4732
Sök

Ford sierra xr4 , trimning.

Kiss my palewhite ass
1 898 Inlägg
30 november 2007
Trådstartare
Tjena.
som sagt, funderar faktiskt på att köpa en sierra. Men jag undrar hur det är med trimningen.
Vad kan man få upp den i för att det inte ska bli allt för svårt?.
vill gärna ha ungefär 300 på hjulen. är det svårt ?. kan faktiskt vara nått kul att hålla på med, så att man lär sig nått. går i skolan, ska förmodligen ha det som projektarbete i 3an. om det går bra för lärarna..
så vad säger ni ?.

MVH

Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården

403 Inlägg
30 november 2007
så svårt är det kanske inte men det kostar ju!

Kiss my palewhite ass
1 898 Inlägg
30 november 2007
Trådstartare
jojo, det är ju det som är det jävligaste tongue
Men vad behöver man ungefär för 300 hk ??

Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården

263 Inlägg
30 november 2007
Du behöver ju en turbo/kompressor för att det ska funka iaf! Men sedan så måste du nog byta ut till annat sprut, kolvar, annan kam med mera för att det ska funka riktigt!!

Köp hellre en bil med så många hästar ist för att börja bygga en massa.

1000kr per hk säger folk att det kostar på en sugmotor...

mvh thony

Volvo-Real-Power!

Kiss my palewhite ass
1 898 Inlägg
30 november 2007
Trådstartare
grejen är ju att jag ska ha ett projekt i skolan, det måste jag ha för att kunna gå ut skolan tongue så ^^ xD

Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården

12 086 Inlägg
30 november 2007
Jag antar att det är V6an du ska köpa?
Finns väl bara den motorn i xr4? Iaf..

Det är alltså en 12 ventilers stötstängsmotor på 145 orginalhästar. Aldrig i livet att du får upp den i 300hk utan överladdning utan att byta ut i princip hela motorn, vilket din projektekonomi inte kommer tillåta tongue

Jag tror orginalkomp ligger runt 9 på den motorn, om jag skulle va du skulle jag bygga på en turbo, etanolkonvertera, ladda 1-1.2 bar och ösa på en massa extrasås med simplaste extrasprutet som finns, tryckvakter och extraspridare.

Då har du en bil som förmodligen kommer va ganska rolig ett tag. 300hk är väl inte garanterat men 250 kan du säkert nå.

Kiss my palewhite ass
1 898 Inlägg
1 december 2007
Trådstartare
Okej Okej, som sagt kan inte så jätte mycket än.
Men tack ska du ha big_smile

Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården

Sök