6265
Sök

Nånting drar ur strömmen i min bmw

8 Inlägg
28 november 2007
Trådstartare
Tja

Är det nån som vet vad det kan vara för något som drar ur all ström under ett par nätter i min bmw 325 -94? Har hört att det kan vara det inbygda steget som gör det, men några förslag?
Mitt vanliga steg o baslåda bör det inte vara då det stängs av när stereon inte är på...

Skyline Stagea Club Sweden
290 Inlägg
28 november 2007
Kolla om det kan vara lampan i handsfacket? Kontakten kanske gått sönder

Before anyone did anything, Elvis did everything...

8 Inlägg
29 november 2007
Trådstartare
Nej, den släcks som den ska... hmm

392 Inlägg
29 november 2007
Har samma problem med min 325:a..... Men min generator verkar även gett upp, för den laddar lite dåligt. Därför så blir ju inte batteriet fullt laddat.
Kanske är lika för dig??

MVH// Jonas

Faster and faster until the thrill of speed overcomes the fear of death!!

10 287 Inlägg
29 november 2007
1: Stäng av allting i bilen. Lysen och stereo och rubbet.
2: Lossa pluspolen på batteriet
3: Anslut en Amperemeter mellan pluspolen och pluskabeln. Sätt den först på 10A område eller liknande. Slår den inte i botten (det skall den definitivt inte göra...) så gå ner till typ ett 1A område.
4: Amperemetern skall visa under 100mA om allt är ok. (ALLA lampor måste vara släckta, i princip bara klocka och ev larm skall vara igång).
5: Visar den mer än 100mA så plockar man en säkring i taget tills man hittar vad som drar ström.

/Göran

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

8 Inlägg
29 november 2007
Trådstartare
Tackar, får prova det där till helgen då big_smile

8 Inlägg
3 december 2007
Trådstartare
Sharky skrev:
1: Stäng av allting i bilen. Lysen och stereo och rubbet.
2: Lossa pluspolen på batteriet
3: Anslut en Amperemeter mellan pluspolen och pluskabeln. Sätt den först på 10A område eller liknande. Slår den inte i botten (det skall den definitivt inte göra...) så gå ner till typ ett 1A område.
4: Amperemetern skall visa under 100mA om allt är ok. (ALLA lampor måste vara släckta, i princip bara klocka och ev larm skall vara igång).
5: Visar den mer än 100mA så plockar man en säkring i taget tills man hittar vad som drar ström.

Tjao

Provade det här och det visade sig att det är nånting med stereon. Kopplade ur min stereo och slutsteget+basen, men den drar fortfarande lika mkt ström...
Så kan det vara orginalslutsteget bakom vänstra bakskärmen?

Sök