2133
Sök

Angående: Örebro-Tråden, Träffar / m.m.

Bärgarinnan!
81 Inlägg
26 april 2010
Mechanimal skrev:
F_Miller skrev:
Lite svårt att säga vart man kan vara eftersom att ni envisas med att ha så jäkla låga bilar då!! wink

Men att stanna inom mässan/aspholmens område tycker jag att vi borde. För då är ändå alla "bilåkare" inom samma område, MEN inte på precis samma ställe. Som jag skrev tidigare då att dom som vill sladda kan vara på mässan o de andra på en annan parkering. smile

Nu är det ju INTE så att jag inte tycker om bilar som sladdar runt, men det är ju obehagligt när det är folk som inte har koll på vad dom gör.

Låga bilar is the shit, liksom, när ska du droppa din till backen? big_smile Nej men vad är livet utan skrap, bara att fixa med rätt stance, för som vi vet; stance is romance, eller hur J-P-R? big_smile

Men tror det kommer bli svårt att hålla isär allt iaf, samt att det kommer missuppfattas som "ah shit race på aspholmen!" Vilket kanske inte är helt kul, om man försöker ha lite mer lugn situation.

hehe den är lite sänkt ^^  stänklapparna tar ju i ibland tonguetongue
Mjoo det har du väl rätt i. Fast jag tror att dom kanske tänker "fan vilka tråkiga jävlar, vi drar"
Så då får man kanske vara ifred. vi får helt enkelt testa en helg o se vad som händer!smile

296 Inlägg
26 april 2010
Charles_ skrev:
Steewe skrev:
Hallå!

Sitter du och kör Subaru i Örebro-trakten? Kom och träffa likasinade nu på lördag kl 14 nedanför Svampen.

Ni andra kan väl hålla er på gatan utanför. big_smile

Kommer, nyinhandlad Impreza förra veckan! smile
Några fler som ramlar in?

/C

Bra där! Vi har en tråd om det på klubben. Chat kan vi ta där smile

85 Inlägg
26 april 2010
taway skrev:
Charles_ skrev:
Steewe skrev:
Hallå!

Sitter du och kör Subaru i Örebro-trakten? Kom och träffa likasinade nu på lördag kl 14 nedanför Svampen.

Ni andra kan väl hålla er på gatan utanför. big_smile

/C

Har även lagt upp en tråd här på garaget, klubben verkar tyvärr få känna till..

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=176389

"When I start my car I want the neighbours to think that the world has come to an end"- Homer J Simpson

3 390 Inlägg
26 april 2010
Aeero_ skrev:
Det finns ju många lovande platser vid marieberg, t.ex. staduim parkeringen..
Där får man ju säkert plats med 100-150 bilar..

Grejjen är väl den, som jag tror iaf, att folk vill kunna dra in till centrum snabbt fram och tillbaka. Blir lite drygt om man då har det någon mil bort tongue

Vet man ju själv att man brukar dra en cruise in till kärnan och sen åka ut och hänga lite igen. Så det är nog närheten till centrum som jag ser som en svag punkt.

Och ur kaoset talade en röst till mig som sa: Le och var glad för det kunde vara värre. Och jag log och var glad och det blev värre

Handledare
1 481 Inlägg
27 april 2010
Blomsterlandet/Willys vid Almby då? "trång" parkering men ändå plats för många bilar och Statoil på gångavstånd. Centralt i alla fall.

Är nog fan bara bitter..
365 Inlägg
27 april 2010
På norr finns ju mycket intressanta platser annars?
Industriområdet vid Volvo och den rakan finns ju massa plats?

EDIT:
Steewe skrev:
taway skrev:
Charles_ skrev:

/C

Har även lagt upp en tråd här på garaget, klubben verkar tyvärr få känna till..

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=176389

Är på väg in i klubben, annars hade jag skrivit där..
Senast redigerat av Charles_ (27 april 2010)

Pain is temporary, Glory last forever.

744 Inlägg
28 april 2010
saab_sonett skrev:
Blomsterlandet/Willys vid Almby då? "trång" parkering men ändå plats för många bilar och Statoil på gångavstånd. Centralt i alla fall.

bästa hitils hehe

www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=114490
Jag stödjer LOADED BMW i satsningen på 24h på Nordschleife. Gör det du med, och sätt DITT namn på Loaded här!
http://volvocustomclub.forum24.se/volvocustomclub.html

615 Inlägg
28 april 2010
saab_sonett skrev:

Vore fan klockrent, då slipper man ju åka in till västhaga från mässan så fort man blir lite hungrig/törstig eller får slut på cigg!

Let's stance!

744 Inlägg
28 april 2010
SNL skrev:
saab_sonett skrev:

Vore fan klockrent, då slipper man ju åka in till västhaga från mässan så fort man blir lite hungrig/törstig eller får slut på cigg!

jepp de är ju skit bra vi provar på fredag tycker ja om ja nu ska vara nyckter hehe

Jag stödjer LOADED BMW i satsningen på 24h på Nordschleife. Gör det du med, och sätt DITT namn på Loaded här!

