ferrita 3"dp med katt vs jt superflow

jsupreame
18 november 2007 · 137 Inlägg

hur stor skillnad är de ? priset är ju då en stor skillnad.. hur mycke bättre är ferritas katt?

Marlboroman
18 november 2007 · 8 233 Inlägg

Har du råd så köp ferritas grejjer. Dyrare, men håller längre än jt. Skillnaden i prestanda mellan alternativen lär inte va stor.

Volvo 240 GL "Turbo" (1990)
jsupreame
19 november 2007 · 137 Inlägg

Marlboroman skrev:
Har du råd så köp ferritas grejjer. Dyrare, men håller längre än jt. Skillnaden i prestanda mellan alternativen lär inte va stor.

tänkte de måste ju vara grym skillnad på katten.??. är ju där priset skilljer som fan..

Marlboroman
19 november 2007 · 8 233 Inlägg

jsupreame skrev:

Marlboroman skrev:
Har du råd så köp ferritas grejjer. Dyrare, men håller längre än jt. Skillnaden i prestanda mellan alternativen lär inte va stor.

tänkte de måste ju vara grym skillnad på katten.??. är ju där priset skilljer som fan..

Största delen av prisskillnaden är att den är rostfri. Är väl iofs lite lägre mostånd i den, men det är på en sån nivå att hur mycket bensin man har i tanken spelar större roll för prestandan.

Volvo 240 GL "Turbo" (1990)
TT-Avant
19 november 2007 · 6 851 Inlägg

Nu har jag ingen erfarenthet av just saker till voflo. Men till mina saabar har jag haft båda två. Kvalitén från ferrita är gym i jämförelse med JT. Även passformen har varit helt 100 till skillnad mot JT. Det är ju lite det man få betala för om man väljer ett Ferrita system.

Men som sagt, tror inte det har så stor betydelse på prestandan då båda skall ha samma area.
Så vill man ha lite problem med montering, sämre utséende m.m så väljer man JT, vill man att det skall sitta 100 bra och se snyggt ut väljer man Ferrita.

PS: Ljudet kan bli lite trevligare och sportigare med Ferrita då klangen i rostfritt enligt mej låter sportigare.

Senast redigerat av TT-Avant (19 november 2007)

Saab 9-5 kombi 2.0t "Black Core" (1999)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang