4072
Sök

Angående: Örebro-Tråden, Träffar / m.m.

4 Inlägg
8 juni 2009
kunde inte låta bli att skriva lite. om man läser en stund upptäcker man att dom flesta som bara vill stå och hänga på mässan i 4 tim åker framkrafs. tråkigt för er men ge fan i att klaga på alla som använder sin bil som den är byggd. byt bil och ni upptäcker snart vad jag menar. sen tycker jag självklart att det e helt jävla idiotiskt att sladda 10 m från alla som står och kollar. vill inte heller ha en prickig bil.punkt

Unknown_Orebro
8 juni 2009
Så låt holmazz inlägg vara det sista nu. Nu lägger vi ner allt tjafs. OK?

4 Inlägg
8 juni 2009
låter bra. alla gör vi som vi vill med mycket hänsyn i åtanke.

67 Inlägg
8 juni 2009
måste bara lägga in några sista ord. Kan vi inte starta en insamling på garaget till en egen parkering i örebro där man kan sladda och härja de skulle kanske kunna bli ett samarbete med kommunen då örebro kommun nog skulle bli väldigt lyckliga om dom fick bort alla sladdande bilar i örebro. kanske en 402 meters bana också.

122 Inlägg
8 juni 2009
nilsson_racing skrev:
måste bara lägga in några sista ord. Kan vi inte starta en insamling på garaget till en egen parkering i örebro där man kan sladda och härja de skulle kanske kunna bli ett samarbete med kommunen då örebro kommun nog skulle bli väldigt lyckliga om dom fick bort alla sladdande bilar i örebro. kanske en 402 meters bana också.

har väll redan varit på tapeten några år att komunen ska ge någon plats där man kan samlas etc... de är inte så intresserade smile

What you doing?

271 Inlägg
8 juni 2009
you gotta love garaget smile

De flesta har väl sladdat på mässan nån ggn

67 Inlägg
8 juni 2009
Xioz skrev:
nilsson_racing skrev:

har väll redan varit på tapeten några år att komunen ska ge någon plats där man kan samlas etc... de är inte så intresserade smile

man kan ju tycka att dom borde vara intresserade då dom måste ha en polis bil som åker och kollar till mässan hela tiden

Foto/Bilnörd
1 541 Inlägg
9 juni 2009
nilsson_racing skrev:

Ja.. Men tror inte folk är villiga att lägga den summa pengar som skulle krävas för att vi ska ha råd med en asfalt som duger för 402m + den yta vi har vid mässan (vi pratar nästan om en årslön i var)

Turbo-konverterad miata. Busbil :) --> http://www.garaget.org/?car=247712

Fotograf/Ljudbyggare
781 Inlägg
9 juni 2009
WeDo skrev:
Neee, nu lägger vi ner den här disskutionen. Den leder inte någonstans och snälla, vårda språket.

Det blir väl så att de som vill vara vid mässan och hade som det är nu får åka dit. Jag säger som Woody att vi skickar ut PM/sms till de som vi vill träffa och bestämmer plats samma dag. Annars kommer vi aldrig få vara ifred tyvärr.  Och med det menar jag inte att vi inte vill lära känna andra, men skrivs det öppet vart/när/hur så blir det ju samma gamla visa igen och då träffar jag hellre de jag redan känner och enbart dom också.

Tycker det är synd att det blir såhär men vi märker ju allihopa som är här iaf att detta inte funkar. Oftast så är ju de som svinar inte reggade här och då spelar det mindre roll hur mycket vi än skriver här.

Håller med dig helt och hållet! Men tyvärr är det nog så vi måste göra för att få det bättre runt om oss som vill träffas och snacka skit och titta på varandras fordon...

744 Inlägg
9 juni 2009
för att anlägga en banna på 402 meter  kostar de ca 13 miljoner med  underlag å asvalt   å då är depå och  återline inräknad   .. siffran kommer från en som jobbar med alsfalt

www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=114490
Jag stödjer LOADED BMW i satsningen på 24h på Nordschleife. Gör det du med, och sätt DITT namn på Loaded här!
http://volvocustomclub.forum24.se/volvocustomclub.html

67 Inlägg
9 juni 2009
Heavymetalvan skrev:
för att anlägga en banna på 402 meter  kostar de ca 13 miljoner med  underlag å asvalt   å då är depå och  återline inräknad   .. siffran kommer från en som jobbar med alsfalt

om alla på garaget lägger en hundring får vi ihop nästan 11miljoner big_smile

Double-Unicorn Rider
2 486 Inlägg
9 juni 2009
nilsson_racing skrev:
Heavymetalvan skrev:

om alla på garaget lägger en hundring får vi ihop nästan 11miljoner big_smile

Och i vilket län ska den då byggas? Stockholm, Jönköping, Norrbotten?
Garaget täcker hela landet, så alla vill nog inte ge pengar till oss som är kända för att gnälla. wink

Sen det med bana så går det säkert att ordna sponsorer, men problemen kommer vid länsstyrelsen. Se bara hur det är just nu i linde. De har rakan, men får inte nyttja den som de vill. Folk har försökt, folk har gett upp. Och ser vi den sammanhållning Örebro har, så är det tyvärr inget som kommer på många år...

Unknown_Orebro
9 juni 2009
Kolla in på vårat forum ni som kan,info om Fredag.
Senast redigerat av Woodpecker (9 juni 2009)

744 Inlägg
9 juni 2009
SchumiSRM skrev:
Heavymetalvan skrev:

Stämmer fint det Niclas, sedan tillkommer de tråkiga frågorna som vi tjatat om ett antal år nu: Vem fixar igång en klubb och får med klubben i SBF, vem fixar marken, vem fixar miljökämparna, vem fixar start utrustning, vem fixar speaker utrustning, vem fixar så att det verkligen får köras där, vilka ställer upp som funktionärer (behövs uppåt 20 stycken med utbildning) och så till den viktigaste frågan: vem tar på sig ansvaret att vara tävlingsledare (med mycket och lång utbildning)? Nilsson_racing verkar vara en villig att fixa detta så kör på, tjoa till på vägen så kan jag förmedla lite kontakter inom Polisen och Länsstyrelsen smile  Lycka till!

Bör tillägga att när en klubb som funnits i 10 år enbart får till en enda dragrace uppvisning efter 3 års hårt arbete och tjat på kommun, polis och länsstyrelse så väntar ett otroligt tufft arbete. Tro mig för vi slet som djur! Detsamma gäller för en asfaltsplätt att drifta på, kalla det inte något annat för då finns det inte en chans att det blir något.

hehehe

www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=114490
Jag stödjer LOADED BMW i satsningen på 24h på Nordschleife. Gör det du med, och sätt DITT namn på Loaded här!
http://volvocustomclub.forum24.se/volvocustomclub.html

110 Inlägg
9 juni 2009
Woodpecker skrev:

det är ju kul att bara dom som kan kolla erat forum får veta vart alla träffas. fan åkt från lindesberg till örebro varje fredag/lördag i över ett år, och så fryser ni ut alla förrutom dom som kan kolla på erat forum, bara för vissa inte kan skilja på vart man kan sladda och inte?

Meister
6 763 Inlägg
9 juni 2009
Kriillee skrev:
Woodpecker skrev:

det är ju kul att bara dom som kan kolla erat forum får veta vart alla träffas. fan åkt från lindesberg till örebro varje fredag/lördag i över ett år, och så fryser ni ut alla förrutom dom som kan kolla på erat forum, bara för vissa inte kan skilja på vart man kan sladda och inte?

De är ju bara några stycken som lämnar mässan så du kommer inte att bli själv. och eftersom att du är en av de som inte kan få veta var de träffas så antar jag att du inte brukar prata med några av dom iaf så de blir iaf ingen förlust

3 390 Inlägg
9 juni 2009
Kriillee skrev:
Woodpecker skrev:

Som vi skrev tidigare så är detta det enda sättet för oss som bara vill stå och snacka och vara "tråkiga".

Och ur kaoset talade en röst till mig som sa: Le och var glad för det kunde vara värre. Och jag log och var glad och det blev värre

Unknown_Orebro
9 juni 2009
Tack för att du svarade på detta inlägg, jag förstod att det skulle bli debatt om det med men var tvungen att skriva ut den så alla som fortfarande är med oss och bara vill vara "Tråkiga" skulle förstå vad jag menade med privata PM och dyl.
Mvh Woody

157 Inlägg
9 juni 2009
Woodpecker skrev:
Tack för att du svarade på detta inlägg, jag förstod att det skulle bli debatt om det med men var tvungen att skriva ut den så alla som fortfarande är med oss och bara vill vara "Tråkiga" skulle förstå vad jag menade med privata PM och dyl.
Mvh Woody

Kanske dyker upp ,
Blir tydligen SCF i V-ås på lördag morgon
/Peter

Unknown Örebro
291 Inlägg
9 juni 2009
kan bli att man dyker upp ska oxå på scf wink mvh dalle

Sök