hej en ford focus som ha tjutande gnisslande ljud för sig ifrån kamremen där nån stans på sväng hjulen är inte så bra på bilar den gnisslar och ha sig det hjälper lite när man sprutar wd 40 på svänghjulen så tysnar den lite. men nu så tyckter jag att det liksom tickar skaramlar på nått sätt i 1300 rpm svårt att förklara hur det låter. kamren är bytt så det är nog inte den utan nått annat som låter. ha ni nå ide om va det kan vara. motorn är en 1,6 liters. om det är till nån hjälp ljudet försvinner aldrig kan jag på peka kankse tystare i bland.
det är inte spännare till kamremmen då om du har lämmnat in den på byte så borde dom bytt den åsså men man vet alldrig annars lär det va nån generator rem eller nått sånt
som sagt så ha jag inte så bra koll på motorer men ja generator remen är det nog som gnisslar skrev fel för kamren sitter nog inte på generatorn få be om ursäkt. men är den dålig då ? fläkten är el styrd så den kan det inte vara.
tro att den är rätt bra spänd men lagarena tänkte jag me på. va kan hända om dom är slut ha varit nu ett bra tag ?
dom skär och nyper så att generatorn inte går runt då får du inge stret bilen dör oh du måse laga generatorn. Svårt säga exakt vad det är då man inte hör ljudet själv.
mjo ha ju aldrig grejat me det innan så vet inte om jag vågar ge mig på de. men kan ju höra me nån kompis som greja me bilar göra det om det inte är för stort jobb men det är nog inte.