2256
Sök

Angående: Örebro-Tråden, Träffar / m.m.

Rylander
14 augusti 2011
dahlens skrev:
tror samma sak jag, spåren är enligt mig inge problem men nedskräpningen är förjävlig....

Slutlekt för mig i vilket fall som helst där.. Kände mig rätt utpekad av polisen i fredags och orkar inte med böter så får leka av mig i mer arrangerade former framöver smile

SÄNK MER!
389 Inlägg
14 augusti 2011
Rylander skrev:
dahlens skrev:
tror samma sak jag, spåren är enligt mig inge problem men nedskräpningen är förjävlig....

Slutlekt för mig i vilket fall som helst där.. Kände mig rätt utpekad av polisen i fredags och orkar inte med böter så får leka av mig i mer arrangerade former framöver smile

det blir ju lätt så när man har en "synlig" bil. jo jag tycker det borde finnas något annat ställe som är "bättre" i synpunkten på nedskräpning, poliser och klagomål av boende i närheten. men det finns det väll troligtvis inte? sen så vore det skönt att komma ifrån alla fyllekajor som bara springer ut framför bilen när man åker förbi.. smile
Senast redigerat av dahlens (14 augusti 2011)

1 231 Inlägg
14 augusti 2011
anledningen till att det var nerskräpning nu i helgen var antagligen för att det var sverige träffen för epa/a-trktorer wink

SÄNK MER!
389 Inlägg
14 augusti 2011
men nedskräpning är det ju varje helg så vi kan ju inte skylla på just dom..

78 Inlägg
14 augusti 2011
manne_940 skrev:
anledningen till att det var nerskräpning nu i helgen var antagligen för att det var sverige träffen för epa/a-trktorer wink

Kan kanske var en anledning. Men dom är ju också vanliga personer så dom borde ju också kunna kasta sitt skräp i en papperskorg tycker man ju ? smile Eller varför inte i / på flaket, då får dom ju det till nytta också wink

zputnic
15 augusti 2011
Ja man vågar ju knappt åka in längre utan helljus, så man ser allt krossat glas.
Hade båda bakdäcken fulla med glas sist man försökte med en inspirerad sväng där...

JFU104
15 augusti 2011
varför inte starta någon sorts "motorförening" och turas om att skriva ner namn på alla som kommer dit på kvällen. Om alla vi seriösa bilintresserade håller koll på vilka som skräpar ner så är det väl ganska lätt åtgärdat. Tror endå att vi skötsamma är betydligt fler än nedskräparna. Om tillräckligt stort intresse finns, så kan vi ju skicka in önskemål om att kommunen ska bygga nån asfaltsplan eller nåt där vi kan hålla till utan att det stör gnällspikarna. Jag kan gärna vara den som gör det.

78 Inlägg
16 augusti 2011
JFU104 skrev:
varför inte starta någon sorts "motorförening" och turas om att skriva ner namn på alla som kommer dit på kvällen. Om alla vi seriösa bilintresserade håller koll på vilka som skräpar ner så är det väl ganska lätt åtgärdat. Tror endå att vi skötsamma är betydligt fler än nedskräparna. Om tillräckligt stort intresse finns, så kan vi ju skicka in önskemål om att kommunen ska bygga nån asfaltsplan eller nåt där vi kan hålla till utan att det stör gnällspikarna. Jag kan gärna vara den som gör det.

Komunen kommer aldrig att lägga en krona för att bygga/lägga asfalt för oss som är intresserade. Dom klagar bara över problemen samt att folk kontakar polisen så dom åker ut och försöker få bort oss från alla ställen där vi är.. Dom vill bara få problemet löst så snabbt som möjligt, alltså få bort oss från den plats vi för tillfället är på sen skiter dom fullständigt i oss ändå.hmm

Det finns folk som försökt att prata med komunen om Tex.. en egen raksträcka någonstans där den inte stör någon i området som man kan utnyttja på nätter & helger. Men dom bryr sig ju inte ens om problemet, utan bara skjuter det framför sig istället vilket gör att vi hålls på gatorna / allmän plats....

Men är det så att det finns folk som vill göra en seriös satsning med att försöka starta en mindre förening så är jag självklart med på det och försöka hjälpa till så gott man kan. Vi har ju ändå samma intresse dom flesta av oss smile
Senast redigerat av krille_johansson (16 augusti 2011)

Den med lägst bil vinner
617 Inlägg
16 augusti 2011
Räkna med mig! jag är med på att göra en satsning jag med! kan ju inte få annat än ett nej smile

man blir aldrig klar med en bil, man får alltid nya ideér ;)

78 Inlägg
16 augusti 2011
olivernilsson skrev:
Räkna med mig! jag är med på att göra en satsning jag med! kan ju inte få annat än ett nej smile

Jodå vi kan få ett ''Ja'' också ifall dom är intresserade av att lösa det problem som dom ständigt klagar och gnäller över i staden wink

Den med lägst bil vinner
617 Inlägg
16 augusti 2011
menade inget värre wink sorry my bad! hehehe ja men precis!

man blir aldrig klar med en bil, man får alltid nya ideér ;)

JFU104
16 augusti 2011
va roligt att det finns några intresserade! hoppas att det dyker upp flera smile

597 Inlägg
17 augusti 2011
ja är med och hjälper till..!smile

#silence i kill you#

219 Inlägg
19 augusti 2011
varför inte anordna en välgörenhets dag, där lite folk som brukar hänga där åker dit, städar upp o sopar området från glas?

744 Inlägg
19 augusti 2011
McTw1st skrev:
varför inte anordna en välgörenhets dag, där lite folk som brukar hänga där åker dit, städar upp o sopar området från glas?

drar du igång de så är ja på ja lovar men då ska fan alla jobba också  usäkta språket men de brukar bli nåra som jobbar å resten tittar på  typ

www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=114490
Jag stödjer LOADED BMW i satsningen på 24h på Nordschleife. Gör det du med, och sätt DITT namn på Loaded här!
http://volvocustomclub.forum24.se/volvocustomclub.html

251 Inlägg
19 augusti 2011
Jag tittar på;)

JFU104
19 augusti 2011
McTw1st skrev:

bra initiativ! smile

Foto/Bilnörd
1 541 Inlägg
19 augusti 2011
JFU104 skrev:

Spelar ingen roll hur mycket ni bönar och ber komunen kommer aldrig betala någon raka. Dels finns det redan en i linde.. samt att asfalt + underarbete i det skicket som krävs kostar 2500-3000 kvadratmetern.

det blir ca 12-15 Miljoner för en 500 meter lång raka som är 10 meter bred.. dvs på tok förlitet för att ens göra nått vettigt på.

Turbo-konverterad miata. Busbil :) --> http://www.garaget.org/?car=247712

GREASEMONKEY
822 Inlägg
19 augusti 2011
Örebro kommun är den mest bångstyrda av dom alla .. Många kommuner har lyckats få igång black race arrangemang .. utan att bygga nåt.

Men bilintresset eller träffarna har väl minskat drastiskt de senaste åren, fan när jag var 18 så var det ju lika mycket bilar på IKEA parkeringen på natten som på dagen typ .. dock var det mycket stök så jag förstår varför det blivit som det blivit .. =/

Mvh S.Österdahl

1 231 Inlägg
19 augusti 2011
myran skrev:
JFU104 skrev:

Spelar ingen roll hur mycket ni bönar och ber komunen kommer aldrig betala någon raka. Dels finns det redan en i linde.. samt att asfalt + underarbete i det skicket som krävs kostar 2500-3000 kvadratmetern.

det blir ca 12-15 Miljoner för en 500 meter lång raka som är 10 meter bred.. dvs på tok förlitet för att ens göra nått vettigt på.

fast nu var det ju ingen racing sträcka hon var ute efter utan en plan som man kan hänga/umgås/träffas på wink
Senast redigerat av manne_940 (19 augusti 2011)

Sök