4524
Sök

Angående: Örebro-Tråden, Träffar / m.m.

34 Inlägg
9 maj 2009
var väl vid mässan i stort sett hela kvällen, men den ända jag såg som körde relativt vårdslöst var väl den vite 245:an.. annars tycker jag det var som de ska vara med några burnouts

269 Inlägg
9 maj 2009
Skulle tro att många av "nötterna" inte ens hänger här på gorg, det är bara en massa snorisar som vill vara där det är mycket folk och visa upp hur fräna de är..

Mopar or no car:)

Fetast i stan !!
991 Inlägg
9 maj 2009
Kreftan skrev:
var väl vid mässan i stort sett hela kvällen, men den ända jag såg som körde relativt vårdslöst var väl den vite 245:an.. annars tycker jag det var som de ska vara med några burnouts

Det var en mörkblå/svart saab 9000 som körde som en tok och sedan drog handbroms , antar att det var en av grejerna som´stroma menade .
Sen var det ju en silverfärgad saab 93 ss som hade massa fjortisar uppstickande upp ur takluckan när dom åkte inne på "mässans område" som jag blev irriterad på .  Även fast polisen var där när det skedde så gjorde dom inget yikes   

Börja beté er som folk så skulle det vara roligare och säkrare att vara på mässan !!

// Emil

"Det reder sig, sa kärringen som sket i såsen!"
Volvo the intelligent choice

395 Inlägg
10 maj 2009
Någon som varit i västerås idag ?.... hur var det där borta ni som var där big_smile

Klicka här SWEDISH MOTOR Träffen 2012-05-26, OBS!! bänka din bil på träffen
SWEDISH MOTOR Facebook

BioPower by MapTun
238 Inlägg
10 maj 2009
Ang. mässan igår var det en vinröd Nissan 200 S13 som ryckte kryckan oxå..

Viiic-->   Nyss hemkommen ifrån V-ås..mycket folk och bilar men blåste svinkallt.

Maptun #3 BioPower Inviduell

56 Inlägg
10 maj 2009
Bra drag i V-ås, Dock kallt tack vare vinden! Men jävlar va den svarta evon går...

" If you really want something in this life, you have to work for it. Now, quiet! The're about to announce the lottery numbers... "

BioPower by MapTun
238 Inlägg
10 maj 2009
Interactive skrev:
Bra drag i V-ås, Dock kallt tack vare vinden! Men jävlar va den svarta evon går...

Ja Mattias Evo skjuter på bra!! Mats Evo går inte allt för dåligt den heller tongue

Maptun #3 BioPower Inviduell

Med.lem
3 759 Inlägg
10 maj 2009
Tyckte han med 240in var rätt kall.
Han sket i att racea istället ritade han S spår ända bort till mål 2 gånger tongue
Den lät ändå rätt vass.

200 på bakhjulen är mer än 400 på forumet!

395 Inlägg
10 maj 2009
Crille_9_5 skrev:
Ang. mässan igår var det en vinröd Nissan 200 S13 som ryckte kryckan oxå..

Viiic-->   Nyss hemkommen ifrån V-ås..mycket folk och bilar men blåste svinkallt.

Fan, Låter som om man missat en hel del! Får väll köra dit jag också nästa gång wink

SWEDISH MOTOR Facebook

Kör för DDesign Autoparts n' Streetwear
357 Inlägg
10 maj 2009
Bra drag i Västerås igår! big_smile Skojj att se lite värre bilar än vad man vanligtvis ser. Synd bara att team VPM inte körde. Hade verkligen velat sett e30isarna mot varran smile Griffins evo går jävligt bra, porr för öronen big_smile

296 Inlägg
10 maj 2009
Kaalle skrev:
Synd bara att team VPM inte körde. Hade verkligen velat sett e30isarna mot varran smile Griffins evo går jävligt bra, porr för öronen big_smile

Ja det var många av monsterbilarna som inte körde. Inte så kul att se en röd honda type-r köra när det står många bilar med 500hk+ på parkeringen. Några körde men inga var lika extrema som youask och griffin. youasks evo får en ju nästan att gå i brallan. Underbart smile Griffin hade lite svårt att få ner effekten i backen.

Synd att det förmodligen inte går att styra upp en storträff i Örebro men jag skulle gärna vilja försöka. Här skulle det nog tyvärr bli 50% Volvo740. Inget illa menat mot de som kör gamla volvosar men i Västerås var det ju Skylines, Supror, S14/S15, Evos, Imprezor, Skylines, Mustanger, Corvetter, Extrema BMWs osv. Tilltalar mig lite mer. Antar att flertalet kom från Stockholmsregionen.

