2551
Sök

Angående: Örebro-Tråden, Träffar / m.m.

Double-Unicorn Rider
2 486 Inlägg
6 juli 2009
XRFredde skrev:
När är detta? Eller har det redan varit?

Se tråden som rör unknowns tour. Ska finnas i "Västra Svealand och Gävleborg" delen av forumet där även all diskussion som rör den borde hållas enligt garagets regler.

Edit:
Här är tråden.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=121239
Senast redigerat av sirmiro (6 juli 2009)

Foto/Bilnörd
1 541 Inlägg
8 juli 2009
Föreslår en JDM träff någon kväll.. eller högerstyrt only träff.. vi börjar bli rätt många med ratten på "right" side smile

Turbo-konverterad miata. Busbil :) --> http://www.garaget.org/?car=247712

Kanon..
1 473 Inlägg
8 juli 2009
myran skrev:
Föreslår en JDM träff någon kväll.. eller högerstyrt only träff.. vi börjar bli rätt många med ratten på "right" side smile

Får japanska motorcyklar va me då? cool

563 Inlägg
8 juli 2009
leksak skrev:
myran skrev:

Vänsterstyrda japanare då? =P

DDESIGN - Din motorsportbutik på nätet

Foto/Bilnörd
1 541 Inlägg
8 juli 2009
DDESIGN skrev:
leksak skrev:
myran skrev:

Vänsterstyrda japanare då? =P

Kan väl gå an wink

296 Inlägg
9 juli 2009
Inte för att min bil är speciellt JDM (och då helt original) men en japanträff vore kul om det blir något mer än att bara stå vid mässan. Det finns ju många fina evosar, skylines, supror, rx7:or osv i trakterna. Problemet är väl att det varje helg är arrangemang som folk åker på under dagen och sen på kvällen orkar/kan folk kanske inte ta sig ut. Hur som helst vore det roligt om det gick att styra upp!

Vi får väl köra några olika träffar (jdm, jänk, tyskt osv) under eftermiddagen för lite fotografering eller dylikt och sedan samlas upp på kvällen allihopa wink

Unknown Örebro
291 Inlägg
13 juli 2009
sirmiro skrev:
XRFredde skrev:
När är detta? Eller har det redan varit?

Se tråden som rör unknowns tour. Ska finnas i "Västra Svealand och Gävleborg" delen av forumet där även all diskussion som rör den borde hållas enligt garagets regler.

Edit:
Här är tråden.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=121239

hehe bröt den några regler ??

Unknown Örebro
291 Inlägg
13 juli 2009
tycker att vi örebroare iaf är dåliga på event överlag......kanske dax att börja få örebro lite mer på kartan?? och hitta på någe som alla kan komma på, mkt imponerad på PRO Racing i jönköping då dom får ha träffar i folketspark!! Dom får vara där en gång i veckan.

Kan bara säga att touren var svin kul men det tråkiga är att det verkade vara lätt att säga att man skulle med men sen svårt att komma iväg. Kan bara säga till er som var med att det var kul som fan!! Men nu kan ingen säga att man inte försöker hitta på någe iaf!!!!!!!!!!!

744 Inlägg
13 juli 2009
_Dalle_ skrev:
tycker att vi örebroare iaf är dåliga på event överlag......kanske dax att börja få örebro lite mer på kartan?? och hitta på någe som alla kan komma på, mkt imponerad på PRO Racing i jönköping då dom får ha träffar i folketspark!! Dom får vara där en gång i veckan.

Kan bara säga att touren var svin kul men det tråkiga är att det verkade vara lätt att säga att man skulle med men sen svårt att komma iväg. Kan bara säga till er som var med att det var kul som fan!! Men nu kan ingen säga att man inte försöker hitta på någe iaf!!!!!!!!!!!

de är inte lätt att  komma iväg om man har ett jobb att sköta  då som  jobbar på timmar så vill ja inte mista enkrona i onödan  plus att ja tyckte vädret var för kast

www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=114490
Jag stödjer LOADED BMW i satsningen på 24h på Nordschleife. Gör det du med, och sätt DITT namn på Loaded här!
http://volvocustomclub.forum24.se/volvocustomclub.html

Livsnjutare
1 707 Inlägg
13 juli 2009
Sen kanske inte alla är intresserade av utställningar..
Det finns mycket roligare saker man kan göra med bilar tongue

Unknown_Orebro
13 juli 2009
HereComesTrouble skrev:

Men hur många gånger hör man inte att "Nu är det fan dax för en stor utställning i Örebro" eller "Det händer fan inget i Örebro", Ok tänkte vi då kör vi en resa och kollar vad andra städer har för utbud och när det inte är längra en totalt 60 mil tänkte vi att fler kunde hänga med då vissa ändå "burnar" upp lika mycket soppa på mässan. Ja visst jobbar man men vi har haft tråden ute sedans Januari man borde nog ha hunnit ta semester två dagar under den tiden, vädret ja det kunde ha varit bättre men nu var inte detta en sol resa utan en resa för att träffa nytt folk och ha roligt tillsamans (Undrar hur många som skiter i Hultsfred för att det är dåligt väder??). Jag vill ändå tacka er som följde med oss och gjorde våran resa suverän. Hoppas på större deltagar antal nästa år.

Med vänliga hälsningar
Marcus "Woodpecker" Tell
Ordförande
Unknown Örebro

Meister
6 763 Inlägg
13 juli 2009
Woodpecker skrev:
HereComesTrouble skrev:

Men hur många gånger hör man inte att "Nu är det fan dax för en stor utställning i Örebro" eller "Det händer fan inget i Örebro", Ok tänkte vi då kör vi en resa och kollar vad andra städer har för utbud och när det inte är längra en totalt 60 mil tänkte vi att fler kunde hänga med då vissa ändå "burnar" upp lika mycket soppa på mässan. Ja visst jobbar man men vi har haft tråden ute sedans Januari man borde nog ha hunnit ta semester två dagar under den tiden, vädret ja det kunde ha varit bättre men nu var inte detta en sol resa utan en resa för att träffa nytt folk och ha roligt tillsamans (Undrar hur många som skiter i Hultsfred för att det är dåligt väder??). Jag vill ändå tacka er som följde med oss och gjorde våran resa suverän. Hoppas på större deltagar antal nästa år.

Med vänliga hälsningar
Marcus "Woodpecker" Tell
Ordförande
Unknown Örebro

Jag tycker att de är bra att några gör något. Tyvärr så hände inte jag på m en jag kanske kan åka nästa år istället. Visst är de roligare med banträff men det krävs så mycket mer om man ska ordna något sånt.

Unknown Örebro
291 Inlägg
13 juli 2009
ska inte säga mer.......och Heavymetalvan vet att du jobbade så du behöver inte ta åt dig.

Unknown_Orebro
13 juli 2009
Ok vad händer i närområdet nästa helg då?

Beemer Power
13 Inlägg
13 juli 2009
ja jag hadde inget körkort annars hadde jag hängt med på touren med till nästa år så är det klart så då ska jag fan hänga med big_smile

Kaffe Det Drack Vi När Vi Var 5 Nu Dricker Vi Whisky!

Double-Unicorn Rider
2 486 Inlägg
13 juli 2009
Woodpecker skrev:
HereComesTrouble skrev:

Med vänliga hälsningar
Marcus "Woodpecker" Tell
Ordförande
Unknown Örebro

Jupp, många vill att det händer i Örebro.
Varför i Örebro? Jo för att få ut folket inom stan så det inte blir samma folk som man ser varje vecka. Så man får ut bilarna som vinns undangömda i garagen i Örebro, inte sällan hos den generation som inte orkar med skitsnack på forumet, utan putsar bilen istället. De som känner att de gärna visar sin bil och ser reaktioner på folk i den stad där man bor.

Vad ger en tour för något här? - inbördes beundran för folk som träffas ett par gånger i månaden oavsett, tyvärr.
Visst är det bra att det händer något, men ni säger ta ledigt ett par dagar. För att ha råd med en seriös bilhobby måste man jobba. Många har inte yrken där de kan ta ledigt. Visst, har du jobbat på ett ställe en längre tid går det att ordna, men då väldigt många blivit av med jobb i denna kris så är de som fått nytt jobb nyanställda eller timanställda. Som timmis har du semesterersättning som kommer på lönen, inte semesterdagar (i de allra flesta fall), då får du själv välja att säga att du inte vill ha dagens pengar för du vill åka med bil i regnet - och riskera att chefen tycker att de kan ta in någon annan som kan jobba när de vill.

