3561
Sök

Första stylingprojektet

Ready for takeoff
367 Inlägg
26 november 2007
Trådstartare
Hej!
Jag är 17 år och har precis fått mig en bil, Saab 900 turbo -97. Jag vill såklart att den ska se lite bättre ut, men jag är dålig på just bilar. Så nu tänkte jag fråga om olika stylingsidor till saab 900? Lista så många som möjligt.
Sen skulle jag även vela ha lite hjälp med vad som är relativt billig styling fast som gör stor skillnad nu i början. Alltså inget i prisklassen av ett kjolpacket eller dylikt.
När ni skrivt vad som är snyggt att göra med bilen kan ni gärna skicka/skriva hur man genomför dem eftersom jag är studerande och inte har speciellt mycket pengar att lägga.

Har mekvana eftersom jag kör cross osv, men aldrig intresserat mig speciellt mycket på bilar förens nu smile

MVH
Robin

Kolla mitt Projekt:
SAAB ng900t - "devil eye project"
Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka.

Neerd
1 596 Inlägg
26 november 2007
ska du ha till saab så är www.speedparts.se ett måste! lycka till med bilen.

Teori är när man vet allt men inget går som det ska
Praktik är när allting funkar bra men ingen vet varför
I mitt liv förenas teori o praktik inget är som det ska och ingen vet varför...

Ready for takeoff
367 Inlägg
26 november 2007
Trådstartare
Tack så mycket! smile Fans mycket roligt där till överkomliga priser. mer sånt!

Kolla mitt Projekt:
Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka.

3 650 Inlägg
26 november 2007
fälgar gör ju annars stor skillnad, lr så kan du lacka lite smådetaljer, vita blinkersglas m.m

Ready for takeoff
367 Inlägg
26 november 2007
Trådstartare
jo har funderat på fälgar, men då måste jag köpa nya däck troligen.. Beror ju på vilken storlek jag köper.. några att rekomendera?

Hittade ett billigt kjolpacket, snyggt?
http://www.dreamcar.nu/index.php?s=& … ivArtickel

Kolla mitt Projekt:

Darth Vader
1 644 Inlägg
26 november 2007
Ge dig inte på ett kjolpaket det första du gör. Fälgar är mycket högre prio isåfall. Vita/usa blinkers, tona rutor kanske nerlacka. Blir snyggt!

Braaaaap?

Konsult
1 247 Inlägg
26 november 2007
Som tidigare nämnt så kör inte på med kjolpaket direkt, blir faktiskt att se rätt dumt ut.
Skaffa större fälgar, tona rutor (kanske inte direkt så svart det går, som på min sierra tongue ), kanske en sänkning skulle ge den rätta touchen smile
Usa-blinkers och andra små förändringar ger ju rätt mycket i det stora hela och behöver ju inte vara dyrt smile

Speedparts är ju som sagt ett riktigt vettigt alternativ, tänk på att du kan få rabatt via saab turbo club sweden smile
Senast redigerat av Tagg3N (26 november 2007)

Ready for takeoff
367 Inlägg
26 november 2007
Trådstartare
Nej har inte tänkt skaffa kjolpacket förens jag bytt det mesta annars. Men tyckte det va ett fint packet för en vettig penning smile Jag ska ta och tona rutorna snart tror ja, billigt och snyggt smile sen blir det nog även nya fäljar till sommaren om man har pengar då.

Kolla mitt Projekt:

430 Inlägg
26 november 2007
Fälgar och sänkning är nästan viktigast. Sen att jag saknar båda ännu är inget man behöver prata om. smile

Sen klara sidoblinkers gör också mkt. Och toning som sagt. Lacka detaljerna på bilen i bilens färg kanske?

Ready for takeoff
367 Inlägg
26 november 2007
Trådstartare
Jag måste lacka/blästra om bromsoken för de är sjukt rostiga och fula. Sen ska jag lacka/laga lite rost här och var, sen ska jag kanske lacka lite andra små delar här och där som är slitna..

Hur ser sänkningen ut utan kjolpacket? är det verkligen snyggt?

Kolla mitt Projekt:

430 Inlägg
26 november 2007
Jo bromsok är med bra att piffa till. Men rost viktigast, absolut. Sänkning funkar lika fint med originalkjolar, såg en svart tidig 9-3:a med skitigaplåtfälgar, utan turbovinge eller nånting sånt.
Däremot så var den sänkt så man inte såg hela hjulhusen som man gör på min nu. Fy fan. :p

Gör mkt på rätt bilar iaf tror jag.

plattsättare!
804 Inlägg
26 november 2007
ja sänkning gör mycket fast det är ju skillnad på olika modeller också som min 740 ser du skillnaden på före och efter sänkning med samma fälgar är som en monster truck orginal =P

Man är inte full förrän man ligger på golvet och måste hålla i sig!!
Medlem
www.pro-racing.se

Ready for takeoff
367 Inlägg
1 december 2007
Trådstartare
Okej, då kanske man borde göra det. Men 93an har ju andra orginal kjolar än 900 tyvärr. Funderar på att kanske sätta in strålkaster i framkjolen för att den ska se inte bättre ut, vad tror ni om det? En ful bild finns nu på min bild, kommer finare smile

Kolla mitt Projekt:

Billjuds Wannabe
1 771 Inlägg
1 december 2007
Skulle sattsa först och främst på ett par 17-19" fälgar, efter det toning bakrerutorna lacka alla detaljer samma färg som bilen eller  ta bort dom och dra igen hålen, ta bort emblemen och köpa klara blinkers, nya bakljus och sedan kolla på kjolpaket och sänknings sats, nya sidospeglar typ m3 elr liknande. Finns så extremt mycket man kan göra med en bil.

Personligt högsta - 142,05db med budgett 3000kr
(hade blivit högre om inte lådan varit för liten & sluten)
Letar med ljus och lykta efter ett Cheva Nova 68-72 objekt att ta sig an.

Muttley
1 december 2007
Rosu skrev:
jo har funderat på fälgar, men då måste jag köpa nya däck troligen.. Beror ju på vilken storlek jag köper.. några att rekomendera?

Hittade ett billigt kjolpacket, snyggt?
http://www.dreamcar.nu/index.php?s=& … ivArtickel

bakdelen på de paketet ser dumt ut,  just den bilen med baken går i närheten här=)

1 002 Inlägg
1 december 2007
fixa småsaker som sidoblinkers och rost självklart, tona rutorna fungerar mkt bra oxå. samma sak som att skaffa lite större " på rimsen. dock får man välja lite beroende på plånboken oxå. säkningen o ha org kjolar fungerar riktigt bra.

vill du ha något billigare kjolpaket men som int utmärke sig så mtk så är de väl 9-3 AERO kjolar. ska ha på en sådan på min iaf bakkjolen, talladegafronten får sitta kvar smile

iaf du kollar in min så är de int mkt gjort på min, frontkjol, sidokjolar, säkning, o vita sidoblinkers, vingen är större oxå.

lycka till med arbetet med bilen iaf smile

/ gräsberg

"Det är slut med bilen den dagen då det kostar mer att parkera den än att köra med den"

Racer
233 Inlägg
1 december 2007
Rosu skrev:
Jag måste lacka/blästra om bromsoken för de är sjukt rostiga och fula. Sen ska jag lacka/laga lite rost här och var, sen ska jag kanske lacka lite andra små delar här och där som är slitna..

Hur ser sänkningen ut utan kjolpacket? är det verkligen snyggt?

Jo det gör mycket för när du köper större fälgar så ser den ut som en suv... så en sänkning skulle vara på sin plats.. sj så har ajg inte sattsat på fälgar förs.. känns bättre med kjolpaket o en fin lack först och så klart motor.. men alla har olika tycken.. men lacka små saker i kupén har ju rdan tagits upp och det e ett bra förslag o så vita blinkers.. men fixa grillen och fronten med lite gallar just för tillfället e inte fel häller... kolla gärna in mitt saab projekt! o kom med en komentar vad du tycker ska fixas! finns snabb länk på min press! lycka till med din saab kommer nog följa den o se vad som kommer att hända med din 900! ska även till lägga att det är mitt första stylings projekt med...tongue

Mvh. mathias

med lem
1 147 Inlägg
1 december 2007
kolla in ---> Saab900power han har en jävligt snygg 900 så kanske du kan få lite inspiration

Hellre frysa i tälten, än tälta i frysen.

Ready for takeoff
367 Inlägg
2 december 2007
Trådstartare
Okej, tack för svaren! smile
Idag när jag tvättade bilen såg jag att det finns några plastkjolar längst ner som inte är lackade, finns det sånna som gör att bilen ser lite bättre ut ? Kan tänka mig att de är lite billigare, tänkte köpa till frampartiet..

Kolla mitt Projekt:

4 299 Inlägg
2 december 2007
Börja med att byta ut skärmblinkersena till vita, gör grymt stor skillnad faktiskt. Sen grillen kan du antingen bygga om lite med nät och annan färg. Men du kan också köpa en 9-3-grill, ser lite nyare ut och är snyggare i allmänhet. Den kan man dra på nät på också för att få ett sportigare stuk på bilen.

Extraljusen kan man ju alltiid ta bort också för att den ska se bättre ut, eller så byter man ut dom till ett par nyare som kanske är lite mindre. Eller så får dom helt enkelt sitta kvar wink

Annars så e de sänkning, lite lack, usa-blinkers som gäller. Behövs enligt mig inte nåt kjolpaket på 900:an, blir väldigt snygg me de lilla. Men man kan alltid dra på ett aero/viggen-paket, för de e de enda paket som passar bra på 900 å 9-3 enligt mig.

Du kan alltid ta en liten koll i min projekttråd för idéer, då min saab e lite budget styling-projekt just nu wink

Lycka till

Sök