Meister
6 763 Inlägg
10 maj 2009
taway skrev:
Kaalle skrev:
Synd bara att team VPM inte körde. Hade verkligen velat sett e30isarna mot varran smile Griffins evo går jävligt bra, porr för öronen big_smile

Ja det var många av monsterbilarna som inte körde. Inte så kul att se en röd honda type-r köra när det står många bilar med 500hk+ på parkeringen. Några körde men inga var lika extrema som youask och griffin. youasks evo får en ju nästan att gå i brallan. Underbart smile Griffin hade lite svårt att få ner effekten i backen.

Synd att det förmodligen inte går att styra upp en storträff i Örebro men jag skulle gärna vilja försöka. Här skulle det nog tyvärr bli 50% Volvo740. Inget illa menat mot de som kör gamla volvosar men i Västerås var det ju Skylines, Supror, S14/S15, Evos, Imprezor, Skylines, Mustanger, Corvetter, Extrema BMWs osv. Tilltalar mig lite mer. Antar att flertalet kom från Stockholmsregionen.

Så griffin åkte åxo? Det missade jag men man såg ju youasks repa big_smile Den går ganska hyffsat big_smile

136 Inlägg
10 maj 2009
Den 240in som ritade hela rakan var ju kvällen höjdpunkt^^ Riiktigt ballt !

615 Inlägg
10 maj 2009
taway skrev:
Kaalle skrev:

Vänta bara wink

Let's stance!

DO IT LOW STYLE
1 342 Inlägg
10 maj 2009
SNL skrev:
taway skrev:
Kaalle skrev:

Vänta bara wink

Ja vänta lär man få göra...   roll

296 Inlägg
10 maj 2009
SNL skrev:
taway skrev:
Synd att det förmodligen inte går att styra upp en storträff i Örebro

Vänta bara wink

Nu har jag väntat klart! När blir det? big_smile Hoppas på att Örebromixen lockar många bilar men det blir inte riktigt samma sak som en kvällsträff på en stor parkering. Jag hjälper gärna till att ordna något.

615 Inlägg
10 maj 2009
taway skrev:
SNL skrev:
taway skrev:
Synd att det förmodligen inte går att styra upp en storträff i Örebro

Vänta bara wink

Nu har jag väntat klart! När blir det? big_smile Hoppas på att Örebromixen lockar många bilar men det blir inte riktigt samma sak som en kvällsträff på en stor parkering. Jag hjälper gärna till att ordna något.

Har inget datum än, men ett samarbete med en annan stad är på gång wink

Let's stance!

68 Inlägg
12 maj 2009
hej allihoppa.

jag undrar nu vad arangörerna som hadde ÖREBRO street meet för förra året gör nu.
Har längtat till att det blir av igen.

Det var ju typ sveriges bässta bilträff.

HOPPAS det blir av denna sommar.

395 Inlägg
12 maj 2009
SNL skrev:
taway skrev:
Kaalle skrev:

Vänta bara wink

visst kan det vara så ibland, att i många "träffar" eller små race där alla bilar med bra effekt inte kör.
kan det vara för att vissa av bilarna inte är bra att köra med rakt fram ? ja vet inte men många faktorer kan finnas... Många vill inte ta stryk ifrån en evo som flyger iväg i starten big_smile oftast dom som kör blir då lite mindre kul att titta på...

Man kanske borde börja med superstage liknande tävlingar. minns inte riktigt vilken stad det var kan kolla upp, det var 3 år sen. Men minns att jag var på någon parkering där de hade ställt upp koner och kört. dessutom ser jag inga olagligheter med det ... Mindre lakrits remmar på gatan och rolig tävling för alla att vara med på.

Finns intresset ???

SWEDISH MOTOR Facebook

296 Inlägg
12 maj 2009
ViiiC skrev:
visst kan det vara så ibland, att i många "träffar" eller små race där alla bilar med bra effekt inte kör.
kan det vara för att vissa av bilarna inte är bra att köra med rakt fram ? ja vet inte men många faktorer kan finnas... Många vill inte ta stryk ifrån en evo som flyger iväg i starten big_smile oftast dom som kör blir då lite mindre kul att titta på...

Man kanske borde börja med superstage liknande tävlingar. minns inte riktigt vilken stad det var kan kolla upp, det var 3 år sen. Men minns att jag var på någon parkering där de hade ställt upp koner och kört. dessutom ser jag inga olagligheter med det ... Mindre lakrits remmar på gatan och rolig tävling för alla att vara med på.

Finns intresset ???

Jo visst det finns inte många som tar våra kära evos här i stan men det handlar väl ändå om att ha kul och motståndet går ju att styra upp lite. Race efter "vanliga" träffar har ju ändå ingen stege och man måste inte köra rivstarter wink En annan vågar knappt starta så i rädslan av att köra sönder något smile Däremot är det kul att bara köra lite spontant ibland.

Konbana finns det säkert många som är med på men det krävs garanterat tillstånd. Inga fel att titta på möjligheten i alla fall, för kul skulle det vara!

Sök