1813
Sök

Originaldelar är billigast i längden!

emil1986
5 december 2007
Trådstartare
Biltemas produkter är antingen trasiga/feltillverkade redan vid köp eller så går de sönder typ direkt. (Gäller även allt annat där.) Dessutom har de totalt  okunnig personal. Mekonomen har något sämre grejer än original men till ett ibland högre pris. Dessutom har de dålig koll. Man blir jäkligt upprörd! Originalgrejer har jag aldrig haft några problem med och känner inte någon som haft det heller! Dock behöver jag sällan köpa något till bilen, blir ju aldrig något fel på den!smile
Senast redigerat av emil1986 (19 december 2007)

Körv
3 535 Inlägg
5 december 2007
Men personligen tycker jag att sprillans nya bromsbelägg ska hålla mer än 3 månader.

Så nästa gång blir det biltema-belägg. Och inget tjeckiskt skit som det råkar stå Ford på.

Truckdriving Man

Allmänt efterbliven
542 Inlägg
5 december 2007
Jobbade på ett ställe innan där vi tillverkade originaldelar och pirat...skillnaden på dom två att vi tog bort en stämpel i maskinen när vi körde pirat big_smile

Men skulle inte köpa annat än original till min lilla älskling ändå och definitivt aldrig biltema :p
Senast redigerat av DrKamikaze (5 december 2007)

Hellre liten och rapp än stor och slapp
Min projekttråd (bmw 327 som ska kompressormatas)

1 661 Inlägg
5 december 2007
Mekonomen i Umeå är då guld värda med underbar personal som är grymt kunniga! smile

Och originaldelar.. ja.. vi ser ju vad "DrKamikaze" säger, en stämpel som skiljer(iofs kanske bara på just den grejen) men wihoo lixom! tongue

Äsch, varför betala mer för samma vara!
Senast redigerat av Sexyicecube (5 december 2007)

Smålänning
7 887 Inlägg
5 december 2007
Finns bara två biltillbehörs/reservdelsförtag i sverige idag som säljer piratdelar, och det är Biltema och i viss mån Micro.
Mekonomen, Autoexperten, AD-center, MECA m.fl säljer bara delar av de märkerna som används till bilarna när dom byggs.

Varför skulle en Bosch lamdasond vara bättre för att det står saab eller volvo på kartongen när det är samma sak i dom?

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

Körv
3 535 Inlägg
5 december 2007
twin_cam skrev:
Finns bara två biltillbehörs/reservdelsförtag i sverige idag som säljer piratdelar, och det är Biltema och i viss mån Micro.
Mekonomen, Autoexperten, AD-center, MECA m.fl säljer bara delar av de märkerna som används till bilarna när dom byggs.

Varför skulle en Bosch lamdasond vara bättre för att det står saab eller volvo på kartongen när det är samma sak i dom?

Precis!

Truckdriving Man

"Glidare"
254 Inlägg
5 december 2007
Finns nog många olika tycken om det här, själv har man dock alltid kört med biltema produkter till hemma garaget, har alltid funkat bra och inga som helst problem... Faktum är att i arbetsgaraget har man pajjat fler hylsor/ nycklar av kända märken som bacho osv än av just biltema grejerna, sen att visa grejer är felkonstruerade från fabrik är inte deras fel, är leverantörernas. Samt att vissa grejer håller lite kortare tid än orginal kanske är något man får räkna med.

Faktum är att jag bytte bromsskivor på föräldrarnas renault nyligen och eftersom biltema inte hade några så blev de tvugna att köpa orginal, då de monterats så visade sig att de var skeva från fabrik! Så även orginal kan det vara deffekter på, så man får långt från alltid det man betalar för!

.......
2 655 Inlägg
5 december 2007
DrKamikaze skrev:
Jobbade på ett ställe innan där vi tillverkade på originaldelar och pirat...skillnaden på dom två att vi tog bort en stämpel i maskinen när vi körde pirat big_smile

Men skulle inte köpa annat än original till min lilla älskling ändå och definitivt aldrig biltema :p

exakt, de är ju mest bara de som felar tongue. har varit me om att en framskärm va lite kostig i passformen så vi bytte ut den å fick en ny från samma tillverkare och den passade perfekt så de va väl ett måndasex den första tongue.

men ja har ju köpt trösklar, bakända och beställt front och på grejerna ja har nu verkar passformen vara perfekt va ja mätt fram och så smile

beställde via www.h2mracing.se som ligger här i östersund, dom tog hem från samma tillverkare och så och de skillde några hundringar i pris på h2m och mekonomen, o mekonomen va dyrare fast de va samma tillverkare...

Lackerare/Rekondare
834 Inlägg
5 december 2007
emil1986 skrev:
Biltemas produkter är antingen trasiga/feltillverkade redan vid köp eller så går det sönder typ direkt. (Gäller även allt annat där.) Dessutom har de totalt  okunnig personal. Mekonomen har något sämre grejer än original men till ett ibland högre pris. Dessutom har de dålig koll. Man blir jäkligt upprörd! Originalgrejer har jag aldrig haft några problem med och känner inte någon som haft det heller! Dock behöver jag sällan köpa något till bilen, blir ju aldrig något fel på den!smile

(På tal om ukunnig personal, besök Ford i Linköping!)

Tyckte forema har rätt bra personal på pryl-sidan. Visst finns det några som inte kan men de flesta vet, och är trevliga.

Biltema har jag inga problem med förutom när de dumma blondinerna står i förbutiken och ska ge en rätt grejjer, brukar offtast bli rätt på 5e försöket.

Mekonomen i Linköping ska ha en eloge för kundservice och mycket know how. Tycker också att i regel så är deras prylar mer prisvärda än org.

Och vem fan köper belägg till en gammel volvo på rejmes när du får 10st på biltema för en femma:P

Sök