Vad är det med dessa sporthoj åkare ?

D_MAN ?
2 december 2007 · 1 038 Inlägg

Ja är mer rädd för att möta ett fyllo eller en pundarjävel eller en 90åring som kört upp på avfarten och ut på motorvägen än att ja möter en hoj eller blir omkörd av en fartgalning big_smile

Mvh Danne
Hated by plenty, wanted by many. Disliked by some, but confronted by none.
Can't do the time, don't do the crime!
_Wallis_
2 december 2007 · 4 506 Inlägg

Vet att det är totalidiotiskt.
Men det är en adrenalin kick som du aldrig kommer att få uppleva om du inte gör det.
När ma ligger på gränsen mellan liv & död. En känsla som jag inte kan beskriva för dig
det är något man får uppleva själv. Helt underbart!

Kalla mig idiot eller vad du vill. Jag kan ta det och jag kan stå för det.

Kan du andas kan du dö.
Masterworks
2 december 2007 ·

_Wallis_ skrev:
Vet att det är totalidiotiskt.
Men det är en adrenalin kick som du aldrig kommer att få uppleva om du inte gör det.
När ma ligger på gränsen mellan liv & död. En känsla som jag inte kan beskriva för dig
det är något man får uppleva själv. Helt underbart!

Kalla mig idiot eller vad du vill. Jag kan ta det och jag kan stå för det.

Problemet är väll att du ligger på gränsen med andras liv oxå,
prova på någon annan adrenalin kickande syssla innan det är försent för någon annan!

_Wallis_
2 december 2007 · 4 506 Inlägg

Masterworks skrev:

_Wallis_ skrev:
Vet att det är totalidiotiskt.
Men det är en adrenalin kick som du aldrig kommer att få uppleva om du inte gör det.
När ma ligger på gränsen mellan liv & död. En känsla som jag inte kan beskriva för dig
det är något man får uppleva själv. Helt underbart!

Kalla mig idiot eller vad du vill. Jag kan ta det och jag kan stå för det.

Problemet är väll att du ligger på gränsen med andras liv oxå,
prova på någon annan adrenalin kickande syssla innan det är försent för någon annan!

Jo jag medveten om detta.
Men jag saktar alltid ner om det det är mkt trafik, Tar hänsyn till andra i trafiken även fasst det inte värkar så kanske.
Och tänker på vart jag kör när jag väljer att köra så.

Inget försvar då det alltid är andra traffikanter ute jag vet.!

Kan du andas kan du dö.
evilaudio
2 december 2007 · 16 195 Inlägg

Nordh skrev:

evilaudio skrev:
ja håller inte alls me dig men men.. själv tycker ja att de e skit kul å leka i trafiken.. om folk e rädda för andra trafikanter så får dom väl hålla sig hemma..

Du skojar va?

skulle ja de??


e såååå less på alla som ligger å "sniglar" i trafiken...

www.supersonic.se de mesta inom PA-ljud
www.stylingwebben.se LEDs,xenon samt MOMOprodukter
http://seastreamsgarage.se/
evilaudio
2 december 2007 · 16 195 Inlägg

THEBADGUY skrev:

evilaudio skrev:
kan inte folk bara fatta att de e kul å leka??  lekar ni inte själv när ni kör bil?? big_smilebig_smile

Kul att leka tills någon skadas eller dödas...?

ALLA dör... frågan e bara NÄR??


livet e farligt,dödligheten e 100%....

www.supersonic.se de mesta inom PA-ljud
www.stylingwebben.se LEDs,xenon samt MOMOprodukter
http://seastreamsgarage.se/
evilaudio
2 december 2007 · 16 195 Inlägg

ALLA dör... frågan e bara NÄR??

livet e farligt, dödligheten e 100%...

www.supersonic.se de mesta inom PA-ljud
www.stylingwebben.se LEDs,xenon samt MOMOprodukter
http://seastreamsgarage.se/
Lardi SQ
2 december 2007 · 1 343 Inlägg

sitter ja i min bil å någon kille drar om på bakhjulet, som har hänt några ggr, så blir ja hel laddad med adrenalin å helt nostalgisk..  får gås hud å önskar ja satt på hojen, å sen är ja en liten barnunge som aldrig kommer sluta leka!

Ljudnörd!
Masterworks
2 december 2007 ·

evilaudio skrev:

THEBADGUY skrev:

evilaudio skrev:
kan inte folk bara fatta att de e kul å leka??  lekar ni inte själv när ni kör bil?? big_smilebig_smile

Kul att leka tills någon skadas eller dödas...?

ALLA dör... frågan e bara NÄR??


livet e farligt,dödligheten e 100%....

Såå sant, vore bara synd om nått barn dör i förtid pga.
någon finnig idiot på en för stor hoj leker!

jens
2 december 2007 · 137 Inlägg

Leka kan man väl göra, men då när det inte är någon trafik eller på avskildt område. Kan ju testa några andra när döden lekar när ingen annan än du själv behöver uppleva det. T.ex. klättra i berg utan lina, bra med berg då som det är vatten under så kanske man inte skadar sig så mycket.
Sen kan jag också erkänna att jag ler när någon kommer och åker på bakhjulet, men samtidigt tänka att han är lite smått galen som kan förstöra för andra.

evilaudio
2 december 2007 · 16 195 Inlägg

Masterworks skrev:

evilaudio skrev:

THEBADGUY skrev:

Kul att leka tills någon skadas eller dödas...?

ALLA dör... frågan e bara NÄR??


livet e farligt,dödligheten e 100%....

Såå sant, vore bara synd om nått barn dör i förtid pga.
någon finnig idiot på en för stor hoj leker!

hur många barn i sverige har blivit påkörda av en hoj??


ofta e de ju singelolyckor me hojar å så "får man skylla sig själv" i mina ögon..

www.supersonic.se de mesta inom PA-ljud
www.stylingwebben.se LEDs,xenon samt MOMOprodukter
http://seastreamsgarage.se/
twin_cam Smålänning
2 december 2007 · 7 877 Inlägg

Jag och farsan kom åkandes på motorvägen, och blir okörda av en ambulans med blåljus och - en sporthoj! Som dessutom körde om ambulansen på höger sida i enkelfil!

Inget emot att dom leker, bara att dom gör det inne i stan... Om ni inte vet några folktomma vägar så kom hit till småland! Här finns det mycket tomma vägar.

Man hinner inte stanna för ett djur, en bil, en traktor eller en unge ens på motorcykel om man kör för fort.

På en vägsträcka här i kalmar som dom satt upp fartkameror nu mad var det en traktor som kom upp. Från sidan kom en sporthoj i vad som uppskattades till mellan 180 och 200 km/h och kör rakt in i sidan på traktorn, och klöv den på mitten! Tilläggas ska att detta var på en 70-väg.
En MC gör mer skada än en bil om den kör in i nått, eftersom den är smalare och liksom skär in.

LEK PÅ! Men med förstånd smile

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
_Wallis_
2 december 2007 · 4 506 Inlägg

twin_cam skrev:
En MC gör mer skada än en bil om den kör in i nått, eftersom den är smalare och liksom skär in.

Det gör den ju visserligen inte. Det beror på farten

Får du en bil i sidan i 50Km/h blir skadan större än med en hoj.
Dock blir krafften mer centrerad av en motorcykel. Där av det farliga.

Kan du andas kan du dö.
Pikey
2 december 2007 · 2 283 Inlägg

Lardi skrev:
sitter ja i min bil å någon kille drar om på bakhjulet, som har hänt några ggr, så blir ja hel laddad med adrenalin å helt nostalgisk..  får gås hud å önskar ja satt på hojen, å sen är ja en liten barnunge som aldrig kommer sluta leka!

Håller fan med dig! haha

R.I.P. Michael Jackson!
evilaudio
2 december 2007 · 16 195 Inlägg

twin_cam skrev:
En MC gör mer skada än en bil om den kör in i nått, eftersom den är smalare och liksom skär in.

en hoj kan omöjligtvis göra mer skada..  de handlar om rörelseenergi.

www.supersonic.se de mesta inom PA-ljud
www.stylingwebben.se LEDs,xenon samt MOMOprodukter
http://seastreamsgarage.se/
_Wallis_
2 december 2007 · 4 506 Inlägg

jag kan ochså till lägga som den jag är.
Att jag räds inte för döden, inte nu inte i mån, Spelar ingen roll när det händer för det kommer hända i vilket fall, och skulle jag dö bakom ratten eller styret under en av er såkallad Vansinnes färd så skulle jag dö lycklig iafa!

Kan du andas kan du dö.
Big_JN
2 december 2007 · 2 126 Inlägg

jens skrev:
Leka kan man väl göra, men då när det inte är någon trafik eller på avskildt område. Kan ju testa några andra när döden lekar när ingen annan än du själv behöver uppleva det. T.ex. klättra i berg utan lina, bra med berg då som det är vatten under så kanske man inte skadar sig så mycket.
Sen kan jag också erkänna att jag ler när någon kommer och åker på bakhjulet, men samtidigt tänka att han är lite smått galen som kan förstöra för andra.

Om man kör på avskilt område tappar man hela känslan ju, det e känslan av att göra nåt farligt o förbjudet som får adrenalinet att pumpa!!!
Men  det e som många skrivit, man får välja att göra detta vid rätt tidpunkt o plats!!!

MrTurbo Better than God \o/
2 december 2007 · 1 882 Inlägg

Sak samma gäller dem som skall sladda runt med bilar på allmänna vägar. Vänligen riskera inte andras liv & lem när ni leker...

Beware the lollipop of normality. Lick it once, and you suck forever.
"Ungdomar borde förbjudas, de för bara ett jävla liv..." :-)
Saab 9-3X "BlackPanter" (2010)
Saab 900 2,3i "Cabben" (1997)
Saab 900 S "40-årskrisen" (1991)
jens
2 december 2007 · 137 Inlägg

Jag vet att känslan försvinner. Har själv lekt och tänkt efter att de där var kanske inte så smart när de är andra trafikanter med. Men i själva rushen tror jag inte det är någon som tänker så.
Kan ju säga att jag har börjat tänka mer och mer, även fast jag leker också.

Nicasil
2 december 2007 · 86 Inlägg

Vissa är lite dummare än andra... wink

Dansgolvet är till för dom som inte har råd å supa i baren:D
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang