Jag FATTAR inte varför jag får 2or i betyg på bilen !?

Vogge
7 december 2007 · 494 Inlägg

hehe ännu en tråd om röstningen förstår inte att folk orkar bry sig röst systemet är inte optimal end of story. hoppas han har kommit up i 5 poäng nu och känner sig nöjd!

Ny bliven Volvo ägare känner mig vilsen:D
Äter kött i ren protest mot vegetarianerna som äter djurens mat!
C70
7 december 2007 · 424 Inlägg

Om folk säger att dom tycker att man ska skita i hur folk röstar på bilen. Då man man ju likaväl struna i betygssättningen överhuvudtaget!

bmw_TT
14 december 2007 · 73 Inlägg

Honken_ skrev:
Inte konstigt att man får låga röster när man skriver en sån här tråd.
jag har också lagt ned pengar på bilen bytt olja och grejjor men ändå har jag låga betyg.  mysko..

Ursäkta mej...

""lagt ned pengar på bilen bytt olja och grejjor men ändå har jag låga betyg"

Vad har det med betygen att göra? Inte kollar jag upp sånt innan jag röstar på
utseendet på andras bilar här på garaget.
Förövrigt en väldigt fin bil,bry dej inte om dom som röstar 1:or mm, dom
kör oftast rostiga orginal-bilar som hostar fram smile

Mvh TT

Det är inte lätt när det är svårt när man sitter i en gummibåt
och kör 240....
Opel Ascona B "Rally" (1979)
onej84
14 december 2007 · 1 854 Inlägg

Du har ju för fan nästan toppbetyg så varför klaga!

Hur många 2or tror du att du har fått efter denna tråd?

Phaetoon
14 december 2007 · 8 156 Inlägg

Har man inte lagt mer än 100 röster själv så tycker jag inte att man ska kritisera betygssystemet. Ju fler som röstar desto mindre effekt får fusk-röstningen.

Sen så är det ju så att en bil som kommer upp i topplistan granskas hårdare och många röstar ner bilarna därifrån för att dom tycker att andra bilar är mer värda att vara på listan. Istället för att klaga så kan ju alla rösta ett par hundra röster istället?

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)
Natural
14 december 2007 · 431 Inlägg

Bobban_ skrev:
Asså varje gång jag närmar mig 4.9 poäng här med röstningen kommer det minst 10 pers och röstar 2or på bilen!

För det första så förtjänar den inte 1 2 3 från någon oavsett smak på bilar sen all den kärlek och framför allt cash som e nerlagda för att utöka kvaliten på sveriges vägar under sommarhalvåret smile


Varför måste ni rösta med eran svartsjuka? rösta på de bilar ni gillar o skit i resten eller lämna iaf text till varför ni ska rösta en 2a!!!

Inte för att poängen spelar sån stor roll, men principen!!

Jag kan helt ärligt säga att jag tycker dessa mustanger ser helt gräsliga ut.
Alla tycker ju olika, kalla mig dum i huvet om du vill. 
Men tycker verkligen inte om nya bilar, så enkelt är det.

//Robin

MrTurbo Better than God \o/
14 december 2007 · 1 882 Inlägg

Edman skrev:
Varför inte ta bort poängsättningsfunktionen helt och hållet eller göra det valfritt.

Precis!!!!  Varför man man inte få VÄLJA om man vill att folk ska rösta eller inte!

Har man en sunkig äldre svenne-bil som man använder året runt och bara kostar ut minsta möjliga pengar på så FÖRSTÅR MAN INTE varför det suger att få låga betyg på en bil som man lagt ner massa timmar och pengar på. Det är bara så. Så er räknar jag / vi inte få något medlidande av.

Tyvärr röstar folk låga betyg bara för att få ner medelbetyget, de är avundsjuka eller för att man skrivit något de anser dumt här på forumet. Då kvittar det hur mycket jobb och pengar man lagt man skall STRAFFAS...  neutral

Edit; det där lät argare än jag menade, på sin höjd att jag e lite kinkig...  roll

Senast redigerat av MrTurbo (14 december 2007)

Beware the lollipop of normality. Lick it once, and you suck forever.
"Ungdomar borde förbjudas, de för bara ett jävla liv..." :-)
Saab 900 2,3i "Cabben" (1997)
Ford Mustang HT "30årskrisen" (1967)
Saab 9-3X "BlackPanter" (2010)
turboforssen Telge Drifting Team
14 december 2007 · 5 398 Inlägg

va glad för att du får 2:er  jag får etter för att jag har en stor vingen  inte för jag bryr mig men
är du så jävla betyg kåt?   du får räkna med att det finns folk som inte gillar din bil ovavsätt om den är fin eller inte

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/
Volvo v70 (1997)
Volvo 960 (1991)
peter_1976 JDM
14 december 2007 · 2 201 Inlägg

många som röstar 1, 2 o 3 på bilar är ofta avundsjuka. har ingenting med bilen att göra.
antingen för att dom tycker du har högt betyg o vill få ner dig, eller gillar inte bilmärket ellet nåt emot personen. då kommer det alltid att vara. jag tycker sånna röster inte borde få finnas, men inget att göra åt det. o det hjälper inte att gnälla om betyget på forumet för ingen som kan göra nåt åt det ändå.

HB021
14 december 2007 · 398 Inlägg

man fattar ju att det gör ont i en när folk röstar 1or o 2or om man lagt så mkt jobb, tid på bilen och att få ihop cash till bilen, det borde inte gå att rösta annonymt heller inte utan en kommentar till varje röst.

Diskussioner, bilder och projekt m.m. kring xenonkonvertering, extraljus eller annat ljusrelaterat?!
Välkommen till Ljusfascisterna: https://www.facebook.com/groups/ljusfascisterna/
tecman
14 december 2007 · 1 741 Inlägg

jag fattar inte att folk orkar bry sig om man får några p mindre... rösta vad ni vill.. jag har bilen här för att jag tycker det är kul att visa upp min bil tycker det är roligare att se på hur många som verkligen tittat på min bil istället för poängen jag har. det ger mig mycket mer nöje att se detta:

Besökare: 11826 (Sedan den skapades: 2005-11-06 19:03)
Besökare idag: 27

tänk på det nästa gång.. om ni ser att folk tittar på bilen måste det ju bara betyda att bilen är sevärd.. ellerhur? sluta klaga då och tänk lite själv.

When it feels like you have full control!
You are not driving fast enough!

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=69250 <-- Min projekttråd.
Masaru hater
14 december 2007 · 656 Inlägg

Räcker det inte med sådana här trådar nu eller?

Fan ska du va med i leken så får du tåla steken. Bara för du byggt/köpt en bil som du själv uppskattar så betyder inte det per automatik att alla andra ska göra d.

Och om betygskalan här på gorg är nått du blir orolig för var dag du loggar in på nätet så borde du skaffa dig en ordentlig hobby som håller dig borta från den.

MVH
Masaru

when you're into it, you're into it. it consums you. it's all your money, it's all your time, it turns out to be you girlfriend, it turns out to be all your friends you surround yourself with. everybody knows what you are doing and how much you do it.. and it's the greatest thing when you can make it work right!...
Rickard-v
14 december 2007 · 2 665 Inlägg

Den som tror att det handlar om avundsjuka är helt fel ute. Det handlar om tycke o smak.
Jag har fått både höga o låga betyg, vad tusan gör det. Gläds åt de höga betygen om det är så viktigt utan att bli deppig över låga betyg.

Golf R https://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=328740
Kärlek växer inte på träd, den byggs i Tyskland!
YeahLow OutRage DriftTeam
14 december 2007 · 181 Inlägg

skaffat bil för att bli uppmärksammad eller? Snälla vem bryr sig om du får 1or eller 2or? Jag skiter duktigt i mitt betyg på mina bilar. Vill man ha ett bra betyg så ställ ut bilen så får du svart på vitt om bilen är nåt som faller folk i smaken.

Zlizco
BMW E30 V8 Supercharger "OutRage DriftTeam" (1990)
MilleN
14 december 2007 · 9 108 Inlägg

Ja herregud, över 400 5or av 477 röster sammanlagt på bilen och det verkar nästan som om du gråter dig till sömns varje kväll. Den 38e högst betygsatta bilen av 34.000 stycken och du har mage att gnälla?

Aerodynamik ...
14 december 2007 · 7 120 Inlägg

Bara jag som vill höra ett svar från honom nu?

yikes

John87 Stolt Volvoägare
14 december 2007 · 4 913 Inlägg

Aerodynamik skrev:
Bara jag som vill höra ett svar från honom nu?

yikes

Nope.
Antar dock att han inte ändrat sig trots kritiken.

Pojkar kör turbo. Män kör V8.
robert_87 Lokförare
14 december 2007 · 126 Inlägg

Om rösterna 1, 2 o 3 bara är "avis-röster" varför inte bara ta bort dom då? så man bara kan rösta 4or o 5or.

Då blir alla glada smile

Är väl roligare att folk röstar efter vad dom tycker smile Ja älskar min bil även om nån röstar en 1a big_smile

Saab 900 Aero -96
Jimmy_N Makaronborrare
14 december 2007 · 993 Inlägg

robert_87 skrev:
Om rösterna 1, 2 o 3 bara är "avis-röster" varför inte bara ta bort dom då? så man bara kan rösta 4or o 5or.

Då blir alla glada smile

Är väl roligare att folk röstar efter vad dom tycker smile Ja älskar min bil även om nån röstar en 1a big_smile

Tar man bort dom så kan man ju lika gärna lägga ner röstsystemet hellt och hållet. Finns ju ingen mening att rösta isåfall. Men jag fattar inte att man orkar gnälla som trådskaparen över detta när man har ett sånt betyg som han har. Måste vara hemskt att ligga på ett sånt snitt som han har på den bilen.

robert_87 Lokförare
14 december 2007 · 126 Inlägg

calibra1992 skrev:

robert_87 skrev:
Om rösterna 1, 2 o 3 bara är "avis-röster" varför inte bara ta bort dom då? så man bara kan rösta 4or o 5or.

Då blir alla glada smile

Är väl roligare att folk röstar efter vad dom tycker smile Ja älskar min bil även om nån röstar en 1a big_smile

Tar man bort dom så kan man ju lika gärna lägga ner röstsystemet hellt och hållet. Finns ju ingen mening att rösta isåfall. Men jag fattar inte att man orkar gnälla som trådskaparen över detta när man har ett sånt betyg som han har. Måste vara hemskt att ligga på ett sånt snitt som han har på den bilen.

Var ju självklart lite ironisk smile

Men verkar som alla tycker att 1, 2 o 3or är avisröster, därför det ironiska inlägget smile

Vem bryr sig liksom, finns viktigare saker i livet!

(H)julafton snart ju big_smile Myys wink

Saab 900 Aero -96
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang