Köpa sitt körkort?!

Snitch Ointresserad.
16 november 2009 · 936 Inlägg

linuslinje skrev:
Det är oftast dem med dåligt självförtroende, insikt och kontroll som orsakar de flesta olyckor och säger att de är bra på att köra bil och därav rättfärdigar deras egna beteende att inte behöva gå igenom "systemet" som alla andra människor.

Tragiskt varje gång.

Instämmer till fullo.

Teabag appreciation club.
Rquired Allmänt envis
16 november 2009 · 12 512 Inlägg

Köper man sitt körkort är man en idiot i mina ögon, antingen kan man inte köra bil och tar en genväg vilket gör en till en trafikfara hur "bra" man än tror man är.

Eller så är man en naturbegåvning och i så fall kostar inte kortet mer än ett par tusen vilket gör det fullständigt ologiskt att betala mer pengar för ett olagligt kort.

Vilken av grupperna man än tillhör så gör man en dumt val, vilket får mig att generalisera just det att "Köper man sitt körkort är man en idiot"

Hoppas inte de som erkänt att de köpt sin lapp i tråden tar illa upp, däremot hoppas jag på att de känner att de gjort ett dåligt val.

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
ErikAxelsson
16 november 2009 · 517 Inlägg

Emill88 skrev:

TBOC_Razor skrev:

volume skrev:

haha håller med tongue men det är ju rätt bra för dom som kan köra bil som vill ha det lite billigare.. fast det förutsätter ju att man ändå ska till t ex tjeckien.. annars blir det väl dyrare.. fast jag vet inte vad det kostar att åka dit så det kanske blir billigare ändå tongue

Hur mycket man tjänar på det beror väl på hur bra man e på att köra bil, e man helkass på att köra bil = många dyra körlektioner så kan det väl funka tongue

Även om jag inte redan hadde ett riktigt körkort så skulle jag nog inte hoppa på något sånt här, finns ju en anledning att man inte bara får kortet samma dag man fyller arton.....

körkort kostar väl inte myk? sj gav jag 6000tusen med allt och klarade med en gång. så vrf köpa när man kan ta det på riktig:)

kunnat skaffa falskt men det går inte långt att hålla på med sånt.

6 millar? tongue

volvoentusiasten
16 november 2009 · 4 005 Inlägg

ErikAxelsson skrev:

Emill88 skrev:

TBOC_Razor skrev:

Hur mycket man tjänar på det beror väl på hur bra man e på att köra bil, e man helkass på att köra bil = många dyra körlektioner så kan det väl funka tongue

Även om jag inte redan hadde ett riktigt körkort så skulle jag nog inte hoppa på något sånt här, finns ju en anledning att man inte bara får kortet samma dag man fyller arton.....

körkort kostar väl inte myk? sj gav jag 6000tusen med allt och klarade med en gång. så vrf köpa när man kan ta det på riktig:)

kunnat skaffa falskt men det går inte långt att hålla på med sånt.

6 millar? tongue

Snacka om vem som är dum.... hahah smile

Vad ska man ha ett falskt körkort till förresten? I nästan alla kontroller så kollar körkortet upp live direkt i ett register och således gör det falska körkortet hopplöst förutom när man visar det i kassan på den lokala mataffären och tycker det är coolt.

ironhead volvoraggare
16 november 2009 · 4 776 Inlägg

Snitch skrev:

ironhead skrev:

Snitch skrev:

När tiden är inne så ska jag också göra det.

ja och innan dess har du inte bakom ratten att göra du verkar ju helt sanslöst dum får  snuten tag på dig när du kör utan körkort  ja då får du vänta  bra länge  till

Ja, speciellt med en övningskörs skylt där bak, åker t.om på bilträffar med skylten på där bak. Lär bli skjuten i huvet om polisen stoppar mig ju mad

Förutfattade meningar kan du väl hålla för dig själv snälla? Jag har faktiskt så hög iq så jag kör inte utan kort.

det kunde du väll ha kläckt ur dig i från början att du övningskörde för tusan jag tolka att  du  körde utan körkort ensam

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer
Danne_gg KTH Ingenjör;)
17 november 2009 · 391 Inlägg

ironhead skrev:

Snitch skrev:

ironhead skrev:

ja och innan dess har du inte bakom ratten att göra du verkar ju helt sanslöst dum får  snuten tag på dig när du kör utan körkort  ja då får du vänta  bra länge  till

Ja, speciellt med en övningskörs skylt där bak, åker t.om på bilträffar med skylten på där bak. Lär bli skjuten i huvet om polisen stoppar mig ju mad

Förutfattade meningar kan du väl hålla för dig själv snälla? Jag har faktiskt så hög iq så jag kör inte utan kort.

det kunde du väll ha kläckt ur dig i från början att du övningskörde för tusan jag tolka att  du  körde utan körkort ensam

Det gör man bara om man är riktigt cool! Gärna på fyllan också

Four rings to rule them all!
AlvereZ
17 november 2009 · 787 Inlägg

linuslinje skrev:

ErikAxelsson skrev:

Emill88 skrev:
körkort kostar väl inte myk? sj gav jag 6000tusen med allt och klarade med en gång. så vrf köpa när man kan ta det på riktig:)

kunnat skaffa falskt men det går inte långt att hålla på med sånt.

6 millar? tongue

Snacka om vem som är dum.... hahah smile

Vad ska man ha ett falskt körkort till förresten? I nästan alla kontroller så kollar körkortet upp live direkt i ett register och således gör det falska körkortet hopplöst förutom när man visar det i kassan på den lokala mataffären och tycker det är coolt.

Falskt körkort ?

Eller jo det är ju falskt, men endå äkta tongue

Senast redigerat av AlvereZ (17 november 2009)

9Femma
17 november 2009 · 342 Inlägg

linuslinje skrev:
Det är oftast dem med dåligt självförtroende, insikt och kontroll som orsakar de flesta olyckor och säger att de är bra på att köra bil och därav rättfärdigar deras egna beteende att inte behöva gå igenom "systemet" som alla andra människor.

Tragiskt varje gång.

+1

Porsche for life.
Livet är för kort för att köra tråkiga bilar!
Amoor3
10 maj 2011 · 1 Inlägg

Tja alihoppa, Någon som kan hjälpa mig med körkortköpandet på internet.
Förstår mig inte på den hemsidan så mkt, eller om ni har en annan utväg till den snabba körkortköpandet.
Skulle va jätte snällt av dig som hjälpet till smile
Tack på förhand !

gamlingen
10 maj 2011 · 5 198 Inlägg

Dont feed theTroll

Senast redigerat av gamlingen (10 maj 2011)

Lowenhart fälg fantast
10 maj 2011 · 1 086 Inlägg

man kan visst köpa sitt körkort, olagligt, ja , dumt ja ! , men det finns, gbg trakterna , 25 loppor  , kan säga att det finns " troll" inom vägverket

Golf Mk2 GTI G60 Limited Edition NR 35 / 71
Volkswagen Golf mk2 "Drömbilen" (1985)
Audi A7 3.0 "Bilstein Airride" (2015)
Rawad C20LET
10 maj 2011 · 1 041 Inlägg

Lowenhart skrev:
man kan visst köpa sitt körkort, olagligt, ja , dumt ja ! , men det finns, gbg trakterna , 25 loppor  , kan säga att det finns " troll" inom vägverket

Eller troll här på forumet skulle jag tro lol

Vi tycker olika vet jag, that's it
Opel Calibra Turbo 4x4 "Vicky" (1992)
gamlingen
10 maj 2011 · 5 198 Inlägg

Rawad skrev:

Lowenhart skrev:
man kan visst köpa sitt körkort, olagligt, ja , dumt ja ! , men det finns, gbg trakterna , 25 loppor  , kan säga att det finns " troll" inom vägverket

Eller troll här på forumet skulle jag tro lol

troligast

KHRacing
10 maj 2011 ·

Amoor3 skrev:
Tja alihoppa, Någon som kan hjälpa mig med körkortköpandet på internet.
Förstår mig inte på den hemsidan så mkt, eller om ni har en annan utväg till den snabba körkortköpandet.
Skulle va jätte snällt av dig som hjälpet till smile
Tack på förhand !

Är du så korkade att du måste köpa ett KK... o sedan ännu mera korkad för att du måste be om hjälp med det
hahaha

Muttley
10 maj 2011 ·

Seriöst? Om polisen stoppar en med ett falskt körkort och de kollar upp de mot centralen. Lär man inte åka rätt duktigt på det då ?

DavidSan
10 maj 2011 · 227 Inlägg

mitt körkort kostade mig ca 4200:- (minns inte riktigt) och då kuggade jag på första körningen, fick en sur gubbe som hade jobbat i över 20ÅR!!!! inom det militära... Inga lektioner what so ever.
Men köpa sitt kort för 10k är ju bara idiotiskt! Kan ni som köper inte matte? Inte konstigt att det finns massa nötter på vägarna! Är inte perfekt själv men jag kan iaf köra

Mack Forum- och sitemoderator
10 maj 2011 · 26 155 Inlägg

KHRacing skrev:

Amoor3 skrev:
Tja alihoppa, Någon som kan hjälpa mig med körkortköpandet på internet.
Förstår mig inte på den hemsidan så mkt, eller om ni har en annan utväg till den snabba körkortköpandet.
Skulle va jätte snällt av dig som hjälpet till smile
Tack på förhand !

Är du så korkade att du måste köpa ett KK... o sedan ännu mera korkad för att du måste be om hjälp med det
hahaha

Men..snälla. Mata inte trollet?

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
KHRacing
10 maj 2011 ·

AirOne skrev:

KHRacing skrev:

Amoor3 skrev:
Tja alihoppa, Någon som kan hjälpa mig med körkortköpandet på internet.
Förstår mig inte på den hemsidan så mkt, eller om ni har en annan utväg till den snabba körkortköpandet.
Skulle va jätte snällt av dig som hjälpet till smile
Tack på förhand !

Är du så korkade att du måste köpa ett KK... o sedan ännu mera korkad för att du måste be om hjälp med det
hahaha

Men..snälla. Mata inte trollet?

Jo lite bara ju smile

Bojjann
10 maj 2011 · 474 Inlägg

KHRacing skrev:

AirOne skrev:

KHRacing skrev:

Är du så korkade att du måste köpa ett KK... o sedan ännu mera korkad för att du måste be om hjälp med det
hahaha

Men..snälla. Mata inte trollet?

Jo lite bara ju smile

hahahah lol

BMW E34 540 (1994)
Zerox1
10 maj 2011 · 400 Inlägg

Kungen-EssE skrev:
jag köpte mitt körkort i chekien  för 5000kr, och bytte in det i  svergie.. inga problem alls.

Roligt att han bara skrev inlägget och inte tog i konsekvenserna som blev.
Men är det sant att du köpte det skoj för dig.
och varför köpa ett du hade ju inte direkt brist på pengar så du hade ju gått kunnat tagit ett den lagliga vägen smile

har du blivit stoppad utav polisen hur gick det ?
fick du behålla kortet då är det ju ännu mer sjukt !!!!!

Zerox
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang