5266
Sök

om man kopplar bort tomgångsmotorn och inget händer.

2 600 Inlägg
3 december 2007
Trådstartare
ja  jag koppla de bort tomgångs motorn på min scorpio den som sitter på luffburks röret om det nu är tomgångs motorn . men jag kopplade bort sladden ifrån den men inget hände me tomgången den är lika hög som den va innan 1000 rpm ändras till 1300rpm när man ha varit ut och kört men gå ner igen efter någras sek men hur som häls inget hände när jag tog väck sladden är den sönder  då ? är min fråga.

gör som jag kör gubba racer=)

Elektriker/Montör
534 Inlägg
3 december 2007
Är inte det luftmassemätarn du har dragit ut sladden till??
MVH//Robbin

Vem fan är "Måtta", och varför skulle jag vilja gasa med honom??

2 600 Inlägg
3 december 2007
Trådstartare
är map senssor på den. enligt haynes bok så heter den tomgångsventil:P är väll samma som tomgångsmotor?
Senast redigerat av klimpan (4 december 2007)

128 Inlägg
4 december 2007
klimpan skrev:
ja  jag koppla de bort tomgångs motorn på min scorpio den som sitter på luffburks röret om det nu är tomgångs motorn . men jag kopplade bort sladden ifrån den men inget hände me tomgången den är lika hög som den va innan 1000 rpm ändras till 1300rpm när man ha varit ut och kört men gå ner igen efter någras sek men hur som häls inget hände när jag tog väck sladden är den sönder  då ? är min fråga.

Det är nog Lmm du har drait ut sladden till.
"Luft burks" röret sitter inte ihop med tomgångsmotorn/Tomgångsventilen/tomgångssliden, kalla den vad du vill, utan sitter vid gasspjället.
Så här ser tomgångssliden ut http://www.fmcs.nu/forum/showthread.php?t=31672

Hoppas det hjälper dig att hitta rätt

MvH

2 600 Inlägg
4 december 2007
Trådstartare
xMaDRockz skrev:
klimpan skrev:

Det är nog Lmm du har drait ut sladden till.
"Luft burks" röret sitter inte ihop med tomgångsmotorn/Tomgångsventilen/tomgångssliden, kalla den vad du vill, utan sitter vid gasspjället.
Så här ser tomgångssliden ut http://www.fmcs.nu/forum/showthread.php?t=31672

Hoppas det hjälper dig att hitta rätt

MvH

det va den som du vissade på fmc sidan där satt en kontakt den drog jag ut. men få väll plocka väck den och rengöra som det stod på sidan smile på 2,9 ans motorn så sitter den vid gaspjället kankse är den du tänker på?  jag ha 2,0 litaren där sitter den på röret till lufttburken mitt på röret.
Senast redigerat av klimpan (4 december 2007)

2 600 Inlägg
4 december 2007
Trådstartare
jag följde den sidan där dom ren gjorde och så men det verka inte ha hjälpt. få se lite senare när wd 40 ha fått smörja runt lite mera .

Sök