5624
Sök

Angående: Örebro-Tråden, Träffar / m.m.

DO IT LOW STYLE
1 342 Inlägg
24 maj 2009
JennyMicke skrev:
Händer de nå trevligt på freda om vädret tillåter? grillning någonstans?

Finns en tråd för detta. Men jag röstar för minigolf vid gustavsvik, vet att heavymetalvan är en skön lirare att spela med, speciellt när det går dåligt för honom wink

102 Inlägg
24 maj 2009
J-P-R skrev:
JennyMicke skrev:
Händer de nå trevligt på freda om vädret tillåter? grillning någonstans?

Finns en tråd för detta. Men jag röstar för minigolf vid gustavsvik, vet att heavymetalvan är en skön lirare att spela med, speciellt när det går dåligt för honom wink

aa just ja, flyttar te den då smile

Stålmannen
465 Inlägg
30 maj 2009
Någon som ska ut och åka på lördag kväll då? smile

172 Inlägg
30 maj 2009
blir kjula hela dagen, åker om några timmar:D

Utför flockning kontakt: stromae@gmail.com lr 070-5333936

475 Inlägg
30 maj 2009
Sökes.   ägaren till en RÖD Saab SOM inte kan KÖRA BIL!!!!!

visa faller för grupptryck.. visa faller för laddtryck
Bättre med kartong trim än rasad motor

572 Inlägg
30 maj 2009
SchumiSRM skrev:
Kriillee skrev:
Blir inget i lindesberg!

www.lindenytt.se

Tyvär!

FY FÖR F*N I H*****E! Vilka idioter, nu undrar man verkligen vad Länsstyrelsen egentligen vill?

Classik Motor har ställt in sin backtävling i Ånnaboda pga Länstyrelsen i Örebro.
Dom klarade inte av att uppfylla Länstyrelsens alla krav.
Så det här är bara början.
Till slut kommer vi komma till fullständig anarki.

Bröderna bus
118 Inlägg
30 maj 2009
attackhamster skrev:

varför?....

Double-Unicorn Rider
2 486 Inlägg
30 maj 2009
Skogsby skrev:
attackhamster skrev:

varför?....

så vi vet vem som ska upp på förhör angående mordförsök på mässan?

Nej, mest tala med idioten och se om han insett hur farligt det han gjorde var...

39 Inlägg
30 maj 2009
Kan någon snäll person berätta vad man gör på mässan kl halv 3 en fredag natt egentligen?  :S

En lite tanke till alla som gillar att åka i rondellen vid mässan på natten Kolla så att det är lugnt först och tänk på att det kan cykla folk där borta med

Double-Unicorn Rider
2 486 Inlägg
30 maj 2009
Miss_Sofia skrev:
Kan någon snäll person berätta vad man gör på mässan kl halv 3 en fredag natt egentligen?  :S

En lite tanke till alla som gillar att åka i rondellen vid mässan på natten Kolla så att det är lugnt först och tänk på att det kan cykla folk där borta med

Man pratar skit med andra, vad klockan blir beror bara på samtalsämnet.

Cyklar repar lacken så ingen här vill köra på en cykel. Människor kan dessutom bli skadade. MEN vi i bilarna blir oftast inte skadade, så alla som cyklar på dessa vägar, speciellt mitt i natten kan ta och titta en två och tre gånger innan de cyklar över.

Jag tror jag kan tala för alla att vi tänker på hur vi kör (vissa tänker bara lite mindre bra) och ingen vill ha skador på människor eller bilar.

Dock tycker jag (bara jag) att örebros cyklister kan få lära sig lite regler, och har jag rätt att köra före (dvs cykel på gångbana, cykeln ska korsa på övergångsställe utan cykelöverfart, cykel har rött etc) så stampar jag på gasen så idiothelvetet kan lära sig regler den hårda vägen.

Sen kan ju alla som cyklar den tiden notera att det krävs belysning på cykeln även i skymning/gryning och att tidigare rättsfall i örebro där cyklister brutit trafikregler inneburit att de fått betala skadorna på bilen.

(Måste vara så skönt att skrapa upp hud, ha ont i hela kroppen, se cykeln vara skrot - och sen betala 30papp till den man krockade med, för att hans bil blev repad. lollollol)

Nöjd med svaret eller ska jag utveckla?

24 Inlägg
30 maj 2009
sirmiro skrev:
Skogsby skrev:
attackhamster skrev:

varför?....

så vi vet vem som ska upp på förhör angående mordförsök på mässan?

Nej, mest tala med idioten och se om han insett hur farligt det han gjorde var...

jag har en röd saab... ^^, dock så har det där inget med mig att göra...

102 Inlägg
30 maj 2009
sirmiro skrev:
Miss_Sofia skrev:

Cyklar repar lacken så ingen här vill köra på en cykel. Människor kan dessutom bli skadade. MEN vi i bilarna blir oftast inte skadade, så alla som cyklar på dessa vägar, speciellt mitt i natten kan ta och titta en två och tre gånger innan de cyklar över.

Jag tror jag kan tala för alla att vi tänker på hur vi kör (vissa tänker bara lite mindre bra) och ingen vill ha skador på människor eller bilar.

Dock tycker jag (bara jag) att örebros cyklister kan få lära sig lite regler, och har jag rätt att köra före (dvs cykel på gångbana, cykeln ska korsa på övergångsställe utan cykelöverfart, cykel har rött etc) så stampar jag på gasen så idiothelvetet kan lära sig regler den hårda vägen.

Sen kan ju alla som cyklar den tiden notera att det krävs belysning på cykeln även i skymning/gryning och att tidigare rättsfall i örebro där cyklister brutit trafikregler inneburit att de fått betala skadorna på bilen.

(Måste vara så skönt att skrapa upp hud, ha ont i hela kroppen, se cykeln vara skrot - och sen betala 30papp till den man krockade med, för att hans bil blev repad. lollollol)

Fyyfan, där tog du orden ur våra käftar, de finns inget annat ställe än i örebro där man svär& vrålar så mycke på cyklister som bara kör rakt ut, utan lysen m,m. INFÖR CYKEL KÖRKORT!!!

39 Inlägg
30 maj 2009
Tack för en full redovisning för ja jag vet inte vad, jag svär lika mycket bakom styret som i en bil över folk ute i trafiken på allt som gå ratt åka så.. grejen var väl mer att väcka en liten klocka att det finns folk som cyklar hem från krogen då..

okej, ja nästa gång kan ni väl erbjuda mig skjus hem=P

Double-Unicorn Rider
2 486 Inlägg
30 maj 2009
Miss_Sofia skrev:
Tack för en full redovisning för ja jag vet inte vad, jag svär lika mycket bakom styret som i en bil över folk ute i trafiken på allt som gå ratt åka så.. grejen var väl mer att väcka en liten klocka att det finns folk som cyklar hem från krogen då..

okej, ja nästa gång kan ni väl erbjuda mig skjus hem=P

Med tanke på att man ej får framföra fordon onykter så bör de inte cykla från krogen. Sen är polisen restriktiva att skriva böter för att framföra en cykel onykter, MEN de har i enstaka fall tillochmed skrivit böter på personer som suttit i rullstol. tongue

Säg bara till så finns det nog en och två bilar som kan lösa det, vi är snälla människor. wink

39 Inlägg
30 maj 2009
absolut inget att säga emot där alls.. Jag brukar kolla när jag åker vid mässan både när jag kommer från jobbet och krogen liksom men ändå kan vara bra att påminna  ibland..

hehe, ni behöver ju inte åka långt med mig isånafall;)

Kanon..
1 473 Inlägg
31 maj 2009
Någon som vet anledningen till varför jag mötte mer än halva örebros polisstyrka i full fart efter en svart liten bil tidigare under natten? tongue
Är det så enkelt att de kunde undvara så många bilar till att jaga en bil som busåkt lite eller låg det något allvarligare bakom?

"Unloaded"
1 557 Inlägg
31 maj 2009
Miss_Sofia skrev:
absolut inget att säga emot där alls.. Jag brukar kolla när jag åker vid mässan både när jag kommer från jobbet och krogen liksom men ändå kan vara bra att påminna  ibland..

hehe, ni behöver ju inte åka långt med mig isånafall;)

Kan fixa en lina så kan jag dra din cykel med fyrhjulingen big_smile Vi kan förklara för polisen att det handlar om fordonstransport. ;P

"When innovation meets passion!"

20 Inlägg
31 maj 2009
SchumiSRM skrev:
leksak skrev:
Någon som vet anledningen till varför jag mötte mer än halva örebros polisstyrka i full fart efter en svart liten bil tidigare under natten? tongue
Är det så enkelt att de kunde undvara så många bilar till att jaga en bil som busåkt lite eller låg det något allvarligare bakom?

Läs mer i NA, en liten svart bil som är utlandsreggad, någon här?

finns ju några skyline med utlandsplåtar

Mitsubishi EVO 5

Lights out.
124 Inlägg
31 maj 2009
Mörkgrå skyline med engelska plåtar, med lite klipp i smile

Unknown Örebro
291 Inlägg
31 maj 2009
JennyMicke skrev:
sirmiro skrev:
Miss_Sofia skrev:

Fyyfan, där tog du orden ur våra käftar, de finns inget annat ställe än i örebro där man svär& vrålar så mycke på cyklister som bara kör rakt ut, utan lysen m,m. INFÖR CYKEL KÖRKORT!!!

Tror både cyklister och bilister i örebro behöver skärpa sig!!! ingen är bättre än någon annan. tycker bara det är fjantigt att snacka sådär....tror till 99% av alla här cyklat onykter!! Tycker bara man ska respektera alla i trafiken!! alla har samma rätt att ta sig från a till b utan att behöva vara livrädd!! Har jag fel??

Sök