6666
Sök

Högtalare+audi a3/a4

2 751 Inlägg
13 november 2005
Trådstartare
Jag tänker köpa mig 4x diskanter 4x mellanregister och 2x 6/9:or som ja ska ha i hatt hyllan + 1xbaslåda.

Men vilken förstärkare ska jag ha och vilka andra grejjer behövs för att det ska funka redigt...???

Who Djaa bless no man curse

21 761 Inlägg
13 november 2005
Ska du ha allt i hatthyllan?

Driver
2 111 Inlägg
13 november 2005
låter väl redigtt onödigt.skit helt i hatthyllan istället...annars blir det väl ett 4kanals steg o ett monoblock som blir vettigast?

- Om du inte förstår vitsen med ABS och airbag så lär nog ingen här kunna förklara det för dig heller.
Rätt impad av att du lyckats logga in på ett forum och komponera flera sammanhängande meningar faktiskt. /rcy
"Opinions are like assholes. Everybody's got one and everyone thinks everyone else's stinks"

21 761 Inlägg
13 november 2005
Ja, två steg är väl mer eller mindre ett måste med så många element.
Eller ett 5/6 kanals.

2 751 Inlägg
14 november 2005
Trådstartare
nee ja ska bara ha 6/9:orna i hyllan resten ska vara på dörrarna.

T

859 Inlägg
14 november 2005
n0b0dy_ skrev:
Jag tänker köpa mig 4x diskanter 4x mellanregister och 2x 6/9:or som ja ska ha i hatt hyllan + 1xbaslåda.

Men vilken förstärkare ska jag ha och vilka andra grejjer behövs för att det ska funka redigt...???

Är det en A3a eller en A4a vi talar om?

I vilket fall skulle jag satsat på ett 5,25" framsystem (som går i orginaluttagen med lite modifikation) och en 10 eller 12"bas. alltihop skulle jag drivit med en fyrkanalare.

Min erfarenhet är att en massa högtalare överallt i bilen endast rör till ljudbilden och låter almänt illa. Ju mindre saker man använder destu bättre ljud blir det, OFTAST.

/Theo

draminbil.nu
1 382 Inlägg
14 november 2005
skippa inte bakhögtalarna!! tänk på dom stackarna som ska åka ibak som kommer sittaoch lyssna på en dunkande bas men inget mer sedan annars!!! 6/9 kanske kan hoppas men inte resten!

Du kommer som sagt behöva ett 4kannals steg och ett mono /2kanals bryggat eller ett 5kanals steg.
detta om du skippar 6/9orna

6 851 Inlägg
14 november 2005
ludde__mannen skrev:
skippa inte bakhögtalarna!! tänk på dom stackarna som ska åka ibak som kommer sittaoch lyssna på en dunkande bas men inget mer sedan annars!!!

Nja så är det ju inte riktigt. Har du ett bra framsystem och rätt inställt så kommer de i baksätet att höra nästan lika bra som de fram.
Själv har jag enbart högtalare fram och 3x12" bak och kan nästan säga det att det är lika bra ljud bak som fram..(inte riktigt, men inte långt ifrån iaf.)
Man tror att det enbart ska vara bas bak, men så är det ej.

2 751 Inlägg
14 november 2005
Trådstartare
A4 det är fassans bil som ja kanske ska lägga ner pengar på och möjligtvis få den inom en snar framtid...Men en a3:a funderar jag på att köpa...men båda bilarna har samma högtalar mått...

Sen undrar ja också hur man kan få veck högtalar gallret på dörrarna utan att behöva slita veck hela dörren?? för dett finns inga skruvar i varje fall. sad
Senast redigerat av n0b0dy_ (14 november 2005)

Sök