Miss_Sofia skrev:
Kan någon snäll person berätta vad man gör på mässan kl halv 3 en fredag natt egentligen? :S
En lite tanke till alla som gillar att åka i rondellen vid mässan på natten Kolla så att det är lugnt först och tänk på att det kan cykla folk där borta med
Man pratar skit med andra, vad klockan blir beror bara på samtalsämnet.
Cyklar repar lacken så ingen här vill köra på en cykel. Människor kan dessutom bli skadade. MEN vi i bilarna blir oftast inte skadade, så alla som cyklar på dessa vägar, speciellt mitt i natten kan ta och titta en två och tre gånger innan de cyklar över.
Jag tror jag kan tala för alla att vi tänker på hur vi kör (vissa tänker bara lite mindre bra) och ingen vill ha skador på människor eller bilar.
Dock tycker jag (bara jag) att örebros cyklister kan få lära sig lite regler, och har jag rätt att köra före (dvs cykel på gångbana, cykeln ska korsa på övergångsställe utan cykelöverfart, cykel har rött etc) så stampar jag på gasen så idiothelvetet kan lära sig regler den hårda vägen.
Sen kan ju alla som cyklar den tiden notera att det krävs belysning på cykeln även i skymning/gryning och att tidigare rättsfall i örebro där cyklister brutit trafikregler inneburit att de fått betala skadorna på bilen.
(Måste vara så skönt att skrapa upp hud, ha ont i hela kroppen, se cykeln vara skrot - och sen betala 30papp till den man krockade med, för att hans bil blev repad.

)
Nöjd med svaret eller ska jag utveckla?