Så det som efterfrågas är träffar som sker över en kväll men gärna återkommande. För en tour visar inte upp Örebro på kartan, det visar att Örebro vill fly fältet.

En annan sak som gör att folk vill ha en träff i Örebro, är att det förknippas med race. Allmänheten vill se race då det är spännande, fartfyllt och roligt. Sen vill de klaga över det dagen efter.
Att ha stora race i samband med planerade träffar är väl inte något jag förespråkar, men detta är bara uppfattningen jag fått när jag varit på såna träffar.

Så ska jag vara ärlig tror jag man får med mer folk om man åker till ett ställe - hem och sover - nästa ställe o.s.v.
Se bara första träffen i Västerås, det var fler bilar från Ö-o där än vad som åkte på touren (om jag tolkat anmälningslistan rätt), då man inte behövde ta ledigt, inte behövde fundera på tält, inte behövde planera mat, inte planera väder, utan bara kunde åka med ett leende och kom regnet så fick man rycka på axlarna och åka hem samtidigt om man visste att McD har öppet dygnet runt, liksom mackarna.

Så till nästa gång någon får för sig att planera något - GÖR DET ENKELT!!
Krångligt upplägg där man inte visste vilka som skulle åka gjorde att jag avstod touren.

3 390 Inlägg
13 juli 2009
Och som vanligt ska det klagas.

Den touren vi åkte iår kunde inte bli mer enklare. camping (där du själv väljer övernattningsmöjlighet som bil, tält, stuga eller rum), träffar som vi själva inte arrangerar (vi slipper en massa tid både innan och efter träffarna) och hyffsat korta men bra (motorväg) sträckor.

Att vi inte kan göra mer än en lista på personer som säger att som "ska med" vet jag inte vad man ska göra åt. Förslag på en anmälningsavgift fanns, men det skulle väl göra det hela ännu värre antar jag.

men men, nog disskuterat om det, nu är det gjort och vi som åkte hade kul. Återstår att se om vi planerar någon tour nästa år nu när folk som inte ens följde med klagar hmm

Och ur kaoset talade en röst till mig som sa: Le och var glad för det kunde vara värre. Och jag log och var glad och det blev värre

Double-Unicorn Rider
2 486 Inlägg
13 juli 2009
WeDo skrev:
Och som vanligt ska det klagas.

Den touren vi åkte iår kunde inte bli mer enklare. camping (där du själv väljer övernattningsmöjlighet som bil, tält, stuga eller rum), träffar som vi själva inte arrangerar (vi slipper en massa tid både innan och efter träffarna) och hyffsat korta men bra (motorväg) sträckor.

Att vi inte kan göra mer än en lista på personer som säger att som "ska med" vet jag inte vad man ska göra åt. Förslag på en anmälningsavgift fanns, men det skulle väl göra det hela ännu värre antar jag.

men men, nog disskuterat om det, nu är det gjort och vi som åkte hade kul. Återstår att se om vi planerar någon tour nästa år nu när folk som inte ens följde med klagar hmm

Jag klagar inte. Jag säger vad jag tror anledningen till att så pass få åkte med är.

Foto/Bilnörd
1 541 Inlägg
13 juli 2009
Woodpecker skrev:
HereComesTrouble skrev:

Med vänliga hälsningar
Marcus "Woodpecker" Tell
Ordförande
Unknown Örebro

Helt ärligt.. aldrig hört någon som pratat om att dom vill ha en utställning i örebro över huved taget. Och har aldrig hört någon efterfrågan av just utställning.

Det som efterfrågas ute på gatorna är ju snarare dom andra nattliga aktiviteterna.

27 Inlägg
13 juli 2009
Woodpecker skrev:
Ok vad händer i närområdet nästa helg då?

Det är mom i Linköping på lördag (18:e) några från örebro som ska dit?

Sök