6995
Sök

gängpaj i topp..

948 Inlägg
25 november 2007
Trådstartare
Ja när jag skulle skruva fast grenröret på 940in så lossna en pinnbult från toppen den gick inte av utan blev gängpaj när jag skulle skruva till den så nu tänkte jag att det borde ju gå att ta en M10 gäng tapp med lite borrfett på och göra lite större hål där försiktigt och sen ta lite wd 40 i hålet för att få ur lite spån borde ju gå utan att borra först iom hålet är ju M8

12 086 Inlägg
25 november 2007
Borra med 7.4 borr lr vafan de ska va o sen gänga m10.

Du kan inte gänga upp ett M8 med lite borrfett till M10.. de kommer bli skit tongue

948 Inlägg
25 november 2007
Trådstartare
men skruv hålet är ju redan 8mm upp till 10mm så 2mm ska väl aldrig behövas borras upp väl? för ska väl vara lite gods för gängtappen att gänga upp väl?

10 287 Inlägg
25 november 2007
Enligt Karlebo Handbok skall du borra 8.4 för att gänga M10.

/Göran

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

169 Inlägg
25 november 2007
Sätt in en insatsgänga istället typ helicoil. Finns att köpa färdiga satser med borr, gänga och vertyg för att skruva in gängan. Fördelen är att du kan använda samma storlek på pinnbulten samt att helicoil gängan är mycket starkare.

Mvh Mattias

948 Inlägg
25 november 2007
Trådstartare
Mattias_M skrev:
Sätt in en insatsgänga istället typ helicoil. Finns att köpa färdiga satser med borr, gänga och vertyg för att skruva in gängan. Fördelen är att du kan använda samma storlek på pinnbulten samt att helicoil gängan är mycket starkare.

Mvh Mattias

Japp fick reda på detta idag får bli när extraktorgrenröret åker på igen

tack för alla svar smile
Senast redigerat av TobbeTT (25 november 2007)

Sök