Uppkörning B-körkort.

Rubbersmoke
31 maj 2007 · 11 Inlägg

Loxan skrev:
Imorgon smäller det neutral neutral

Lycka till! smile

Loxan
1 juni 2007 · 4 Inlägg

Klarade Det!!!!!:d:d Wihooo :d

CloseToTheEdge
1 juni 2007 · 9 Inlägg

Loxan skrev:
Klarade Det!!!!!:d:d Wihooo :d

Grattis big_smile Berätta vad du fick göra och vilken stad det var i. wink

Loxan
1 juni 2007 · 4 Inlägg

CloseToTheEdge skrev:

Loxan skrev:
Klarade Det!!!!!:d:d Wihooo :d

Grattis big_smile Berätta vad du fick göra och vilken stad det var i. wink

tackar:D

jag fick köra lite i stan, rondeller. backa runt hörn. parkera på en parkering.
landsvägskörning. vänstersväng och sånt. men var ingen bil bakom så behövde inte "tömma" tongue

eksjö, småland.
han var trevlig som faaaan:D
prata mycket med honom, då släpper nervositeten. sen om du råkar göra någon tabbe, t. ex motorstopp eller bilen hackar när du kör iväg, skratta till då och säg "ojdåsmile" eller något

darkwizard Fordonstekniker
1 juni 2007 · 1 740 Inlägg

Grattis till lappen, nu är det bara att ta det lungt och inge buskörning.

Lev livet, det kan ta slut fort
Saab 900 I16 "Blood Red Lady" (1989)
eleaken
1 juni 2007 · 278 Inlägg

hehe hon som jag körde upp me skratta när jag fick kärringstopp ;P och när jag bromsade för bromsen tog fan direkt tongue   aja kör försiktigt me lappen nu så du får ha kvar den wink

CloseToTheEdge
1 juni 2007 · 9 Inlägg

Loxan skrev:

CloseToTheEdge skrev:

Loxan skrev:
Klarade Det!!!!!:d:d Wihooo :d

Grattis big_smile Berätta vad du fick göra och vilken stad det var i. wink

tackar:D

jag fick köra lite i stan, rondeller. backa runt hörn. parkera på en parkering.
landsvägskörning. vänstersväng och sånt. men var ingen bil bakom så behövde inte "tömma" tongue

eksjö, småland.
han var trevlig som faaaan:D
prata mycket med honom, då släpper nervositeten. sen om du råkar göra någon tabbe, t. ex motorstopp eller bilen hackar när du kör iväg, skratta till då och säg "ojdåsmile" eller något

Låter som om att du fick göra en hel del på din uppkörning. Eksjö låter lite lättare att ta körkort i än Malmö hehe.

M1cha
2 juni 2007 · 645 Inlägg

Stort grattis! :-)

Toyota Supra MKIV Euro-spec 6spd "Vänsterstyrd" (1994)
Toyota Scion xB "Skokartongen" (2004)
LazyStance SR20 Spirit
2 juni 2007 · 335 Inlägg

Grattis! och ingen buskörning kan jag ju inte säga för de blire ju alltid wink men inte för MKT av den får jag väl säga! big_smile

Nissan Silvia "Outsiders PS13" (1993)
CloseToTheEdge
7 juni 2007 · 9 Inlägg

Hur många av er som har tagit kortet hade möjligheten att både köra hemma med förälder och köra på trafikskola? Känns så jävla jobbigt att inte kunna köra när man själv vill utan bara vänta på körlektioner i trafikskolan. sad

Senast redigerat av CloseToTheEdge (7 juni 2007)

NissanMotorsport
7 juni 2007 ·

CloseToTheEdge skrev:
Hur många av er som har tagit kortet hade möjligheten att både köra hemma med förälder och köra på trafikskola? Känns så jävla jobbigt att inte kunna köra när man själv vill utan bara vänta på körlektioner i trafikskolan. sad

Ja kunde övningsköra me farsan, och två av mina brorsor, samt trafikskolan.. de va najs, ut när man ville typ..hehe

