När tycker ni man kan kö för fort?

lonewolf-holm ___ "ByggSnubben" ___
22 november 2007 · 2 456 Inlägg

Motorväg när den är öde från Söndags bilister .... smile
Strippen.
Iligalarace under ordnadeformer.
Blackrace.
Bana.

//SWIH

Alla andra hastighets intervaller 50-90 kan man ligga +10-20 över i snitt förutom
30sträckorna dom är där av en orsak så som skolor ect,ect ....

Jobbar:Som Byggare Grovis+Smed+Asbest Sanerare.
Hatar: Regn !!! och Falska Människor.
Projektet; http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 9#p3167999
http://www.nitroz.se
Dodge Challenger "The Crazy CAT" (2016)
Chevrolet Nova II "The Red Rose" (1966)
jokke_b
22 november 2007 · 315 Inlägg

där det är folk tomt och ej på 50 eller 70 vägar då menar jag gasa skiten ut bilen allså de gör man på motorvägen

Allt eller inget!!!
Ramrod
23 november 2007 · 674 Inlägg

tjompa skrev:
på 30vägar tycker jag allt man kan bränna på lite, samt även där barn leker, gärna runt dagis och förskolor..då kan man bjussa på lite adrenalin! brukar köra alldeles för fort vid ett ålderdomshem också..har blodspår på bilen från en blå rullator, på motorvägar ska man dock passa sig, där kan det finnas harar och rävar..

HAHAHAHAHAHAHA!!!!!!     lol    SÅ ska del låta.... Lyssna & lär av killen!!  lol

With great freedom comes great responsebility
Volvo 850 "MR500" (2011)
Volvo XC70 2,4T "Cop Car" (2000)
alex_side Neerd
23 november 2007 · 1 596 Inlägg

På motorvägar med lite bilar tycker jag det är ok att gasa på så mkt man vill......

Teori är när man vet allt men inget går som det ska
Praktik är när allting funkar bra men ingen vet varför
I mitt liv förenas teori o praktik inget är som det ska och ingen vet varför...
Rushman Evolution Garage
23 november 2007 · 1 299 Inlägg

Så länge man har koll och möjlighet att undvika en relativt uppenbar olyckssituaition!
För vissa max 50km/h andra 250km/h

Sky´s the limit...
h0ehulken Arbetar på Volvoåterförsäljare
23 november 2007 · 15 Inlägg

Själv försöker jag hålla hastigheterna.
Vilket jag i regel gör.

Finns dock några undantag då jag kör fortare än 110km/h.
Och eftersom detta är en ÄRLIG tråd såå... wink

Undantag 1: Kommit iväg för sent till jobbet. Tiden Vs. Stämpelklockan.

Undantag 2: "Han vill Racea, okidoki. Start av riskbedömning. Om OK=Kör!"

Undantag 3: Jag kommer på rakan på tex. Gelleråsen.
                     Röd lampa, Röd lampa, Röd lampa..... GRÖN LAMPA > Fullgas.


PS. Ang. höjning av hastighetsbegränsningarna på svenska vägar:

Även om vi höjer hastigheterna så kommer folk ligga 10, 20km/h över
(eller hur mycket var person nu brukar ligga om man kör för fort)
begränsad hastighet.

Eventuellt inte i början då, men med tiden så är nog risken att det blir så mycket stor.
De flesta håller hastigheterna i början när man just fått körkort,
sedan när man vuxit in i hastigheterna och vant sig, ja, då ökar man gärna.
Liknande process kan nog ské vid en ökning av hastighetsbegränsningarna.

Eller vad tror du?

Senast redigerat av h0ehulken (23 november 2007)

Så länge min chef låtsas att jag har mycket i Lön, låtsas jag att jag har mycket arbete.
kylspray
23 november 2007 · 159 Inlägg

När mätaren inte går längre. tongue

Ford Escort RS Cosworth "Motorsport edition" (1992)
Nissan Qashqai "Qajjan" (2018)
_fillan_ med lem
23 november 2007 · 1 925 Inlägg

_Glenne_ skrev:
överallt förutom 30 vägar wink 

klaga gärna på mig ni men det är ytterst sällan jag håller hastighetsbegränsningarna smile

samma sak här tyvärr...

all affischering utom affischering om affischering förbjuden förbjuden !
decib3L Körv
23 november 2007 · 3 535 Inlägg

ska köpa en slö bil nu som jag ska ha fram tills prövotiden är slut, hehehe big_smile

Truckdriving Man
endorfinslaven
24 november 2007 · 671 Inlägg

Man försöker minimera riskerna så gott det går genom att välja bättre platser..

För min del blir det när man åker på landsvägar med gles trafik under vissa tider på dygnet o året, tex. älgtider eller snöfall. Har fiske som hobby så det blir många landsvägsmil per år under tidiga mornar o sena kvällar.  Så snitthastigheter på 140-170kmH under långresor förekommer på vissa små landsvägar ute i obygderna runt om i landet. När jag sedan kommer hem till staden så är jag mätt på hastigheter så jag gasar inte vid rödljus (förnedrande töntigt)..
Man får ett visst lugn i kroppen efter att ha vart på weekend tripp och åkt en 50-200 mil med i bästa fall 50% av de milen med fullgas.. Har man därtill drillat några stora fiskar så kör man som farfar förbi skolor och rödljus.. till allas förtret....

I stan
Så kör jag oftast med kö i arslet och får därtill stressat folk som pressar sig runt mig i innerstan. Fan man tjänar inget till o stressa i stan men på tom landsväg finns det tid och hämta.
Har jag en fin böj i stan som jag ser igenom så kan jag lägga upp ett ställ i den eller på en enkelriktad påfart-avfart till större väg.

På vintern kan man stänga av en skogsväg och gasa på den..
Eller åka under riktigt dåligt väder då folk håller sig hemma...

Mitt sätt

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang