5564
Sök

Verkstäder.

524 Inlägg
13 november 2005
Trådstartare
Om man har haft en bil inne på verkstan i ett par månader och han bara jobbar med den på sin fritid, å jobbet kommer att kosta rätt saftigt me pengar. I början sa han att jobbet skulle ta 3 - 4 dagar, sen LOVADE han att den skulle ha varit klar i Oktober med mera, bilen står fortfarande på verkstan å de händer fan inte mycket på den. Bliar kommer in och ut, de verkar som att alla bilar prioriteras högre än min, varför ska de gå före?
Min fråga e då,

Bör man betala fullpris?

Någon som vet nått konkret argument om varför/varför inte man bör göra det.  Hej

MVH:Axel
Senast redigerat av GrebyAxel (13 november 2005)

638 Inlägg
15 november 2005
Är det svart eller vitt jobbet ska göras?

Är det vitt så finns det vissa regler som verkstäder har att gå efter. Oftast finns det en garanti på att dom måste lämna ut bilen inom den tid dom sagt annars får dom ge ersättning eller ersättningsbil.

Kolla upp det med konsumentverket om vad det gäller med verkstaden, om det nu inte är ett svartjobb det gäller. Isf kan du känna dig blåst och får nog vänta gladeligen tills han är klar eller hämta ut den därifrån som den står.

Angående att andra bilar går före, jadu är det vitt så kan det ju vara att det saknas delar till den? Har du inte ens pratat med verkstan? Dom måste ju kunna lämna information om varför din står och inte blir repad.
Senast redigerat av Renjägarn (15 november 2005)

Kommer väl nånting här snart!

524 Inlägg
15 november 2005
Trådstartare
Hej, jo jobbet sker vitt på en aktoriserad ford verkstand. Han har lovade att den skulle vara klar långt innan den skulle bes. i oktober men de står där fortafarande. Han har alla delar till den hemma men han tycker de e mycket att göra på den så därför tar han andra bilare före min för att de är lättare att meka med.

Rekondare
289 Inlägg
15 november 2005
Låter som om du borde ta ett snack med konsumtvägledare...bara att leta upp email adressen till din hemkommuns sån och skicka iväg ett mail där det står hur läget är o.s.v...

Brukar vara snabba på svar och kan garanterat hjälpa dig om du inte blir behandlad som du ska wink

BMW 530iA
Audi 100 2,0E

342 Inlägg
15 november 2005
om han gör det på sin "fritid" låter det ju som ett svartjobb tycker jag..

Audi S4 2.2T -92 | BW S375, AutoVerdi, JE Pistons, CatCams, 034 Motorsport, CP-S, Weldon, NIRA, Nitrous Express

524 Inlägg
15 november 2005
Trådstartare
Jo, kanske de, men jag har ju fan inte bett om nått svartjobb.

Sök