4523
Sök

Fartkamera ang blixt.

459 Inlägg
18 november 2007
Trådstartare
Hej, sitter här å läser på vv.se att blixten från fartkamera är ej så stark att den bländar föraren i mörker. va precis ute, hade lämnat av en polare, gick kanske nån km/h för fort, men inte mkt, kom innan en kurva, såg att ja skulle få möte av en buss, så precis när ja möter bussen, så blir ja sjukt bländad av ett gult sken, kan det vara bussen måntro, eller är blixten från fartkamerorna gula?. kan lägga till att det är dimmigt som fan ute, om det nu kan påverka blixtens färg.

väldigt tacksam för svar.

220 Inlägg
18 november 2007
Vet inte om det i ditt fall var en fartkamera, men min förra chef påpekade efter en resa mellan stockhom-karlstad att "man vet när kamerna tagit kort" .. då körde han på natten.

459 Inlägg
18 november 2007
Trådstartare
ne var ju en kurva somsagt, så kan vart att bussens helljus bländade shysst, men annars så e fan fartkamerorna trafik farliga, för ja vart fan helt blackoutad tongue

Zzzz
937 Inlägg
18 november 2007
Ja blixten ar gul.

Ovejävel!
261 Inlägg
18 november 2007
Kan härmen garantera att blixten från kameran är GUL! Körde lastbil på väg hem från Jönköping vi Mullsjö lite väl fort o satan vad det blixtrade. Bara o vänta på lappen så jag kan skriva min autograf smile

Kör du så dör du!

459 Inlägg
18 november 2007
Trådstartare
okej, skit då, men man får ju skylla sig sj, men man tycker ju klockan va nästan 2 på natten, ända som va ute på vägen va en sl buss, nån taxi och jag. vad ere för priser på böter?.

Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners
3 585 Inlägg
18 november 2007
beror på hastighets gränsen och hur fort du körde

Följ mina projekt på http://www.facebook.com/TeamDisasterRacing
Projekt tråd på Tyrken http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=63529
På e36 turbo http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … #p1685143/
Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners

GirlsGoFast
172 Inlägg
18 november 2007
Japp, blixten är stark på fartkamerorna. Reagerade oxå på att man blev helt bländad och såg ingenting på en god stund efteråt, när jag och en kompis råkade passera en lite fortare än vad som var lov. :-/

http://www.girlsgofast.com
http://200sx.kicks-ass.net/anna_/
GirlsGoFast - klubben för biltokiga tjejer! Nu över 750 medlemmar! =)

459 Inlägg
18 november 2007
Trådstartare
okej, det var ju dimmigt som fan ute så man kan väl hoppas på att bilden ej går att tyda.

1 268 Inlägg
18 november 2007
Truckeroffe skrev:
Kan härmen garantera att blixten från kameran är GUL! Körde lastbil på väg hem från Jönköping vi Mullsjö lite väl fort o satan vad det blixtrade. Bara o vänta på lappen så jag kan skriva min autograf smile

hehe hur fort gick det? yikes

Avstängd
653 Inlägg
18 november 2007
pappa körde i 101 kmh på 90 väg och fick 2000 kr i böter + en mkt fin bild som han har ramat in wink

Jag har rätt i vad jag än säger.

459 Inlägg
18 november 2007
Trådstartare
kan väl gått max 90, och det är en 70 väg.

fritidsprofessor
1 197 Inlägg
19 november 2007
som flera andra sagt; det går inte att missa om en kamera tar kort..

För ett par veckor sedan åkte jag bakom en polsk lastbil som blev fotad. Detta var på en 50-sträcka i gryningen och det blinkade till rejält, 2gånger!! Jag blev bländad fastän jag var kanske 40-50meter från kameran, undrar hur mycket lastbilschauffören såg när han passerade genom samhället?! mad

Dr Snuggles
956 Inlägg
19 november 2007
turbotompa skrev:
som flera andra sagt; det går inte att missa om en kamera tar kort..

För ett par veckor sedan åkte jag bakom en polsk lastbil som blev fotad. Detta var på en 50-sträcka i gryningen och det blinkade till rejält, 2gånger!! Jag blev bländad fastän jag var kanske 40-50meter från kameran, undrar hur mycket lastbilschauffören såg när han passerade genom samhället?! mad

Håller med . Va med om att bli "blixtad" i helgen, våldsamt stark blixt är det, den går verkligen inte att missa.

- "Lämnar dig lika förvirrad som fyra blinda flator i en fiskaffär"

459 Inlägg
19 november 2007
Trådstartare
saken va den, mötte en buss med massa lampor, så därför undrade jag färgen på fartkamerans blixt.

8 156 Inlägg
20 november 2007
TicDemp skrev:
okej, skit då, men man får ju skylla sig sj, men man tycker ju klockan va nästan 2 på natten, ända som va ute på vägen va en sl buss, nån taxi och jag. vad ere för priser på böter?.

Kolla här:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=64386
Tror du hamnar på 2000:- till 2400:-

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

Legitimerad Fåntratt
447 Inlägg
20 november 2007
Orkade inte läsa så noggrant, men jag vill tillägga att blixten INTE är Gul! Den är så klar vit den kan bli. det är bara plasten/rutan framför blixten som är gul, vilket ger ett gult sken. Varför vet jag dock inte.
Hur jag kan veta att blixten är klar vit är för att min lillebror har fått tag i en sån blixt (fråga inte hur, jag har ingen som helst aning) som han sedan har kopplat in i ett extra ljus. ser ut som nå slagt Xeon (eller hur fan det stavas) lysen eller Gaslysen. Om man glor in i lampan samtidigt som han Ljustutar så bränns det nästan i ansiktet. Grymt lyse iaf! Så nu vet ni, en Fartkamera, ett gammalt extraljus och lite knåp så har ni fått ett jävla lyse! wink

Just ja, vill tillägga att om man kör snabbare än 160KM/H så fastnar man tydligen inte på bild. (kan ha fel) Just för att kameran bara har ett X antal meter på sig att fota (kommer inte ihåg om det var kanske 12 meter eller 20) Men kör man över 160km/h så har man passerat några meter GANSKA snabbt.
Själv har ja aldrig blivit plåtad när ja kört snabbare än 160, iofs så kanske inte kamrorna var igång heller.. wink
Senast redigerat av Gladh (20 november 2007)

Ont om hästkrafter är det gott om.

Saab raggare : )
887 Inlägg
20 november 2007
1. brukar kameror stå i kurvor ?.. aldrig sett nån sådan..

2. kan det inte vart han som blända på då?. man ska ju slåpå precis före mötet wink

Turbo.. Because Im worth it :)

Ovejävel!
261 Inlägg
20 november 2007
LazerHawke skrev:
Truckeroffe skrev:

hehe hur fort gick det? yikes

Jag höll exakt 85 på mätaren... Har en kompis på Volvo Brandt som blev tagen med bil och det blev som om kameran hade 10Mpixel. Helt sjukt bra bild faktiskt smile

Kör du så dör du!

Sök