CloseToTheEdge2
9 juni 2007 · 1 Inlägg

Kom inte in på min förra användare CloseToTheEdge av någon anledning. hmm
Men jag kuggade hursomhelst på min andra uppkörning i fredags pga dålig uppmärksamhet i rondell och i högerregelskorsning. Jag var säker på att jag skulle få det denna gång menmen den sura vv-gubben vet väl säkert bäst hoppas jag. Fan så jobbigt det känns att behöva lägga ut mer och mer pengar på både körlektioner och VV.

addehd
29 juni 2007 · 1 Inlägg

Jag har uppkörning imorgon och jag är så sjukt osäker på ifall jag kommer ta det eller ej!
Jag har inställningen att jag tar det, men var i Jakobsberg idag och körde runt lite och tittade på hur det såg ut.. Shit alltså, rondeller, farthinder, övergångsställen - ÖVERALLT!! Bor dom i alla rondeller eller?yikes

Kraxel
3 juli 2007 · 2 Inlägg

Har uppkörning i Härnösand imorgon. Känns nervöst, är hyfsat säker men just nu känns det typ 50/50 om jag kommer klara det eller ej. Många bra tips i denna tråd, det tackar jag för.  Om någon hinner svara vore det bra och få svar på dessa frågetecken.
1. Bör jag överdriva döda vinkeln och kolla varje gång jag svänger vänster eller höger?
2. På körskolan säger de att jag inte ska blinka vänster vid en vänstersväng i rondell, men jag har hört flera som säger att man ska göra det. Någon som vet vad VV:s synpunkt är?
3. Exempel på "lämpliga ställen för vändning". Om man åker på huvudled ska man göra en högersväng och vända på ett lämpligt ställe, vad kan vara ett lämpligt ställe? Vända med hjälp av en korsning backa upp på en uppfart osv?

Medley
29 juli 2008 · 2 Inlägg

Jag har precis klarat teoriprovet. Vill köra upp så snart det går. Men min körskola är inte så samarbetsvillig, så jag vill överväga möjligheten att köra upp privat. Är det någon som vet vad prisskillnaden för själva uppkörningen är? Alltså, vad kostar en privat uppkörning och vad kostar en som man bokar via körskolan? (Bilhyran inte inräknad)

mertin306 Fartdåre
29 juli 2008 · 131 Inlägg

Medley , privat kostar 1100 kr... 700 kr för uppkörning och 400 kr för lån av vv-bil smile

SAAB 9-3 AERO E85!
350hk/450nm
CarpeDiem German Engineering
29 juli 2008 · 9 081 Inlägg

addehd skrev:
Jag har uppkörning imorgon och jag är så sjukt osäker på ifall jag kommer ta det eller ej!
Jag har inställningen att jag tar det, men var i Jakobsberg idag och körde runt lite och tittade på hur det såg ut.. Shit alltså, rondeller, farthinder, övergångsställen - ÖVERALLT!! Bor dom i alla rondeller eller?yikes

Jag kørde upp i Jakobsberg och det ær en massa rondeller tongue

//Sam

Innehar SFROs bygghandbok så har du frågor, skicka gärna PM :)
Biltransport? Tveka inte att höra av dig :) Skicka PM :)
Vi tar hand om din bil - Eurotransport i Sverige AB
CarpeDiem - Youtube
Medley
29 juli 2008 · 2 Inlägg

Tack så mycket! Så det är alltså samma pris även om man bokar via körskola? Bara det att man lättare blir godkänd om det är genom körskolan eller?

mertin306 Fartdåre
29 juli 2008 · 131 Inlägg

om de e via körskola slipper du betala 400 kr för att få låna vägverketsbil.. då kan du köra körskolans bil

SAAB 9-3 AERO E85!
350hk/450nm
Holiace
29 juli 2008 · 1 754 Inlägg

mertin306 skrev:
om de e via körskola slipper du betala 400 kr för att få låna vägverketsbil.. då kan du köra körskolans bil

Åh gud. Jag hatar körskoland V50. Jag skulle bara klara uppkörningen om jag får köra S40'n

Jag kan inget om allt.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang