2228
Sök

Angående: Örebro-Tråden, Träffar / m.m.

Rylander
13 juni 2010
EFriberg skrev:
Rylander skrev:
EFriberg skrev:
Team polizei är på besök i Örebro idag! Är det nå träff idag eller nått liknade?

Inte i örebro men en bit ifrån är det wink

Vart då? Rätt håll för uppsalaboer? Hur långt från Örebro? smile

Du har PM!

65 Inlägg
15 juni 2010
nicx skrev:
Griffin skrev:
nicx skrev:
hörde ett bra band i garaget igår . b20 and the twin webers hette dom tongue

fan vad nice! bandet i mitt garage har Ms så de låter lite konstigt ibalnd:D

fan måste nästan få komma förbi nån dag och höra dom big_smile är de dom där är de dom där mellancolic eller va dom heter eller va de millencolin ja kommer inte ihåg .....

Har musik i garaget jag med nu. Överladdad femma tongue finns det nåt bättre

Scorpio

31 Inlägg
16 juni 2010
Scorpio skrev:
nicx skrev:
Griffin skrev:

fan vad nice! bandet i mitt garage har Ms så de låter lite konstigt ibalnd:D

fan måste nästan få komma förbi nån dag och höra dom big_smile är de dom där är de dom där mellancolic eller va dom heter eller va de millencolin ja kommer inte ihåg .....

raka 5:or är skönaste sången att ha i garaget...smile

"Unloaded"
1 557 Inlägg
16 juni 2010
teo_ skrev:
Scorpio skrev:
nicx skrev:

Väldigt mkt offtopic nu men, min raka sexa kan nog tävla med de flesta 5:orna ljudmässigt big_smile

"When innovation meets passion!"

65 Inlägg
16 juni 2010
Mechanimal skrev:
teo_ skrev:
Scorpio skrev:

Väldigt mkt offtopic nu men, min raka sexa kan nog tävla med de flesta 5:orna ljudmässigt big_smile

*pöh puh suck fnys* Det ska vi allt bli två om tongue på Lördag eller fredag på mässan så det så

Scorpio

744 Inlägg
16 juni 2010
martin kom till kjula å visa upp den då ja ej är hemma tongue

www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=114490
Jag stödjer LOADED BMW i satsningen på 24h på Nordschleife. Gör det du med, och sätt DITT namn på Loaded här!
http://volvocustomclub.forum24.se/volvocustomclub.html

3 Inlägg
17 juni 2010
Händer det något kul till helgen? eller blir det mäss häng som vanligt? smile

65 Inlägg
17 juni 2010
Heavymetalvan skrev:
martin kom till kjula å visa upp den då ja ej är hemma tongue

Då kanske vi ses på Kjula ska nog dit med Andreas och Emelie i helgen. Har du du tur åker vi GT tongue

Scorpio

744 Inlägg
17 juni 2010
hehe okey  de är bara du kommer dit ja åker dit imorgon fredag å hem på sändag

www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=114490
Jag stödjer LOADED BMW i satsningen på 24h på Nordschleife. Gör det du med, och sätt DITT namn på Loaded här!
http://volvocustomclub.forum24.se/volvocustomclub.html

65 Inlägg
18 juni 2010
Heavymetalvan skrev:
hehe okey  de är bara du kommer dit ja åker dit imorgon fredag å hem på sändag

Annars får du ju se den nån annan kväll

Scorpio

Rylander
19 juni 2010
Händer idag då?

Ö.S.M-CREW
305 Inlägg
22 juni 2010
Trådstartare
Örebro Street Meet #2 kanske vore nåt att planera in till sensommaren/hösten smile vart ju en lyckad träff vi hade 2008, behövs ju både funktionärer och folk som ställer upp o hjälper till, så mycket planering blir de ju.. //Tobbe.

Tyskstuk - JDM
----------------------------------------
Tyskt & Japanskt!

"Unloaded"
1 557 Inlägg
22 juni 2010
Fighter_87 skrev:
Örebro Street Meet #2 kanske vore nåt att planera in till sensommaren/hösten smile vart ju en lyckad träff vi hade 2008, behövs ju både funktionärer och folk som ställer upp o hjälper till, så mycket planering blir de ju.. //Tobbe.

Ärligt talat; att börja planera en träff av den kalibern att ske redan i höst kommer bli mer kaos än förra gången, ev. att börja planera en träff inför våren istället smile Om man är ute efter en STOR träff dvs smile

Double-Unicorn Rider
2 486 Inlägg
22 juni 2010
Fighter_87 skrev:

Funktionärer? Why?

Ta Västeråsträffarna som råmodell - de fungerar ruskigt bra.
Varför?
Jo för det är enkelt och allt finns på samma parkering.

Det behövs ingen omfattande planering, inga avspärrningar, inga samtal och hyra/låna parkeringar, inga priser, ingen jury, ingen omröstning utan bara ett glatt humör och ett transportmedel.
Du kan komma med en rostig 740 och du är lika välkommen som de som lagt 500000kr på bilen, och det är främst för att det är en träff, inte en tävling.

Så allt som krävs är att någon beslutar ett datum & tid, väljer en parkering (jag rekommenderar Ica Maxi som jag sagt innan) och kastar ut informationen på alla olika forum.

Varför krångla till det? tongue

171 Inlägg
22 juni 2010
sirmiro skrev:
Fighter_87 skrev:

Funktionärer? Why?

Ta Västeråsträffarna som råmodell - de fungerar ruskigt bra.
Varför?
Jo för det är enkelt och allt finns på samma parkering.

Det behövs ingen omfattande planering, inga avspärrningar, inga samtal och hyra/låna parkeringar, inga priser, ingen jury, ingen omröstning utan bara ett glatt humör och ett transportmedel.
Du kan komma med en rostig 740 och du är lika välkommen som de som lagt 500000kr på bilen, och det är främst för att det är en träff, inte en tävling.

Så allt som krävs är att någon beslutar ett datum & tid, väljer en parkering (jag rekommenderar Ica Maxi som jag sagt innan) och kastar ut informationen på alla olika forum.

Varför krångla till det? tongue

Helt rätt tänk. Varför krångla till de.

Lindesbergs Bilskadecenter
Stöd Reumatikerfonden på Plusgiro 90 03 19-5

Ö.S.M-CREW
305 Inlägg
22 juni 2010
Trådstartare
Tanken var väl om nu träff nr2 skulle vara lika omfattande som den förra, och då krävs de planering hur som.. en vanlig enkel bilträff är inte svårt att fixa, men förra gången hade vi möten med markägare osv osv osv.. så det är hur man väljer att lägga upp de hela som avgör! men tips om eventuella parkeringar och platser välkommnas smile har ju haft ett litet "break" ifrån bilar så har inte vart i farten så att säga wink

Tyskstuk - JDM
Tyskt & Japanskt!

Double-Unicorn Rider
2 486 Inlägg
22 juni 2010
Fighter_87 skrev:
Tanken var väl om nu träff nr2 skulle vara lika omfattande som den förra, och då krävs de planering hur som.. en vanlig enkel bilträff är inte svårt att fixa, men förra gången hade vi möten med markägare osv osv osv.. så det är hur man väljer att lägga upp de hela som avgör! men tips om eventuella parkeringar och platser välkommnas smile har ju haft ett litet "break" ifrån bilar så har inte vart i farten så att säga wink

Om du jämför ÖSM med Västeråsträffarna vinner västerås stort i mina ögon.

Bara den saken att ha en person som väljer ut vad som är "fint nog" att stå på huvudparkeringen tycker jag är galet. Röster som skapade stora intriger osv...

Gör det enkelt så blir det stor och bra.

Vad ska man med priser till? De skapar bara osämja på en så liten tillställning, även om det lottas. Den svenska avundsjukan är gigantisk. hmm

Möten med markägare innebär att arrangörerna tar på sig ansvar för allt som händer på parkeringen, de ska se till att det är rent och ev däckspår får de skäll för.
Tar man istället en offentlig parkering under den tid företaget som nyttjar parkeringen har öppet har alla full rätt att stå där (kunder), alla har ansvar för sig själva, gör någon något olagligt är det polisens jobb att ta tag i, inte arrangörerna.

Ser vi allt negativt efterspel det blev på förra träffen så har vi troligen en anledning till varför det inte blivit fler träffar. Gör det enkelt.
Allt vi förlorar på att det görs enkelt är att en grupp människor inte kan ta massa beröm för träffen, utan ALLA som kommer till träffen kan ta åt sig av berömmet då deltagarna utgör träffen.

Samtidigt undviker man att "spärra" folk till träffen vissa tider, folk kan komma dit (gratis) titta på bilar 20minuter för att sedan åka var de nu vill och kanske komma tillbaka 10minuter 1timma senare, eller så kan de stanna hela tiden, eller gå och äta när de vill osv. Alla är fria, inte några hålltider som gör folk stressade...

Det som krävs organisation för är att köra race, men det hör ju inte till en träff och är därmed helt irrelevant. Vi har ju klarat att vara på mässan flera år utan dödsolyckor (stället måste ha änglavakt) så folk klarar att vara på en träff utan att någon ska leka förälder.

Ju enklare det görs desto större blir det. smile

"Unloaded"
1 557 Inlägg
22 juni 2010
sirmiro skrev:
Fighter_87 skrev:

Om du jämför ÖSM med Västeråsträffarna vinner västerås stort i mina ögon.

Bara den saken att ha en person som väljer ut vad som är "fint nog" att stå på huvudparkeringen tycker jag är galet. Röster som skapade stora intriger osv...

Gör det enkelt så blir det stor och bra.

Vad ska man med priser till? De skapar bara osämja på en så liten tillställning, även om det lottas. Den svenska avundsjukan är gigantisk. hmm

Möten med markägare innebär att arrangörerna tar på sig ansvar för allt som händer på parkeringen, de ska se till att det är rent och ev däckspår får de skäll för.
Tar man istället en offentlig parkering under den tid företaget som nyttjar parkeringen har öppet har alla full rätt att stå där (kunder), alla har ansvar för sig själva, gör någon något olagligt är det polisens jobb att ta tag i, inte arrangörerna.

Ser vi allt negativt efterspel det blev på förra träffen så har vi troligen en anledning till varför det inte blivit fler träffar. Gör det enkelt.
Allt vi förlorar på att det görs enkelt är att en grupp människor inte kan ta massa beröm för träffen, utan ALLA som kommer till träffen kan ta åt sig av berömmet då deltagarna utgör träffen.

Samtidigt undviker man att "spärra" folk till träffen vissa tider, folk kan komma dit (gratis) titta på bilar 20minuter för att sedan åka var de nu vill och kanske komma tillbaka 10minuter 1timma senare, eller så kan de stanna hela tiden, eller gå och äta när de vill osv. Alla är fria, inte några hålltider som gör folk stressade...

Det som krävs organisation för är att köra race, men det hör ju inte till en träff och är därmed helt irrelevant. Vi har ju klarat att vara på mässan flera år utan dödsolyckor (stället måste ha änglavakt) så folk klarar att vara på en träff utan att någon ska leka förälder.

Ju enklare det görs desto större blir det. smile

Ja, visa mig det. Ge mig en större träff i Örebro, på FÖRSTA träffen, som är större än den vi hade fast med de kriterier du anser räcker, då skall jag böja mig ner och ta det i röven som en man. Handlar icke om vad Västerås eller Norrköping etc. gör, utan fixa till en bautaträff i Örebro som fler kommer till än ÖSM.

Spärra folk? Vilka spärrade vi? Jo de som burnade/sladdade, i bästa mån. Då det var det enda förbudet vi hade. Det krävs ordentligt med organisation för att anordna en stor bilträff med det innehåll som utställning, prisutdelning, företagsrepresentation osv.

Negativt efterspel; skräp, och givetvis att folk sket i regeln om burn/sladd. Skräp är ett fenomen som verkar vara Örebros stolthet.

Röster som skapade stora intriger? Var väl smart av celica-ägarinnan att ta med sig polare, bevisar bara mer än väl att vi ICKE uteslöt några bilar, det var först till kvarn. Skillnad på plats och att vägra "fulare" bilar. Deltagarna utgör alltid träffen, vad fan skulle en bilträff vara utan deltagande? En tom yta.

Det var väldigt mkt oreda på ÖSM, men det var den första, och hittills enda, träffen vår grupp anordnat. De smågrejer som hölls(om man nu kan säga att någon höll i de öht.) innan var icke ÖSM-träffar.

Ö.S.M-CREW
305 Inlägg
22 juni 2010
Trådstartare
Tjaffsa över nätet tänker jag då inte göra iaf.. den saken kan vi sätta punkt för redan NU.

Som sagt.. alla tips, tankar, ideér välkommnas.. men kan säga att idén med priserna/pokalerna som vi hade vart ju inte direkt nån flopp.. tvärt om så var de många som ville åt en pokal smile har faktiskt inte hört EN ENDA PERSON.. som sagt till mig IRL, eller på NÄTET.. att träffen var dålig etc.. tvärtom, folk har tjatat på både mig och de andra som fixade träffen om vi tänkt arrangera nåt mer, så de går säkert att styra ihop nåt, jag ska klura ut nåt och sedan snacka med några personer som lurar på samma sak ang träff, återkommer med svar.

Tyskstuk - JDM
Tyskt & Japanskt!

Sök