132 Inlägg
28 april 2010
Låter trevligt smile

Är nog fan bara bitter..
365 Inlägg
28 april 2010
Vi tar lördag istället! Finns dom som jobbar kväll fredag!

/C - Trött på att jobba fredagar, inför 4 dagars veckor!

"Unloaded"
1 557 Inlägg
28 april 2010
Charles_ skrev:

Vi tar fredag, finns de som jobbar lördagar = ditt argument är utdött i dagens tider då vi alla jobbar helknasiga, osammanhängande scheman.

Men visst det skulle kunna funka att träffas där istället, synd att Shell nu slutar med sitt nattöppet annars hade ev. Överskottsbolaget-parkeringen också funkat.

"When innovation meets passion!"

Är nog fan bara bitter..
365 Inlägg
28 april 2010
Mechanimal skrev:
Charles_ skrev:

Vi tar fredag, finns de som jobbar lördagar = ditt argument är utdött i dagens tider då vi alla jobbar helknasiga, osammanhängande scheman.

Men visst det skulle kunna funka att träffas där istället, synd att Shell nu slutar med sitt nattöppet annars hade ev. Överskottsbolaget-parkeringen också funkat.

Är väl ändå fler som jobbar fredagkvällar än lördagskvällar?

"Unloaded"
1 557 Inlägg
28 april 2010
Charles_ skrev:
Mechanimal skrev:
Charles_ skrev:

Ja, förmodligen, men känns lite mysko att diktera en dag för att man jobbar/inte jobbar när det finns andra som jobbar den dagen man själv kan, personligen är det vilket som, är ledig på kvällarna. Brukade jobba fredagkvällar/nätter, så jag lider med dig. Varför inte köra på fredag; om det funkar: så kör vi på lördag också?

Är nog fan bara bitter..
365 Inlägg
28 april 2010
Mechanimal skrev:
Charles_ skrev:
Mechanimal skrev:

Ja, förmodligen, men känns lite mysko att diktera en dag för att man jobbar/inte jobbar när det finns andra som jobbar den dagen man själv kan, personligen är det vilket som, är ledig på kvällarna. Brukade jobba fredagkvällar/nätter, så jag lider med dig. Varför inte köra på fredag; om det funkar: så kör vi på lördag också?

Ja, absolut men nu var det mer än vädjan än ett beslut..

Verkar bara som att inte så många sluter upp och då kanske det är värt att kunna ändra dag, om fler kan tänka sig att komma någon annan dag än fredag?
Går ju även som sagt att ta båda dagarna men detta är ju svårare att förklara för HSB? smile

323 Inlägg
28 april 2010
saab_sonett skrev:

Och rätt ände av stan tongue för mig iaf.

"Unloaded"
1 557 Inlägg
28 april 2010
Charles_ skrev:
Mechanimal skrev:
Charles_ skrev:

Ja, absolut men nu var det mer än vädjan än ett beslut..

Verkar bara som att inte så många sluter upp och då kanske det är värt att kunna ändra dag, om fler kan tänka sig att komma någon annan dag än fredag?
Går ju även som sagt att ta båda dagarna men detta är ju svårare att förklara för HSB? smile

Lär nog sluta upp lika många fredag som lördag, och om vi inte gör som på mässan så ser jag ingen anledning till varför vi inte skulle få stå där och således inget bekymmer för någon, blir mer mindre risk för inbrott och dylikt dessutom, då stora folkmängder brukar avskräcka detta smile

Det enda jag kan tänka mig, som högst eventuellt skulle kunna störa folk i närheten, är ljudnivån, men som sagt; då ingen lek eller liknande kommer ske så lär den inte bli så allvarlig den heller. Men orka tjafsa hit och dit, let's just do it! Åk dit på fredag/lördag de som vill, för lugnare/stillsammare kvällar med nattöppen mack på gångavstånd.

Om man inte är sjukt lat och tar bilen iaf. Which reminds me, dags att ta ut rullbrädan igen ifall man ska orka till macken ;D Fast hmm, nu på lördag så är det 1 maj.. Och tonvis med andra grejer, såsom MoM i Norrköping, och vissa ska bli fulla, och andra ska bort till andra ställen så.. Just denna helg tror jag fredag känns som om att fler folk kan dyka upp.

251 Inlägg
28 april 2010
perfekt vid willys har 300 meter dit:)

744 Inlägg
29 april 2010
Charles_ skrev:

jag jobba 12:30 -19:30 varje fredag men är ändå ute å träffar folk å på lördag är de 1 maj  å ja är på östersjön
Senast redigerat av Heavymetalvan (29 april 2010)

Fotograf/Ljudbyggare
781 Inlägg
29 april 2010
Helt klart värt att testa att ses ute på öster vid Willys!  Ses vi där på fredag och lördag?

Sök