Woodpecker skrev:
HereComesTrouble skrev:
Sen kanske inte alla är intresserade av utställningar..
Det finns mycket roligare saker man kan göra med bilar

Men hur många gånger hör man inte att "Nu är det fan dax för en stor utställning i Örebro" eller "Det händer fan inget i Örebro", Ok tänkte vi då kör vi en resa och kollar vad andra städer har för utbud och när det inte är längra en totalt 60 mil tänkte vi att fler kunde hänga med då vissa ändå "burnar" upp lika mycket soppa på mässan. Ja visst jobbar man men vi har haft tråden ute sedans Januari man borde nog ha hunnit ta semester två dagar under den tiden, vädret ja det kunde ha varit bättre men nu var inte detta en sol resa utan en resa för att träffa nytt folk och ha roligt tillsamans (Undrar hur många som skiter i Hultsfred för att det är dåligt väder??). Jag vill ändå tacka er som följde med oss och gjorde våran resa suverän. Hoppas på större deltagar antal nästa år.
Med vänliga hälsningar
Marcus "Woodpecker" Tell
Ordförande
Unknown Örebro
Jupp, många vill att det händer i Örebro.
Varför i Örebro? Jo för att få ut folket inom stan så det inte blir samma folk som man ser varje vecka. Så man får ut bilarna som vinns undangömda i garagen i Örebro, inte sällan hos den generation som inte orkar med skitsnack på forumet, utan putsar bilen istället. De som känner att de gärna visar sin bil och ser reaktioner på folk i den stad där man bor.
Vad ger en tour för något här? - inbördes beundran för folk som träffas ett par gånger i månaden oavsett, tyvärr.
Visst är det bra att det händer något, men ni säger ta ledigt ett par dagar. För att ha råd med en seriös bilhobby måste man jobba. Många har inte yrken där de kan ta ledigt. Visst, har du jobbat på ett ställe en längre tid går det att ordna, men då väldigt många blivit av med jobb i denna kris så är de som fått nytt jobb nyanställda eller timanställda. Som timmis har du semesterersättning som kommer på lönen, inte semesterdagar (i de allra flesta fall), då får du själv välja att säga att du inte vill ha dagens pengar för du vill åka med bil i regnet - och riskera att chefen tycker att de kan ta in någon annan som kan jobba när de vill.
Så det som efterfrågas är träffar som sker över en kväll men gärna återkommande. För en tour visar inte upp Örebro på kartan, det visar att Örebro vill fly fältet.
En annan sak som gör att folk vill ha en träff i Örebro, är att det förknippas med race. Allmänheten vill se race då det är spännande, fartfyllt och roligt. Sen vill de klaga över det dagen efter.
Att ha stora race i samband med planerade träffar är väl inte något jag förespråkar, men detta är bara uppfattningen jag fått när jag varit på såna träffar.
Så ska jag vara ärlig tror jag man får med mer folk om man åker till ett ställe - hem och sover - nästa ställe o.s.v.
Se bara första träffen i Västerås, det var fler bilar från Ö-o där än vad som åkte på touren (om jag tolkat anmälningslistan rätt), då man inte behövde ta ledigt, inte behövde fundera på tält, inte behövde planera mat, inte planera väder, utan bara kunde åka med ett leende och kom regnet så fick man rycka på axlarna och åka hem samtidigt om man visste att McD har öppet dygnet runt, liksom mackarna.
Så till nästa gång någon får för sig att planera något - GÖR DET ENKELT!!
Krångligt upplägg där man inte visste vilka som skulle åka gjorde att jag avstod touren.