Saker som gör oss förbannade i trafiken..

anvandare_12345
14 december 2007 · 654 Inlägg

Hakan_J skrev:
Retar väll mig på många saker men ändå mest på idioter som slår på helljuset för tidigt vid möta,blir så jä##a förbannad.

Håller med fullt ut!

Gräsberg
14 december 2007 · 1 002 Inlägg

Mortalis skrev:
Låter som du kommer få smaka på ngn knytnäve, förföljare, annan galning snart Irmscher Vectra om du fortsätter sådär

tycker inte att han gör något fel visst de med att tända bromsljuset kan man göra samtidigt som man håller sammahastighet.
tvärnitar man har du lika stor risk för att bli skadad. wipflesh osv. eller om ett Barn springer ut i vägen o man har en bil 1m bakom. int fan skiter ja i o tvärnita. de är o stå på bromsen de. o den vägen som Irmscher nämner är kantad av villor!

sen är dim plus halvljus på kvällen icke tillåtet. ligga onödigt nära bilen framför är ju något som inte är tillåtet heller. så varför skulle han åka på smäll?

Senast redigerat av Gräsberg (14 december 2007)

"Det är slut med bilen den dagen då det kostar mer att parkera den än att köra med den"
______________________________
_jocki_
14 december 2007 · 27 Inlägg

Ponuts skrev:
Blir sur på folk som inte andvänder kondom å får snygga döttrar som inte vill gå hem med mig hmm.

du kör ju BMW så tongue

Opel Ascona GT "The Blue One" (1988)
Opel Calibra "The red devil" (1991)
Phaetoon
14 december 2007 · 8 156 Inlägg

Ponuts skrev:
Blir sur på folk som inte andvänder kondom å får snygga döttrar som inte vill gå hem med mig hmm.

Hmm. Så det gör dig förbannad i trafiken?
Iaf. Jag blir lite sur på dom som inte kan köra ut i rondeller. Dvs dom som stannar och tror att det är stopplikt och inte lämna företräde...
Att ha en bil som slickar en i röven är inte heller så kul. (Det där kan misstolkas, jag vet.)
Det mesta andra skrattar jag bara åt. Varför lägga en massa energi på att bli förbannad på sådana saker liksom?

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)
dagg
14 december 2007 · 657 Inlägg

kärringar (pensionärer oftast) som inte kan köra bil.. händer ofta att just sånna blåser rätt ut i framför en i rondellen

ironhead volvoraggare
14 december 2007 · 4 776 Inlägg

Irmscher Vectra skrev:

ironhead skrev:
dessa förbannade långtradarchaffisar jämt ska dom ligga och sniffa en i röven. fan fundarar ju på att dra en kabel till ena bromsljuset så man kan tända bromsljuset utan och bromsa

Får du långtradare som kommer ikapp dig? Hoppas det är på 70-väg då... Annars kunde man ju tro du körde sakta roll wink

ja det är speciellt på 70 vägarna

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer
lindbergern xPuffra
14 december 2007 · 196 Inlägg

Folk som aldrig svänger av vägen när ja har bråttom big_smile

BMW M635 (1984)
BMW M3 E30 (1987)
Aerodynamik ...
14 december 2007 · 7 120 Inlägg

dagg skrev:
kärringar (pensionärer oftast) som inte kan köra bil.. händer ofta att just sånna blåser rätt ut i framför en i rondellen

tias aka katten
14 december 2007 · 245 Inlägg

blir så mycket att skriva så det blir nått jag bara skakar på huvudet åt...vänster-högerblikning vid körning rakt fram i rondell, varför gör man så?

BMW 540 e39 -97
940Turbo -91 brukis *såld* BMW 318is e36 -92*såld*
240GLT -83 projekt *skrotad* 240DL -85 möjligt tidsfördriv *skrotad*
LEG. åkafrånpolisåcykla6månder *genomförde kursen med bravur*
BMW 540i/6 (1997)
bazooka_
14 december 2007 · 406 Inlägg

blir irriterad på sånna som inte blinkar så man inte vet vart dom ska,

:DPlattan i mattan:D
Racso Dr Snuggles
14 december 2007 · 956 Inlägg

Som för en liten stund sen påväg hem från jobbet så kommer jag ikapp några bilar, saktar ner till 50, och kommer fortfarande ikapp dom, sånt gör mig helvetiskt förbannad. Det va på en 70väg ...

- "Lämnar dig lika förvirrad som fyra blinda flator i en fiskaffär"
zoopåse
14 december 2007 · 1 171 Inlägg

bazooka_ skrev:
blir irriterad på sånna som inte blinkar så man inte vet vart dom ska,

Det kanske de inte ens vet själva alla gånger så ta det lungt.

Annars tycker jag folk är för ogenerösa att blinka innan de ska köra ut ur rondeller. Då måste man ju stanna i onödan hela tiden utifall att de ska vidare så att man inte kan köra in i rondellen, jättesnällt av dem. De kanske inte förlorar på det själva men de måste ju uppleva samma problem när inte andra blinkar... Konstigt tycker jag.

figgesoft
14 december 2007 · 25 Inlägg

Bra forumtema!

Nötter som ligger för nära i backspegeln, ofta så nära att man inte ser deras lyktor.
Vilken tur jag har dimbakljus, då brukar dem försvinna ganska snabbt. lol

Folk som inte visar hänsyn eller följer regler, t.ex. HÖGERREGEL.
Blev belyst av en idiot förra veckan, som inte fattade att han har högerregel när jag kommer ifrån hans höger.
Vissa gånger skulle man villja vända om och fråga nöten vad dennes problem är.


Och dessa jäkla cyklister.
Jag bor i Lund... studenter eller ej, alla cykel-ligister är likadana och oftast har dem inget ljus på cykeln och tror dem är odödliga.
Då det är mitt skadeansvar så gäller det att ha snabbt fotarbete. (Broms)


edit. stavfelsnisse

Senast redigerat av figgesoft (14 december 2007)

Renault, It's not a car, it's a lifestyle
Renault Megane Classic (LA) "Guldbaggen" (1998)
rebell82
15 december 2007 · 118 Inlägg

Som så många påpekat: Folk som inte håller avståndet. Väntar på den dan jag får en bil i röven då jag måste pallnita. Att ligga nära  om man ska köra om är ok, men att ligga upp i tarmen mil efter mil är inte ok!

"Blir less på folk som tror att kött växer på träd."
Martin 9-3 Fisketokig
15 december 2007 · 2 997 Inlägg

De som tror att väjningspliktsmärket står för "påtvingad infart på vägen och använd gärna vägrenen för halvtaskig fartökning"

---

De som inte har respekt att man inte vill ligga i arslet på framförvarande när det är blött och salt ute på vägarna och måste om och de som blir förbannad om man lägger sig före bara för man inte vill salta ner egna bilen.
Jag respekterar om det är en ny fin bil som ligger före men en mindre värd bil ska inte ligga och salta ner min. Då kan de få ligga efter till de bytt upp sig.

Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg
Saab 9-3 Aero SS "Svart och Xenon" (2006)
J_Storm
15 december 2007 · 294 Inlägg

Mötande som inte bländar av, och som inte stänger av det fasten man blinkar till.

"För att bli gammal och erfaren måste man först vara ung och galen"
dallelito med lem
24 december 2007 · 1 147 Inlägg

Ponuts skrev:

cherylee skrev:
JAG IRRITERAR MIG ENORMT PÅ:

*folk som  kör sakta.. iih*galen*
*folk som slänger sig in i köer eller byter filhur som helst så man måste tvärnita, oftast använder dem inte heller blinkers..
*folk som inte vet vad avstånd betyder, utan nosar min bil i skitan.. :S
*bussar o taxi chafförer, rena rama idioterna..

kan nog skriva en hel jävla A4..

Ett helt

ett helt A4...papper..
en hel A4...sida..

Hellre frysa i tälten, än tälta i frysen.
Rushman Evolution Garage
24 december 2007 · 1 299 Inlägg

figgesoft skrev:
Bra forumtema!

Nötter som ligger för nära i backspegeln, ofta så nära att man inte ser deras lyktor.
Vilken tur jag har dimbakljus, då brukar dem försvinna ganska snabbt. lol

Folk som inte visar hänsyn eller följer regler, t.ex. HÖGERREGEL.
Blev belyst av en idiot förra veckan, som inte fattade att han har högerregel när jag kommer ifrån hans höger.
Vissa gånger skulle man villja vända om och fråga nöten vad dennes problem är.


Och dessa jäkla cyklister.
Jag bor i Lund... studenter eller ej, alla cykel-ligister är likadana och oftast har dem inget ljus på cykeln och tror dem är odödliga.
Då det är mitt skadeansvar så gäller det att ha snabbt fotarbete. (Broms)


edit. stavfelsnisse

Cyklistjävlar asså.... Borde fimpa ett par så dom lär sig respekt i trafiken...

Sky´s the limit...
Cobrajet
24 december 2007 · 81 Inlägg

MrTurbo skrev:
*Slörövarna som ligger och trycker i vänsterfilen trots att de inte håller högre hastighet eller ska svänga vänster närmaste 500m.

*Fähundarna som inte kan köra 90 på 90 väg eller 70 på 70 väg utan ska ligga 5-10kmh under.

*Trögskallarna som tydligen anser att de äger vägen och ABSOLUT inte kan tänka sig att gå åt sidan trots att de tillhör ovanstående...

*Fjollorna som skall ligga och plocka bil efter bil i långa bilköer för att sedan svänga av.

Kan bara hålla med mad.

MVH
Cobra Jet
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang