Kristian_V skrev:
RobinMcB skrev:
Här kommer några "fejk" hdr bilder som jag gjorde i lightroom, tack så mycket johnnymoberg för guiden o tipsen. o sluta böla om fejk o riktiga hdr, jag tycker det e snyggt fast det e fejk. det e en lancia jag hitta på internet och "STIman"s subaru som jag har pulat lite med, tog några bilder på hans bil på jobb.
Inte för att låta gnällig. Men topic lyder "Lägg upp era snygga
HDR billder här".
Inte "Lägg upp era
fake HDR billder här".
Som om någon skulle posta bilder på katter i en hund tråd. "Djur som djur" eller..?
Jag vet inte vad trådskaparen hade tänkt sig, men som vanligt så spårar tråden ut lite.
Inte mig emot, ville bara få det sagt. Kan själv späda på fake HDR skaran.
Bilden var ganska sönder skruvad från början, men jag ville ändå utgå från en bild redan postad, hittade den inte i original, så...
I alla fall, HDR går inte ut på att skruva upp färgerna. Utan att få fram mera detaljrika bilder. Det får man genom att ta bort för ljust, och för mörkt.
I bilden nedan har jag maskerat i två etapper, först allt ovanför bilden för generell uppljusning. Sedan ytterligare en vända fast då bara för DHL trailern i vänstra hörnet och garrage portarna som befinner si i skugga. Bilden var som sagt redan sönderskruvad, så det är ganska mycket brus i de justerade områdena, specielt portarna.
Man skulle behövt tona ner lite reflexer på bilen också, men det skulle inte fungera på det dåliga utgångs materialet.
http://www.garaget.org/gallery/archive/31872/225112_80o38j.jpgFake HDR med nivåer..