ICA och kött

Thorssa
6 december 2007 ·

Pikey skrev:
Kanske ett korkat exempel men ni fattar poängen hoppas jag...

Visst har chefen gjort fel som säger till dom att göra på det sättet men man har fortfarande ett val som person.

Men de som inte vågar säga emot chefen är ju helt jävla patetiska och borde inte ha något jobb heller...

P.S Tack TTTT för 1:an på bilen smile
Kan ju ta och visa upp din bil och se om du har en lika fet? Nae tror inte det...
Säkerligen bara en liten fjant med moppe och skit.

Du borde nog tagga ner lite. Är man en vanlig arbetare på golvet på ICA och kanske bara jobbar 50% som många inom livsmedelsindustrim gör så kaxar man inte med chefen. Då ryker man fortare än kvickt också sitter man där med A-kassa. Men det behöver ju inte du oroa dig för för dina föräldrar har ju en ICA-affär!

Att sen kalla nån för en liten fjant, varför? Har du ens betalat för din Audi själv? Skulle inte tro det! Du är inte 18 fyllda, en A4 kan kanske gå på 160000-170000 vilket du troligen inte har tjänat in själv wink Har du tjänat några pengar så är det troligen på dina föräldrars ICA. Med andra ord, skulle du haft andra föräldrar skulle du fortfarande åkt epa? Observera att detta inte är avundsjuka då jag har haft det bra ekonomiskt i min uppväxt men ditt uppträdande är bedrövligt.

Thorssa
6 december 2007 ·

Pikey skrev:

Sushikocken skrev:

Pikey skrev:
Klart det ska finnas hos ägaren till butiken med men det är den anställda som gör själva felet visserligen gör ju såklart chefen det med men det fungerar inte att förklara hur jag menar så jag skiter i detta nu för ingen verkar fatta...

Tycker man det är fel som man gör så ska man klaga till hälsovårds myndigheterna innan det kommer ut på detta mer uppmärksammade sätt.

Men då är det ju något ljushuvud som jobbar där och inte trivs som tar upp det på detta sätt istället.

skrev de inte på ett kontrakt som sa att dem i princip inte fick avslöja något??? tjallar dem så blir det kontraktsbrott och det är ju jättekul att ha...

Det finns ju garanterat inga sånna och om dom skriver på det är de fan pantade eller något för de fattar väl vilken normal människa att de inte ligger rätt till med sånna avtal.

De flesta anställningsavtal innehåller en paragraf som innebär att du som anställd har tystnadsplikt. I princip får du inte säga hur många frallor du har sålt under en dag. Har du någonsin skrivit på ett anställningsavtal och har du isåfall läst igenom det?

RichardC Fartdåre
6 december 2007 · 378 Inlägg

Mortalis skrev:
App app app nu får ja allt dra i handbromsen här, det är fan inte alla butiker som jobbar såhär, jag och min mor har jobbat för flera COOP Konsum butiker här i Göteborg och hon är nu också färskvaruansvarig på en butik i Mölnlycke, och känner såklart många andra som har hand om färskvaror på andra COOP butiker.
Det förekommer ALDRIG ommärkning, aldrig aldrig aldrig! Leveranser kommer VARJE dag med kött, inte var 3e dag...Kött med lågt datum kvar sätts däremot ofta ner till 50% av priset, med en tydlig märkning att det är 50% just för lågt datum.
Varje dag gås alla färskvaror (kött, fisk, mjölk, ost med mera) igenom och kollar datum, även helger.
Dock kommer inga köttleveranser på söndagar (dock på lördagar).

Samma på ICA här. Och vi maler färs varje dag.

TICen är till salu säljs billigt.
alain www.bimmerpower.org
6 december 2007 · 3 995 Inlägg

OBS OBS!!!
tystnadsplikt gäller inte om du ska göra en direkt anmällan till en mundighet, oavsett vilken kontrak du skriver på. Det kan gälla att räda liv på mäniskor mot döden.
SÅ ÄR LAGEN och inget kan sätta sig på den.
gör du inte det och en person dör, du kan vara direkt anklagad att du inte anmänllade det till polisen som i sin tur, kontakta Hällsovårdsnämden.
Fängelse upp till 5 år.

Senast redigerat av alain (6 december 2007)

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org
BMW 530i (2003)
BMW X5 4.4i (2006)
Goffen Administratör
6 december 2007 · 2 975 Inlägg

Håller ni inte tråden på en vettig nivå kommer den att låsas och vederbörande bus kommer att varnas.

En kopp av den svarta såsen...
Volkswagen Polo R-Line "Edition 40" (2017)
Audi A4 TDI quattro "Smurfen" (2021)
JH
6 december 2007 · 165 Inlägg

Det är ingen fara att äta kött som är packat 2 gånger, det håller sig längre än det. Folk är så jävla rädda för bakterier så att snart vågar ingen skita hemma hos sig själv i rädsla för att få någon smitta. All denna uppståndelse och hysteri över något såå löjligt. Hur ska man göra i butiken då? Maler man upp för mycket.. får man kasta kött för 10 000 tals kronor som många andra i världen hade dödat för att få tag i, eller så får konsumenterna stå utan sin jävla färs och då förlorar man kunder.. Det är bara att välja.

Volvo s40 (2000)
CarCass CarCass
6 december 2007 · 627 Inlägg

Går ju alltid att:

Bäst före datumet har gått ut men våra kvalitetskontrollörer anser att köttet håller hög ätbarhetsnivå (eller nåt, lite för sent..) Prissänkt med 30-50%. skitenkelt.

Proffsigt, ärligt och inte kriminellt

Join the Evolution
loudness
7 december 2007 · 4 554 Inlägg

jämför hur många i sverige som blir matförgiftade i sverige och hur många som blir de när dom reser utomlands har ni funderat på varöfr?.. varför gnälla över en sån här liten sak, bäst före är bara en rekomendation sätta ett datum lite längre fram gör mig inget alls man märker när köttet är dåligt och då är de bara att reklamera, eller låtta bli att köpa de om man ser de

Goffen Administratör
7 december 2007 · 2 975 Inlägg

Jag kan förvisso hålla med om att köttet står sig längre osv men om man säljer nått som man betalar för att det ska vara nymalet och det inte är det då är det ett bedrägeri. Jag tycker inte att detta handlar om att varan är dålig osv utan sättet det görs på och du betalar ju faktiskt för färska varor men det är ju inte det du får.....

En kopp av den svarta såsen...
Volkswagen Polo R-Line "Edition 40" (2017)
Audi A4 TDI quattro "Smurfen" (2021)
response Studerande
7 december 2007 · 463 Inlägg

Det enda som jag stör mig på med det här är att butikscheferna sitter och suger ut pengar genom att bryta mot bestämmelserna, sånt gör mig förbannad.

Men det är helt otroligt hur stort utrymme det här får i pressen, vem har dött egentligen?

Tjejkompis: Alltså fälgar, visst är det dom där grejerna i mitten av hjulen?
Jag: Jaa...
Tjejkompis: Varför ska man ha så stora såna?
billy IT-Tekniker
7 december 2007 · 376 Inlägg

kollade precis på programmet.. fy fan vad ägda dom blev wink

jag blev dock lite uppretad på ägarna/arbetarna som gör såhär..
får hoppas att det inte är lika allvarligt i småbutikerna här omkring.. men jag antar att det sker samma sak i hemköp's butiker också..

Volvo V70 "Greyline" (1999)
linusgrabo Kockafan
7 december 2007 · 224 Inlägg

alain skrev:
Det här är inget nytt, det har vart så i 20 år och kanske till och med mer, de har redan pratat om det då. Idag är det bara repris på det gamla.
Butiker vet att man inte äter rå köttfärs, när den är välstekt, finns inget levande bakteriller då inget magssjuka.
Jag pratade om hur det går med julbord på en annan tråd, där är det mycket värre, ni kan lässa på den, den heter  ((nu är det dags för julbord och värt att veta.))
Ni får inte tror att allting är fräsh på hyllor, dom vet vad dom gör för att spara pengar.
Ni ska veta att datum är en begränse tid är till att ni som konsumenter ska inte ta.
Det är gjort för kunna åter använda det utan fara.
Det finns till och med produkter som man prayjar på köttet för att få se den med en varker färg.

nu får du ta de lugnt.. asso vi har 2500 julbord varje år och allting som har gått ut som sedan kmr in slängs.. vi sparar inte på någonting som har vart ute hos gästerna.. därimot kan det finnas snåla resturanger som inte bryr sig om gästerna som gör så.. men därimot det ica gör är äckligt.. även om köttet inte är helt nytt så borde dom göra som många andra bara sätta 50% o kort datum på det.. tror iuförsej att det inte är nått fel på köttet isåfall hade det inte gått att äta.. men de är ändå ett brott..

Kocken
Hurricane DRIVER @ HWR.se
7 december 2007 · 621 Inlägg

Hallå alla upprörda!!!

Jag förstår att folk känner sig lurade,
men det som stör mig är inte datumen utan att man lurar folk med typ Nymald
och att man plockar upp kött från golvet. . .

Men datumen, snälla är det inte dax att se över våran livsmedelslag??

. . . tänk om alla butiker skall slänga i snitt (gissningsvis) 30kg om dan,
multipicera det med 1400 butiker + alla andra butikskedjor som troligen
gör på liknande sätt..

Är vi kanske för bortskämda i Sverige??

Ska vi slänga fullt ätbar mat för att någon norm i en pärm säger att den inte går att äta
när dom dagligen skövlar regnskogar för att producera billigt kött till västländer???

Vi borde ju skämmas och se över vår egen livssituation. . .
och vara glada att vi ha mat på borden!!!

Men för den delen behöver man inte luras!!!

Hoppas någon förstår mig!!! Ha det bäst!!

- V8 - 4 ever . . .
_________________
loudness
7 december 2007 · 4 554 Inlägg

tråden handlar inte om röstning utan om kött håll er till ämnet istället för att klanka på varandra utan att ha några argument ni kan omöjligt bevisa att någon röstat si och så på era bilar för ni kan inte se vilka som röstat

en sak till lägg ner att pajkasta på varandra med

mvh

klimpan
7 december 2007 · 2 600 Inlägg

jag hörde att ica reklamen skulle lägas ner eller nått tongue han stig skulle inte vara me längre nån annan som ha hört nått om de ?

gör som jag kör gubba racer=)
Kia Ceed (2014)
TRYIT Teddan
7 december 2007 · 2 495 Inlägg

alla vill tjäna pengar, det är det stora problemet.

sen har jag aldrig blivit dålig av köttfärsen eller annt kött på ica.

www.byebyepolizei.se, för dig som gillar snabba bilar
Subaru Impreza Wrx "Isbilen" (2001)
BMW 118d "miljöbilen" (2009)
alain www.bimmerpower.org
7 december 2007 · 3 995 Inlägg

Om ni skulle åka semester i Frankrike och leta efter malen kött i affärer, finns inte.
Det är lag på det att det är förbjudet att har malen kött på hyllor. Vill du har det, personal babom disken malar kött framför dig att du ser det. lagen inträdes för ca 8 år sen. Mycket bra tycker jag
Varför inte göra likadant här?
Man anklagar Ica, men jag tror inte att dom är ensam om det.

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org
BMW X5 4.4i (2006)
BMW 530i (2003)
TRYIT Teddan
7 december 2007 · 2 495 Inlägg

alain skrev:
Om ni skulle åka semester i Frankrike och leta efter malen kött i affärer, finns inte.
Det är lag på det att det är förbjudet att har malen kött på hyllor. Vill du har det, personal babom disken malar kött framför dig att du ser det. lagen inträdes för ca 8 år sen. Mycket bra tycker jag
Varför inte göra likadant här?
Man anklagar Ica, men jag tror inte att dom är ensam om det.

fan vilken bra ide, då kan man ju kolla på köttet innan.

riktigt bra grej

www.byebyepolizei.se, för dig som gillar snabba bilar
BMW 118d "miljöbilen" (2009)
Subaru Impreza Wrx "Isbilen" (2001)
TTTTT
7 december 2007 · 945 Inlägg

r-ted skrev:

alain skrev:
Om ni skulle åka semester i Frankrike och leta efter malen kött i affärer, finns inte.
Det är lag på det att det är förbjudet att har malen kött på hyllor. Vill du har det, personal babom disken malar kött framför dig att du ser det. lagen inträdes för ca 8 år sen. Mycket bra tycker jag
Varför inte göra likadant här?
Man anklagar Ica, men jag tror inte att dom är ensam om det.

fan vilken bra ide, då kan man ju kolla på köttet innan.

riktigt bra grej

japp och förhoppningvis så skurar dom ur kvarnen efter varje malning.
Vi som har jobbat och jobbar med kött vet ju att det som står kvar i kvarnhuset inte e så där jätte fritt från bakterier efter nån timme i rums temp  *visslar*

blinka blått om du vill rejsa!
Majzzen
7 december 2007 · 177 Inlägg

TTTTT skrev:

r-ted skrev:

alain skrev:
Om ni skulle åka semester i Frankrike och leta efter malen kött i affärer, finns inte.
Det är lag på det att det är förbjudet att har malen kött på hyllor. Vill du har det, personal babom disken malar kött framför dig att du ser det. lagen inträdes för ca 8 år sen. Mycket bra tycker jag
Varför inte göra likadant här?
Man anklagar Ica, men jag tror inte att dom är ensam om det.

fan vilken bra ide, då kan man ju kolla på köttet innan.

riktigt bra grej

japp och förhoppningvis så skurar dom ur kvarnen efter varje malning.
Vi som har jobbat och jobbar med kött vet ju att det som står kvar i kvarnhuset inte e så där jätte fritt från bakterier efter nån timme i rums temp  *visslar*

Eller så maler dom i kyla, som på willys där jag jobbade, det mals det i ett rum med runt noll grader.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang