Saker som gör oss förbannade i trafiken..

Paran Biturbo
30 november 2007 · 89 Inlägg

Jag tänkte vi kanske skulle kunna lätta våra hjärtan här och ta upp några småsaker som gör oss riktigt förbannade i trafiken..

Jag själv tillhör "gruppen" som sitter och svär på alla som inte gör som jag tycker att man ska göra.. big_smile Som tex. Folk som ligger i vänsterfilen på motor vägen men kör på tok för sakta.. sånt retar mig ganske mkt. Eller varför inte dom som håller stadiga 70 på 90 vägar..

Så.. vad retar just dig?
Äldre damer? Epa-Traktorer? Bönder efter vägarna?

Paran rides with style
Audi quattro
zovix Maskinbefäl
30 november 2007 · 1 038 Inlägg

Irriterande:

Folk som ligger i ytterfil trots att de kör lika fort som bilarna i innerfil.

Folk som struntar i Högerregel/väjningsplikt

Folk som kör ojämnt

Folk som kör så sakta på 70-90väg att man blir tvingad att köra om som sedan på den efterföljande 50-sträckan kör så nära att man tror att de försöker leta igenom skuffen på min bil.


Saker som gör mig förbannad.

Omkörning där sikten är skymd, har behövt nita och väja 2 gånger p.g.a. att någon mötande idiot kört om på för kort omkörningssträcka.

Folk som ej tar chansen att köra om när den finns, t.ex. när man ligger efter en traktor.

Folk som fersöker hindra min omkörning / som ej tittar i backspegeln/döda vinkeln. Ska jag köra om en kö med bilar händer det att jag går upp mycket över hastighetsgränsen för att hinna. ÄR inte ovanligt att jag tangerar 160km/h vid omkörning, då kommer man upp ganska fort bakifrån....

På bländning innan man har mött den mötande bilen. Tyvärr är de lite sena.. hade de varit en sekund tidigare hade de fått möta mina 4 x 100W rätt i nyllet. Är så man funderar på att vända å köra ifatt och sen ligga efter med heljuset på så de får känna hur det känns att bli bländad. mad



Mvh Magnus

Till att börja med. Ber om ursäkt för min applesi (apple dyslexi). Ipaddan och jag är inte alltid överens om vad som skall stå...
Mitsubishi Galant "4x4 Race edition" (1993)
Andreas79
30 november 2007 · 3 968 Inlägg

Folk som ligger för nära en bakom sin egen bil

Folk som inte ger tecken då de skall svänga

Folk som inte kan blända av till halvljus

Bönder som hindar en att kunna köra om då de håller på med betupptagning,
detta stör mig något otroligt mycket! Tycker de borde kunna lösa detta på ett
betydligt bättre sätt... de stör trafiken då de står med flera lastbilar ex.vis på
en 70-väg.

LGF-fordon / traktorer m.m som kör i 30 km/h.. man vill bara köra om dem,
och ibland är det heldragna linjer m.m... de borde ha en egen väg/fil att köra
på eller ta andra vägar.. så det inte hindrar oss andra trafikanter på 90-vägar
o.s.v då det är heldragna linjer m.m som sagt..

Senast redigerat av Andreas79 (30 november 2007)

Honda Accord Coupé "V6 3.0 VTEC" (2001)
WeDo
30 november 2007 · 3 390 Inlägg

När folk inte blinkar ut från rondeller....

Och ur kaoset talade en röst till mig som sa: Le och var glad för det kunde vara värre. Och jag log och var glad och det blev värre
MrTurbo Better than God \o/
30 november 2007 · 1 882 Inlägg

*Slörövarna som ligger och trycker i vänsterfilen trots att de inte håller högre hastighet eller ska svänga vänster närmaste 500m.

*Fähundarna som inte kan köra 90 på 90 väg eller 70 på 70 väg utan ska ligga 5-10kmh under.

*Trögskallarna som tydligen anser att de äger vägen och ABSOLUT inte kan tänka sig att gå åt sidan trots att de tillhör ovanstående...

*Fjollorna som skall ligga och plocka bil efter bil i långa bilköer för att sedan svänga av.

