Saker som gör oss förbannade i trafiken..

Ponuts
13 december 2007 · 220 Inlägg

cherylee skrev:
JAG IRRITERAR MIG ENORMT PÅ:

*folk som  kör sakta.. iih*galen*
*folk som slänger sig in i köer eller byter filhur som helst så man måste tvärnita, oftast använder dem inte heller blinkers..
*folk som inte vet vad avstånd betyder, utan nosar min bil i skitan.. :S
*bussar o taxi chafförer, rena rama idioterna..

kan nog skriva en hel jävla A4..

Ett helt

Senast redigerat av Ponuts (13 december 2007)

_tedde88_ LaddtrycksMissbrukare
13 december 2007 · 355 Inlägg

sånt jag stör mig på är folk som ligger 70 på 90väg. vissa borde tro att ju fortare man får köra på en väg, desto mindre säker är den (?)

och sen när man är på en parkeing, börjar backa ut, har kommit halvvägs ut, och då kommer det en bil och tvärnitar och tutar och viftar med händerna och svär och håller på. okey, jag ska ju vänta tills det är fritt, men är jag halvvägs ut borde det väll vara lättare att vänta 2 sekunder så jag kan köra därifrån? men tydligen inte. har bara hänt 1 gång men har nog aldrig varit så förbannad i trafiken som jag var då tongue

och framför allt hobbypoliser, som nämts tidigare, som blinkar och håller på när man kör om. har tillochmed varit med om en som la sig mitt i (på motorväg) och blockade mig så att jag inte kunde köra om. och när jag tutade så "tick-tackade" han, men flyttade inte på sig. och då ljustutade jag på han, och då tvärnitar fanskapet? jävla tur att det fanns väggren, annars hade det nog slutat illa.

Den Som Syns Är Aldrig Snabbast
Keps_nille
13 december 2007 · 271 Inlägg

Blir sur på folk som inte andvänder blinkers

Ponuts
13 december 2007 · 220 Inlägg

Blir sur på folk som inte andvänder kondom å får snygga döttrar som inte vill gå hem med mig hmm.

Senast redigerat av Ponuts (13 december 2007)

Tobijas
14 december 2007 · 34 Inlägg

kan inte ens skriva upp allt för då hade jag blivit för trött i fingrarna,
men folk som inte kan läsa på skylter dvs ligger i 70 på 90 väg osv.
folk som inte kan högerregel utfartsregel osv.

Folk som inte vet hur man kör i en rondell, folk som ska köra om och sen bromsa in framför en. traktorer som absolut inte kan köra in till kanten oavsett om där är en parkering stor nog att få plats på.
Gamla gubbar o kärringar som inte ens kan stava till gaspedal. usch blir irriterad bara av att tänka på det.

För Skåne och friheten!
skyhawk
14 december 2007 · 56 Inlägg

taxichaförer dom flesta ifl...
värkar som om dom tror dom äger vägarna gör lite hur dom vill....:@

*Ask any racer, any real racer. It doesn't matter if you win by an inch or a mile.. winning's winning!*
Ford Mondeo "Econetic" (2012)
Ford Mondeo St220 "BeaST220" (2003)
Opelmadness German cars, quality and beyond
14 december 2007 · 8 197 Inlägg

Nu kan jag låta lite gubbgrinig, men det finns faktiskt folk, unga som gamla som beter sig som dom inte ens hör hemma i en traktor på en åker. Men här följer ett gäng förseelser som jag personligen stör mig på:

Folk som ligger tätt bakom och stressar, bara för att lägga sig i laglig hastighet när dom väl kommit förbi. Då ger jag gärna igen och kontrar med samma medel (Sniffa stötfångare) Men är jag förbi så släpper jag sällan.

Och alla dessa galan taxichaffisar! Finns säkert många som är laglydiga och inte kör som bilen vore stulen.
Men t.ex i byn jag bor, På helgerna kör dom nån sorts idiotstafett ut till hotellet (där det brukar vara fest på helger vintertid) och in till centrum eller utanför byn.
Största gatan ut till hotellet från centrum är rätt bred, men det är 50. Ligger man då i 50 och cruisar är det lätt att få en taxi såpass nära att man inte ser deras halvljus!
Brukar då lägga ena foten på bromsen så det tänder bromsljuset. Funkar inte det, gör jag som min trafiklärare lärde mig. Tvätta rutan utav bara fan... Då brukar de flesta ge med sig. big_smile
Eller det fulaste knepet. Kläm till lite snabbt på bromsen... Antingen blir dom skraja och vet att dom ligger för nära eller så blir en del förbannade och lägger sig närmare. Nästa gång nitar jag... Inte mitt fel då.
Och en annan sak. Xenonlampor! Dessa alltför skarpa sken ger mig huvudvärk när det är mörkt. Och alla dessa som kör runt med halvljus och dimljus... Möter jag en klickar jag på helljuset. Ska dom blända mig, så ska dom fan tåla att bli bländade själva. Så får nån 420 watt i nyllet när ni vet ni har dom på med halvljuset. Skyll er själva.

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.
BMW 528iA "Långmilaren" (1999)
Renault Laguna GrandTour Privilége "Baguettexpressen" (2002)
Opelmadness German cars, quality and beyond
14 december 2007 · 8 197 Inlägg

billy skrev:
Folk som inte bländar av till halvljus när jag precis gjort en omkörning, utan de envisas med att blända mig med helljus bakifrån.. brukar vinkla bort innerbackspegeln då..

Sakta in, släpp om fanskapet tillbaks och blända inte av. Då brukar dom fatta. wink
Eller tänd dimljuset bak...

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.
Renault Laguna GrandTour Privilége "Baguettexpressen" (2002)
BMW 528iA "Långmilaren" (1999)
Mortalis VW-nörd?
14 december 2007 · 4 332 Inlägg

Låter som du kommer få smaka på ngn knytnäve, förföljare, annan galning snart Irmscher Vectra om du fortsätter sådär

Senast redigerat av Mortalis (14 december 2007)

laazy vorsprung durch teknik
14 december 2007 · 886 Inlägg

Sånnt som jag stör mig på i trafiken:

- Bönder som ligger i 30 och blockar med deras traktorer.
- Raggare som ligger och glider i 50 på 90 vägar.
- Bilar som ligger 1 meter bakom en och slickar en i röven.
- Folk som slarvar med blinkers i rondeller.

Det var väl det jag kommer på just nu, finns mycket mer som man stör sig på.

Caffe
14 december 2007 · 1 436 Inlägg

Jag har faktiskt slutat störa mig på traktorer, folk som håller hastighetsgränserna. (Kanske börjar bli gammal, har ju bara 9 månader kvar som tonåring tongue )

Däremot blir jag fortfarande förbannad på folk som skall tränga sig, inte kan blinka, inte kan blända av.

"Chaffisen tycker att det ser fränt ut. Man ska aldrig underskatta fränhetsfaktorn när man ser konstiga saker o beteenden i den här branschen. Tanken att nån kan köra i kroken finns inte i förarens sinnesvärld. Det är fränt. Det är det viktigaste."
-Åkare på facebook svarar på frågan varför en annan åkare kör trafikfarligt.
Turbo_rekan
14 december 2007 · 56 Inlägg

Sådana som inte förstår att bönder har lika mycke rätt att va på vägen som någon annan trafikant

matteeee Ingen himmel är så blå som min
14 december 2007 · 2 972 Inlägg

Sånna som ligger 20km/h för sakta efter "gasa-remsan" ut på motorväg. Inser dom inte att man blir en bromskloss som helt plötsligt ska ut på en väg där andra bilar kör fort? Livsfarligt....

Sånna som ska ta ut svängarna ordentligt, som om dom körde med 24meters lastbil och släp, trots att dom sitter i en Nissan Micra. Håll till höger om du ska till höger, så kan dom bakom komma fram när du bromsar ner (allt för mycket oftast!)....

Och alla dom som INTE tittar i backspegeln. Vid all typ av körning kan man ju faktiskt underlätta för bakomvarande om man vet var dom finns och var dom ska.

/Mattias
Hyundai Kona Electric "This is the way" (2020)
bmx
14 december 2007 · 7 100 Inlägg

gammla kärringar som kör med huvudet under ratten!

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!
Hakan_J
14 december 2007 · 380 Inlägg

Retar väll mig på många saker men ändå mest på idioter som slår på helljuset för tidigt vid möta,blir så jä##a förbannad.

Edman Busdriver
14 december 2007 · 389 Inlägg

Folk som stressar en, sniffar en i röven och argt visar att dom vill att jag ska ut i en nästintill obefintlig och ojämn/skitig väggren med min låga veteranbil bara för att dom promt ska om fast man ligger i 110 på 90väg.

Folk som sniffar en i röven stör mig så innihelvete att jag snart tar på mig hjälm, tandskydd och 4punktsbälte och tvärnitar.

folk som inte ser sig om och bara kör ut på huvudled i tron att högerregeln gäller så man får bromsa(en vacker dag tar jag på mig samma utrustning som står i punkten ovan och gasar istället)

Folk som ligger i 110 i vänster körfält på motorvägen.

folk som tränger sig förbi när 2 körfält går ihop till 1, så nära att man nästan ser backspegeln ryka...

Bilar som kommer i typ 200 i vänster körfält och nästan kör in i en bakifrån när man är mitt i en omkörning på halt underlag.

Mopeder, epatraktorer och folk som helt enkelt kör under hastighetsgränserna helt utan anledning.

Cyklister! fan vad jag hatar cyklister, dom tror att dom är odödliga och kör inte efter några regler samt att dom tror att dom har företräde hela tiden, efter en sväng på stan i uppsala vill jag döda alla som äger en cykel.

Kärringar med barnvagn som helt utan förvarning slänger ut barnvagnen på övergångsställen för att man ska bromsa, dessa skulle fan inte få behålla barnet.

Folk som inte bromsar när man är mitt ute i vägen på övergångsställe till fots så man får springa/stanna tvärt för att undvika att bli dödad.

Folk med japsdämpare som väcker mig på nätterna när dom leker F&F på gatan utanför.

Får räcka sådär, blir arg bara av att rada upp allt tongue

ironhead volvoraggare
14 december 2007 · 4 776 Inlägg

dessa förbannade långtradarchaffisar jämt ska dom ligga och sniffa en i röven. fan fundarar ju på att dra en kabel till ena bromsljuset så man kan tända bromsljuset utan och bromsa

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer
Severin
14 december 2007 · 1 587 Inlägg

Haha jag hatar folk som inte blinkar i rondeller och när de behövs.. Hatar det man blir så osäker, man vet inte riktigt vart dom ska.. Så jäkla jobbigt.. Hatar sånna.. haha smile

Opelmadness German cars, quality and beyond
14 december 2007 · 8 197 Inlägg

Mortalis skrev:
Låter som du kommer få smaka på ngn knytnäve, förföljare, annan galning snart Irmscher Vectra om du fortsätter sådär

Fortsätter med vad t.ex?

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.
BMW 528iA "Långmilaren" (1999)
Renault Laguna GrandTour Privilége "Baguettexpressen" (2002)
Opelmadness German cars, quality and beyond
14 december 2007 · 8 197 Inlägg

ironhead skrev:
dessa förbannade långtradarchaffisar jämt ska dom ligga och sniffa en i röven. fan fundarar ju på att dra en kabel till ena bromsljuset så man kan tända bromsljuset utan och bromsa

Får du långtradare som kommer ikapp dig? Hoppas det är på 70-väg då... Annars kunde man ju tro du körde sakta roll wink

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.
BMW 528iA "Långmilaren" (1999)
Renault Laguna GrandTour Privilége "Baguettexpressen" (2002)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang