Norr Vs Söder

Liner
4 december 2007 · 583 Inlägg

Jocke-S skrev:

Skyline_dennis skrev:

Jocke-S skrev:

Haha. Ändå är det ni som sist får tillbaka strömmen efter ett avbrott.
Här är ett bevis som visar hur mycket efter norrland är. http://www.telia.se/privat/produkter_tj … arta3g-gsm
Inte norrmännens fel men ni måste inse att verken telia eller några andra förtag bryr sig tillräckligt mycket för att utveckla norrland till ett I-land.

Ja och att telia inte bryr sig är ju inget nytt. Men de kan bero på att vi här uppe bor färre på större yta vilket gör de dyrare för dom att utveckla ett nät här.

Men visst, där nere har ni inte lärt er att de häter norrlänning inte norrman. Norrmän är från Norge som ligger snäppet bredvid sverige. Varje gång jag ser en skåning på TV önskade jag att dom TEXTADE!!

Nej men redan. Berätta då vad som är SÅ bra med att bo i norrland då när man ligger några decenier efter.

Vi ligger ju inga decenier efter er. Vi har samma teknik här upe som där nere... Bara färre av tekniken. På ditt argument verkar det ju mer som att bara för att vi är i norrland så har inte tekniken hunnit längre än början på 80 talet. Ska säga dig att norland har för övrigt snabare bredband i genomsnitt än södra sverige. Efter som ni är så många fler som delar på samma band där nere går de segare för er. En annan bra sak med norrland är ju tex att vi inte får kaos i städernar för att det kommer 2cm snö. Det säger ju bara att hur mycke antisladd och skit ni har där nere i bilarna kan ni inte köra endå!

"-Det är inte lätt när de är svårt!
-Men de är skönt när de går!"
henkebenke
4 december 2007 · 1 703 Inlägg

Skyline_dennis skrev:
Vi ligger ju inga decenier efter er. På ditt argument verkar det ju mer som att bara för att vi är i norrland så har inte tekniken hunnit längre än början på 80 talet.

Fast jag undrar isf. varför alla norrlänningar fortfarande köper snowjoggers, vi i söder kom på redan 1989 att de både var fula och värdelösa.

Senast redigerat av henkebenke (4 december 2007)

Volkswagen typ1 "Restolooker" (1962)
TheDeadDorkster Dieselgypsy
4 december 2007 · 538 Inlägg

Jocke-S skrev:
Nej men redan. Berätta då vad som är SÅ bra med att bo i norrland då när man ligger några decenier efter.

1)Mindre sörlänningar
2)Billigare bilförsäkring
3)Midnattsolen
4)SNÖ
5)Isbana vintertid tongue
6)Nära till Alko (Finland)
7)Bra bredband i tätorten.
8)Gyllene triangeln (bilfantaster vet vad jag menar)

Senast redigerat av TheDeadDorkster (4 december 2007)

Ta gärna en titt på en av mina bilar och kommentera ifall du gillar någon av bilderna
NJ_
4 december 2007 · 2 118 Inlägg

henkebenke skrev:

Skyline_dennis skrev:
Vi ligger ju inga decenier efter er. På ditt argument verkar det ju mer som att bara för att vi är i norrland så har inte tekniken hunnit längre än början på 80 talet.

Fast jag undrar isf. varför alla norrlänningar fortfarande köper snowjoggers, vi i söder kom på redan 1989 att de både var fula och värdelösa.

vad är snowjoggers ens ?

D.i.l.l.i.g.a.f
Jocke-S
4 december 2007 · 14 Inlägg

Haha ta det lungt. Jag vet om att er teknik inte är så mycket efter. Bara det att ni fick bredband efter oss, 3G kan ni glömma då inte ens gsm funkar som det ska. Och ni lyckas hålla er ifrån olyckor för att ni är ganska så ensamma på vägarna. Lugna ner dig nu. Kan inte norrlänningar ta sånt här på skoj? Jag tycker att det är skitkul

Jocke-S
4 december 2007 · 14 Inlägg

TheDeadDorkster skrev:

Jocke-S skrev:
Nej men redan. Berätta då vad som är SÅ bra med att bo i norrland då när man ligger några decenier efter.

1)Mindre sörlänningar
2)Billigare bilförsäkring
3)Midnattsolen
4)SNÖ
5)Isbana vintertid tongue
6)Nära till Alko (Finland)
7)Bra bredband i tätorten.
8)Gyllene triangeln (bilfantaster vet vad jag menar)

Jo din bilförsäkring kanske är billigare men om du tex får för dig att åka på bio kostar det dig lite mer än vad det skulle göra här då allt finns närmare här. Billigare här i slutändan. Bra bredband finns även på "landet" här.

gemini78 Jägermeister
4 december 2007 · 909 Inlägg

Du glömde lägga till att vi har billigare skatt oxå på bilar.
Och har man dieselbil kör man för ca 5-6kr litern.
Mindre brottslighet.
Riktigt 100MB fiberbredband.
+ massa annat:P




TheDeadDorkster skrev:

Jocke-S skrev:
Nej men redan. Berätta då vad som är SÅ bra med att bo i norrland då när man ligger några decenier efter.

1)Mindre sörlänningar
2)Billigare bilförsäkring
3)Midnattsolen
4)SNÖ
5)Isbana vintertid tongue
6)Nära till Alko (Finland)
7)Bra bredband i tätorten.
8)Gyllene triangeln (bilfantaster vet vad jag menar)

En gång är ingen gång...
Volkswagen Golf "Red Devil" (1988)
Okim Dra mig i draken!!!
4 december 2007 · 616 Inlägg

gemini78 skrev:
Du glömde lägga till att vi har billigare skatt oxå på bilar.
Och har man dieselbil kör man för ca 5-6kr litern.
Mindre brottslighet.
Riktigt 100MB fiberbredband.
+ massa annat:P




TheDeadDorkster skrev:

Jocke-S skrev:
Nej men redan. Berätta då vad som är SÅ bra med att bo i norrland då när man ligger några decenier efter.

1)Mindre sörlänningar
2)Billigare bilförsäkring
3)Midnattsolen
4)SNÖ
5)Isbana vintertid tongue
6)Nära till Alko (Finland)
7)Bra bredband i tätorten.
8)Gyllene triangeln (bilfantaster vet vad jag menar)

+ vad mer=) nyfiken  hihi lol lol

Mvh// Okim // Jocke
Scratch
4 december 2007 · 719 Inlägg

Söder får min röst! Norrland ger mig bara min brädåkning när ja inte har råd me europa wink

live free, die young.
NJ_
4 december 2007 · 2 118 Inlägg

Jocke-S skrev:

TheDeadDorkster skrev:

Jocke-S skrev:
Nej men redan. Berätta då vad som är SÅ bra med att bo i norrland då när man ligger några decenier efter.

1)Mindre sörlänningar
2)Billigare bilförsäkring
3)Midnattsolen
4)SNÖ
5)Isbana vintertid tongue
6)Nära till Alko (Finland)
7)Bra bredband i tätorten.
8)Gyllene triangeln (bilfantaster vet vad jag menar)

Jo din bilförsäkring kanske är billigare men om du tex får för dig att åka på bio kostar det dig lite mer än vad det skulle göra här då allt finns närmare här. Billigare här i slutändan. Bra bredband finns även på "landet" här.

haha, vem fan vill se på bio ? big_smile btw så har jag cykelavstånd till bio'n wink

D.i.l.l.i.g.a.f
Jocke-S
4 december 2007 · 14 Inlägg

NJ_ skrev:

Jocke-S skrev:

TheDeadDorkster skrev:

1)Mindre sörlänningar
2)Billigare bilförsäkring
3)Midnattsolen
4)SNÖ
5)Isbana vintertid tongue
6)Nära till Alko (Finland)
7)Bra bredband i tätorten.
8)Gyllene triangeln (bilfantaster vet vad jag menar)

Jo din bilförsäkring kanske är billigare men om du tex får för dig att åka på bio kostar det dig lite mer än vad det skulle göra här då allt finns närmare här. Billigare här i slutändan. Bra bredband finns även på "landet" här.

haha, vem fan vill se på bio ? big_smile btw så har jag cykelavstånd till bio'n wink

Det var ett exempel. Kanske för svårt för dig att förstå men det jag menade var att ni har OFTAST långa avstånd till det MESTA. Gud.

gemini78 Jägermeister
4 december 2007 · 909 Inlägg

Varför skulle det vara dyrare att gå på bio, det ligger bara 3km bort, tar ca 5 min att köra dit.
Tex när jag bodde i Gbg fick man åka spårvagn i typ en timme för att ta sig till en biograf, kommer inte ihåg men där vid femman huset på avenyn.

Man fick äga 5 par skor för att klara sig en dag pga all slask och skit, inbrott i bilar typ varje månad, man kunde inte äga en ny cykel eller fin cykel för den blev snodd direkt om man nu inte tog in den över natten.

Vi var tvugna att installera larm för 40K för att huset skulle få vara ifred, ändå så om man åkte bort över helgen fick man sitta med en klump i halsen och vara orolig och hoppas att nått skulle vara kvar när man kom hem.

Här kan man lämna bilen på gården och glömma i nycklarna och ändå så kunna sova en god natts sömn, cyklar behöver inte heller låsas, man skan ova med dörrar öppna mm...

Kanske inte stämmer in på alla ställen i södra Sverige men vi flyttade upp hit MKT pga all skit där nere i Gbg, knark, brottlighet mm


Jocke-S skrev:

TheDeadDorkster skrev:

Jocke-S skrev:
Nej men redan. Berätta då vad som är SÅ bra med att bo i norrland då när man ligger några decenier efter.

1)Mindre sörlänningar
2)Billigare bilförsäkring
3)Midnattsolen
4)SNÖ
5)Isbana vintertid tongue
6)Nära till Alko (Finland)
7)Bra bredband i tätorten.
8)Gyllene triangeln (bilfantaster vet vad jag menar)

Jo din bilförsäkring kanske är billigare men om du tex får för dig att åka på bio kostar det dig lite mer än vad det skulle göra här då allt finns närmare här. Billigare här i slutändan. Bra bredband finns även på "landet" här.

Senast redigerat av gemini78 (4 december 2007)

En gång är ingen gång...
Volkswagen Golf "Red Devil" (1988)
NJ_
4 december 2007 · 2 118 Inlägg

Jocke-S skrev:

NJ_ skrev:

Jocke-S skrev:

Jo din bilförsäkring kanske är billigare men om du tex får för dig att åka på bio kostar det dig lite mer än vad det skulle göra här då allt finns närmare här. Billigare här i slutändan. Bra bredband finns även på "landet" här.

haha, vem fan vill se på bio ? big_smile btw så har jag cykelavstånd till bio'n wink

Det var ett exempel. Kanske för svårt för dig att förstå men det jag menade var att ni har OFTAST långa avstånd till det MESTA. Gud.

haha, du har nog varit här uppe för lite wink

D.i.l.l.i.g.a.f
gemini78 Jägermeister
4 december 2007 · 909 Inlägg

Håller med dig, han tänker nog på nån liten isolerad by med 100 invånare långt ifrån allt. lol

NJ_ skrev:

Jocke-S skrev:

NJ_ skrev:

haha, vem fan vill se på bio ? big_smile btw så har jag cykelavstånd till bio'n wink

Det var ett exempel. Kanske för svårt för dig att förstå men det jag menade var att ni har OFTAST långa avstånd till det MESTA. Gud.

haha, du har nog varit här uppe för lite wink

En gång är ingen gång...
Volkswagen Golf "Red Devil" (1988)
Okim Dra mig i draken!!!
4 december 2007 · 616 Inlägg

skillnaden på norr o söder=)

Norr :


http://www.garaget.org/gallery/archive/25547/202389_4mco7n.jpg

Söder :



http://www.garaget.org/gallery/archive/25547/202390_lze491.jpg



hehe smile wink

Mvh// Okim // Jocke
NJ_
4 december 2007 · 2 118 Inlägg

haha jaa precis tongue

gemini78 skrev:
Håller med dig, han tänker nog på nån liten isolerad by med 100 invånare långt ifrån allt. lol

NJ_ skrev:

Jocke-S skrev:

Det var ett exempel. Kanske för svårt för dig att förstå men det jag menade var att ni har OFTAST långa avstånd till det MESTA. Gud.

haha, du har nog varit här uppe för lite wink

D.i.l.l.i.g.a.f
response Studerande
4 december 2007 · 463 Inlägg

Maizer skrev:
Allt norr om uppsala är norrland. Norrland suger. Privatisera norrland, sälj ut det till kärnvapentester eller något sådan som kan ge oss i den riktiga befolkningen mycket pengar.

Haha, jaa vi behåller gärna pengarna som pumpas ut från LKAB, Boliden, vattenkraften osv. wink
Skämt åsido så måste jag rösta på Norrland eftersom det är vinter nu och jag är allergisk mot slask. smile
Ni som säger att Norrland ligger efter i utvecklingen får gärna förklara er? yikes

Senast redigerat av response (4 december 2007)

Tjejkompis: Alltså fälgar, visst är det dom där grejerna i mitten av hjulen?
Jag: Jaa...
Tjejkompis: Varför ska man ha så stora såna?
Liner
4 december 2007 · 583 Inlägg

Jocke-S skrev:
Haha ta det lungt. Jag vet om att er teknik inte är så mycket efter. Bara det att ni fick bredband efter oss, 3G kan ni glömma då inte ens gsm funkar som det ska. Och ni lyckas hålla er ifrån olyckor för att ni är ganska så ensamma på vägarna. Lugna ner dig nu. Kan inte norrlänningar ta sånt här på skoj? Jag tycker att det är skitkul

Jag är lugn... men när jag kommer med ett mot argument som du inte kan svara på så börjar du säga att jag ska lugna mig... sånt är också typsikt er sörlänninger wink

"-Det är inte lätt när de är svårt!
-Men de är skönt när de går!"
Hunda
4 december 2007 · 147 Inlägg

Söder.

Malm3n Fotograf @ Team Insane Racing
4 december 2007 · 1 781 Inlägg

Ja hade Norrland inte funnits så hade ni fått sitta där i era sketna sabbar/volvos från -73 eftersom nästan alla bilmärken testar sina bilar här uppe i vintermiljö!!!!! sug på den ni big_smile

Team Insane Racing
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang