AxlSam skrev:
Därför är frågan om det går att plocka ur såpass mycket ur mitt styrsystem?
Det går det säkert men det är inte direkt lätt.
Kan ta historien om mitt skrälle så kanske du tänker om

Inköptes år ~2000 och jag letade just -92 :or då de är/var billiga att trimma.
Inhandlade 3", öppet filter och tillhörande APC chipp och ett passande bränslechipp.
Åkte runt med det en sommar och råkade sedan ut för ett turboras.
När jag ändå var i farten åkte det på ett 9-5/9-3 Aero aggregat, röda spridare och ett större laddluftkyl.
Programvara byttes igen.
Åkte med detta en sommar men tröttnade rätt fort på att bara kunna gasa 2-3-4:an med fullt laddtryck en gång innan systemet började reglera ned till lägre nivåer.
Tanken på större turbo väcktes.
18T 7# inhandlades, krånglades dit och programvaran byttes naturligvis igen.
Bilen gick som f-n.........ibland och man visste aldrig när den skulle gå bra och när den skulle gå dåligt

Var det kallt ute gick den för bra och laddtrycket gick i taket och klippte av.....var det varmt gick den halvbra men bara en stund.
Nya program testades och visst blev det något bättre men inte riktigt bra.
Större tryckrör byggdes och tankarna på att knacksensorn "hörde spöken" väcktes.
Tryckarna (som var halvdåliga) byttes och ett gummi las mellan knacksensor och block......inget hjälpte.
Ny programvara fixades.....hjälpte inte.
Under denna tid var bilen rött törstig oxo.
Jag kom senare till ett läge där jag helt enkelt tröttnade.....att åka runt med hårdvara i form av turbo, laddluftkyl och övriga luftvägar god för 350loppor men bara kunna utnyttja 300 (ibland) var inte längre aktuellt.
Prylar för konverteringen köptes och en sommarvecka 2005 byttes styrsystemet.
Bilen gick/går efter det skitbra, tag mindre soppa och alla "spöken" är borta.
SÅ.....med dennna långa historia vill jag ha sagt:
• Trimma gärna din -92:a men stanna vid steg 3.
• Vill du ha mer.....så köp en -94>.........att krångla med gammel skit för att man är envis har man inget för, det kostar bara en massa pengar och en massa tid.
mvh Jonas