va förbi och tittade på olycksplatsen, tror att ja ev vet vem föraren och passageraren var motor låda kardan ligger för sig, framvagn för sig och halva karossen på ett annat ställe, en jävla smäll men dom måste ha klippt trädet med framskärmen på sladd så framvagnen och de slets idän direkt för att båda två gick därifrån och en behövde inte ens åka till sjukhus... helt otroligt måste ja säga, sjukaste jag sett.. precis efter en fartkamera oxå
va förbi och tittade på olycksplatsen, tror att ja ev vet vem föraren och passageraren var motor låda kardan ligger för sig, framvagn för sig och halva karossen på ett annat ställe, en jävla smäll men dom måste ha klippt trädet med framskärmen på sladd så framvagnen och de slets idän direkt för att båda två gick därifrån och en behövde inte ens åka till sjukhus... helt otroligt måste ja säga, sjukaste jag sett.. precis efter en fartkamera oxå
Enligt media fördes en av dem till sjukhus med lindriga skador. Att gå från olyckan är dumt oavsett hur bra det gått. Adrenalinet gör visserligen att man inte känner smärtan, men nacken bör ha fått lite oväntade krafter, så fixering vore att föredra. Men vi har ett klart bevis på att nya bilar är säkra (när man har lite tur).
Det är klart vi ska ut i det fina höstvädret lite! Till helgen är det Västeråsträffen också. Förmodar att många ska dit om vädret blir ok. Helgens väder var ju helt underbart för en bilälskare
Ps. Inte ordagrant just "älska" MED bilar, men ni fattar...
Det är klart vi ska ut i det fina höstvädret lite! Till helgen är det Västeråsträffen också. Förmodar att många ska dit om vädret blir ok. Helgens väder var ju helt underbart för en bilälskare
Ps. Inte ordagrant just "älska" MED bilar, men ni fattar...
Jag visste att det var något skumt förhållande mellan dig och din subba.
Västerås är alltid trevligt, blir det fint väder är det ett bra alternativ.
så vidrigt det börjar bli på mässan om helgerna pga all nedskräpning... Det hjälper inte att klaga här tydligen, kom fram en full kille som "körde traktor" sa han... han var skit förbannat för att jag gett kritik åt folk som buskör/burnar på framsidan... enligt honom handlar det om att "jag/vi är för fega på forumet som inte vågar säga face-to-face" när man ogillar något...
det han/andra inte förstår är att upplysa något här är ju perfekt för att man inte ska behöva PEKA UT NÅGON och starta onödiga BRÅK samt att nå ut till alla och inte bara 1 individ?
han skulle även "skapa ett konto på den där jävla sidan och skriva precis vad han tycker"
så vidrigt det börjar bli på mässan om helgerna pga all nedskräpning... Det hjälper inte att klaga här tydligen, kom fram en full kille som "körde traktor" sa han... han var skit förbannat för att jag gett kritik åt folk som buskör/burnar på framsidan... enligt honom handlar det om att "jag/vi är för fega på forumet som inte vågar säga face-to-face" när man ogillar något...
det han/andra inte förstår är att upplysa något här är ju perfekt för att man inte ska behöva PEKA UT NÅGON och starta onödiga BRÅK samt att nå ut till alla och inte bara 1 individ?
han skulle även "skapa ett konto på den där jävla sidan och skriva precis vad han tycker"
- väntar med spänning!
Jag fick höra ungefär samma sak från en kille (kanske samma). Han tyckte det var konstigt att jag var nykter trots att jag sa att jag kör bil och han tyckte också att det var helt ok att slänga skräp men inte glas. Dessutom ville han se fler bilar på ställ runt husknuten då det var bra underhållning... Gisses säger jag bara...
- väntar med spänning!
Men seriöst, nu har jag tröttnat på ert gnäll.
JA det är riktigt tråkigt att folk slänger saker på mässan. MEN att gnälla här dag ut och dag in kommer inte göra någon skilland överhuvudtaget. Det är precis sånna situationer som du talar om som är viktiga, nu kanske du inte talade tillräkligt hårt med han så han inte fattade, men det är ju iaf sånna "face-to-face" konfrontationer som göra att dom bryr sig.
Kan dra ett personligt exempel, när sirmiro skällde ut mig för jag sladdat för nära hans bil med min gamla bmw, det var helt rätt, jag har inte sladdat en meter på framsidan sen dess, visst lite burn och så, men inget som riskerar att kasta nått på någons bil.
Bottom line är, inget som skrivs här kommer att minska nerskräpningen på mässan.
Och för att slippa bli misstagen för nån nerksräpare kan jag meddela att jag inte slänger saker på mässan eller nån annan satan från min bil, bara i soptunnan hemma.
- väntar med spänning!
Men seriöst, nu har jag tröttnat på ert gnäll.
JA det är riktigt tråkigt att folk slänger saker på mässan. MEN att gnälla här dag ut och dag in kommer inte göra någon skilland överhuvudtaget. Det är precis sånna situationer som du talar om som är viktiga, nu kanske du inte talade tillräkligt hårt med han så han inte fattade, men det är ju iaf sånna "face-to-face" konfrontationer som göra att dom bryr sig.
Kan dra ett personligt exempel, när sirmiro skällde ut mig för jag sladdat för nära hans bil med min gamla bmw, det var helt rätt, jag har inte sladdat en meter på framsidan sen dess, visst lite burn och så, men inget som riskerar att kasta nått på någons bil.
Bottom line är, inget som skrivs här kommer att minska nerskräpningen på mässan.
Och för att slippa bli misstagen för nån nerksräpare kan jag meddela att jag inte slänger saker på mässan eller nån annan satan från min bil, bara i soptunnan hemma.
MVH David
Inte för att vara spydig eller ngt sånt, men då kan du ta på dig den stora uppgiften att prata med ALLA som slänger saker och sladdar nära bilar på mässan...
Många av dem som slänger skräp/glas på mässan är inte i nyktert tillstånd och kommer med största sannorlikhet inte att bry sig när man säger åt dem... Skulle dom mot all förmodan bry sig vid det tillfället, så är det redan glömt dagen efter eller till näskommande helg...
Så därför tycker även jag att detta forum är ett en bra plats till att nå ut till så många som möjligt. Dom personer som gör sig skyldiga till nerskräpning kanske inte äger ngn bil och inte har ngn konto här... Men ngn som känner dem har antagligen det... Man kanske inte når ut till alla, men om man når ut till några så kanske detta leder till ett bättre beteende från andra när dom märker att fler slänger skräp i medhavda påsar
Att det tas upp ofta på forumet kanske upplevs som gnäll av vissa, men jag ser det som att dom som "gnäller" bryr sig
Jag tar jätte gärna emot synpunkter... även av dom som tycker att jag har fel
tycker du man ska "face-to-face" konfrontera alla som man upptäcker slänger skräp på mässan? Det är inte direkt lika enkelt att upptäcka alla som slänger skräp heller. helt klart "bra" att "gnälla" på forumet tills alla inte bara läst det utan även tar till sig kritiken?