Grymt bra jobbat Mats... har följt det hela sedan start.. den kommer bli brutal. Glasfiber kan man inte lita på... la igen mina hål för antenn och spolarmunstycke och det blev icke bra sen när lacken kommit på. Så lika bra att lösa det nu innan..
Jo som dämparen ser ut på bilden, är chassit som lägst då? så det går att jänga ner Hubben, den som är inringad så bilen blir högre??? Nån som vet? tyvärr har Streetperformance stängt idag.
Är precis som Keller säger och det som händer om man skruvar upp ringen som fjädern står på så kommer man få en kortare fjädringsväg eftersom ju kortare fjädern är innan den trycks ihop ju kortare fjädringsväg får man. Men så finns det ju ett fjädrings stopp i benet som ska dämpa stoppet och det är det som tar stopp först och ska ta emot först. Det borde inte bli någon skillnad på hårdheten om man skruvar upp ringen, fjäderkonstanten borde vara linjär med en fjäder som ser ut så. Vet inte om det gav något extra men men. Hoppas det löser sig med missljudet!
En liten rättning på vad jag skrev förra gången vet inte riktigt hur jag tänkte då Fjäderkonstanten på fjädern är linjär och det säger ju såklart att den blir linjärt hårdare med kompesionen och inget annat. Så om man skruvar upp den ringen så kommer det leda till at bilen blir högre också men hur det ska vara ska jag inte yttra mig om. Så nog yrat om detta...
Ser riktigt bra ut på helhetsbilderna är bakkjolen också klar? Vore kul att se hur den blev tillsammans med resten. Måste också säga att det ser snyggt ut utan railsen på taket!
Håll ögonen öppna och plattan i mattan
Projekt: Bygger kjolpaket SAAB 900 --> Min projekttråd.
tror det blir skit bra när du är klar. det här är inte för mycket eller för lite. inget är för överdrivet. det är rimligt. klockrent projekt! lycka till nu
Ciao! Nu är gjutningen ifull gång av kolfiberkanterna till sidokjolarna.. Har gjutit emot en glasskiva, 2 lager väv . har även testat att lägga fiber på mina spegelfästen... Hoppas verkligen detta blir bra!!!
Tack Ja men faan hoppas detta blir bra nu, annars vette fasen vad jag gör med spegelfästena, får köpa färdiga och modda dom isf.. men inte lika kul som att gjort dom själv Nej hjälp mig att hålla tummarna nu för detta ska bli bra :S
jag kanske har missat det i tråden eller så, men vart köper du domdära längderna med kolfiber? eller är det en yrkeshemlighet?;P
Haha typ på sida 5 eller nått Nej men jag köpte en rulla för ungefär ett år sedan för då trodde jag ju att jag nästan var klar Men det är nästan det sista så får beställa mer o jag ska göra nå mer kul (OM) hahaha
neej men faan denna va läcker ja har en ide men vi tar det mer till helgen skulle behöva lite grann till sunshine om du beställer vill ja vara med på en beställning