Senast redigerat av MrTurbo (30 november 2007)

Beware the lollipop of normality. Lick it once, and you suck forever.
"Ungdomar borde förbjudas, de för bara ett jävla liv..." :-)
Saab 9-3X "BlackPanter" (2010)
Saab 900 S "40-årskrisen" (1991)
Ford Mustang HT "30årskrisen" (1967)
HEATSEEKER
30 november 2007 · 198 Inlägg

Att folk tror dom är ensamma i trafiken!

MrEricsson Ratthållare PÅ Elite Nivå
30 november 2007 · 5 650 Inlägg

äre nått som man verkligen blir aningen less på måste de va epa raggare som har modellen 60-70 tals lastbilar såna borde ju skjutas råkade ut för en sån me min förra bil den hamnade på skroten:( pga de och sen lite av de andra folk redan nämnt som vilken person me vett i huvet stör sig påbig_smile visst stog i terio boken man skulle inte va agresiv och va folk lr hur de va
men vissa gånger undrar man ju om biltema hade sån där dag de delade ut falska körkort helt gratis hehe

Volvo 142 "De Luxe" (1974)
billy IT-Tekniker
30 november 2007 · 376 Inlägg

Folk som inte bländar av till halvljus när jag precis gjort en omkörning, utan de envisas med att blända mig med helljus bakifrån.. brukar vinkla bort innerbackspegeln då..

Volvo V70 "Greyline" (1999)
Mortalis VW-nörd?
30 november 2007 · 4 332 Inlägg

Mycket av de ovanstående men också: När två filer går ihop till en och det är ingen bil bakom mig, då måste de lägga sig breve och så tvingas man till högre stressnivå och impulsivt blir det "rödljusrace", otroligt onödigt men man blir ju så förbannad på såna som tränger sig före och ska skvätta ner min bil med sin skit, speciellt om det är en bil som luktar skit!

Summa, alla som har så jävla bråttom för att spara 2 sekunder, folk som t.ex. ligger i ytterfilen och skall av avfarten 100m fram men måste förbi alla bilar innan de kan svänga av...

SUVar på vintern som tror att de kan köra precis hur fan de vill för att de har 4hjuls drift, var väldigt äckligt när man körde en gammal bil utan några hjälpsystem alls.

Uteefterprisfoerslag St200 TILL SALU
30 november 2007 · 78 Inlägg

Det värsta som finns är folk som ska sväng i en korsning, men placerar sig helt galet sjukt att de hindrar trafiken, och sen att den aldrig kör heller retar ju upp ännu mera.
Eller äckliga bönder som tror dom äger hela vägarna, där de kan bli en riktig trafikstoppning. Dom borde ju inse ngnstans att de kan stanna till och låta trafiken passera.

Platta Och Känn Att Du Lever!
ST200 Till salu!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
TBOC_Razor Kattjäveln åt upp min kyckling!
30 november 2007 · 6 170 Inlägg

Stör mig på folk som inte bländar av men dom brukar bara få tillbaka.

Stör mig på idioter som gör dåliga omkörningar tex i uppförsbackar eller liknande situationer med försämrad sikt.

Folk som inte blinkar ordentligt eller tom blinkar fel i rondeller stör mig som satan.

Folk som ligger en tvärhand bakom mig och tycker att det är ok.

Och sen som sagt det där med tvåfiligt och sniglar i vänsterfilen osv.

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P
zoopåse
30 november 2007 · 1 171 Inlägg

Har du inte "dansat tango" med någon bil någon gång? Ibland blir det så att man kommer samtidigt (no pun intended) och inte riktigt känner av vad den andre kommer göra för åtgärd och så gör man hela tiden samma åtgärd så att ingen kommer förbi den andre. Läskigt, men det kan hända och då gör båda samma "fel" (dvs det bara händer, är ingens fel).

Trafiksamspelet förlitar ju sig på lite "brus" så att olika personer gör olika så att de inte fastnar i varandra.

firefreak Eldknast
30 november 2007 · 915 Inlägg

Avstånd avstånd avstånd.

Folk som inte fattar att bilar har olika grepp och bromssträcka. Större delen av svenska folket tror tydligen att 3-10m avstånd på motorvägen är gott mått att hinna reagera och bromsa på. Dessutom verkar dom stensäkra på att bilen dom förföljer har sämre bromsar än dom och att den bakom dom har bättre så att dom på nått magiskt sätt skulle klara sig vid en nödbromsning.

Är så nära att tvärnita ibland bara för att få dom att förstå att dom inte ens skulle hinna flytta foten från gasen innan det hade smällt. Och det är MITT liv och min bil dom jävlarna har som insats. Fucked up !

Tiden är rolig när det går fort... :)
TBOC_Razor Kattjäveln åt upp min kyckling!
30 november 2007 · 6 170 Inlägg

firefreak skrev:
Avstånd avstånd avstånd.

Folk som inte fattar att bilar har olika grepp och bromssträcka. Större delen av svenska folket tror tydligen att 3-10m avstånd på motorvägen är gott mått att hinna reagera och bromsa på. Dessutom verkar dom stensäkra på att bilen dom förföljer har sämre bromsar än dom och att den bakom dom har bättre så att dom på nått magiskt sätt skulle klara sig vid en nödbromsning.

Är så nära att tvärnita ibland bara för att få dom att förstå att dom inte ens skulle hinna flytta foten från gasen innan det hade smällt. Och det är MITT liv och min bil dom jävlarna har som insats. Fucked up !

Sånna som ligger mig upp i röven på det viset brukar jag leka bromskloss för istället, har dom så in i helvete bråttom att dom måste ligga en meter bakom en så gör jag allt jag bara kan för att dom ska köra om istället.

Tex på flerfilig motorväg/motortrafikled när någon ligger en upp i arslet men vägrar köra om då saktar jag ner till krypfart bara för att tvinga dom att köra om så jag slipper skiten bakom mig.

Kan ju tyckas lite extremt men det låter värre än det är egentligen tongue

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P
fredriq Olika
30 november 2007 · 907 Inlägg

Alla som kör med dimljus + halvljus, speciellt när det är mörkt och regnigt, helst med felinställda dimljus.
Folk som svänger vänster på 70/90-väg trots att de hindrar bakomvarande.
Såna som slår på blinkersen samtidigt som dom svänger.

Mvh
Fredrik
_Glenne_ Bry mindre, varva mer
30 november 2007 · 5 753 Inlägg

folk som kör om och sedan lägger sig precis framför en resten av resan... det stör jag mig på lite faktiskt...

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!
BMW 535iM E28 "Imolarot II" (1986)
John87 Stolt Volvoägare
30 november 2007 · 4 913 Inlägg

_Glenne_ skrev:
folk som kör om och sedan lägger sig precis framför en resten av resan... det stör jag mig på lite faktiskt...

Det gör jag ibland.
Eller inte precis framför, men kör inte ifrån direkt.

Beror på om bilen framför skjuter massa skit på mig, då kör jag hellre om och slipper smutsen och stenarna från honom.

Pojkar kör turbo. Män kör V8.
_Spawned_ Maskinförare
30 november 2007 · 1 163 Inlägg

Det är nog fan lättare att skriva vad som inte retar en i trafiken.. Då mitt temperament inte är av denna värld..

"Fungerar nått, ta genast isär och kolla varför"
STriiiker
30 november 2007 · 609 Inlägg

Folk som kör 85/90 på motorväg (eller motortafikled). Åkte från Gävle till Falun och höll på att få spel flera gånger. Okey, det var lite (extremt lite) blask på vägen och normal trafik.. MEN FÖR I HELV..  kör inte UNDER 110..  Kan även tillägga att jag kollade samtliga förare, 90% var kvinnor över (typ) 50 och resten förare med bilar med mindre motorstyrka (typ fiesta 1.2 etc.) Går inte dessa bilar fortare?! AAWWW mad

Senast redigerat av muppet (30 november 2007)

Skaune
1 december 2007 ·

Privatbilister i alla former.... Sorry men de e faktiskt sant! Men de händer att man ibland stöter på en vettig själ oxå, måste vara en f.d yrkeschaufför! wink

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang