Provade på det här lite idag, kanske inte den bästa redigeringen men alltid en början. Alla bilder har 3 olika exponeringar på -2/0/+2 Kom gärna med synpunkter och tips.
Vet inte om bilderna kom me förut, hittade dom inte i tråden nånstans. Sjukt dynamiskt omfång med EN exponering, EN bild. Inte en raw som är ändrad å sen ihoplagd Utan återigen. En bild som är efterarbetad men inte "HDR'ad" Det sköter kameran så bra själv.
Om det var tips du var ute efter så är utan tvekan första tipset att se till att ljusaste bilden är väldigt mycket ljusare än de du tagit så du får detaljer i de mörka partierna. I nuläget har du inte skapat en bild som kameran inte kunde tagit med en bild.
timmy_r skrev:
Provade på det här lite idag, kanske inte den bästa redigeringen men alltid en början. Alla bilder har 3 olika exponeringar på -2/0/+2 Kom gärna med synpunkter och tips.
Ok, tack så mycket. Men tyvärr så var det det ljusaste jag kunde ställa in med kameran. Kan man ändra det i efterhand på något sätt?
firefreak skrev:
Om det var tips du var ute efter så är utan tvekan första tipset att se till att ljusaste bilden är väldigt mycket ljusare än de du tagit så du får detaljer i de mörka partierna. I nuläget har du inte skapat en bild som kameran inte kunde tagit med en bild.
timmy_r skrev:
fan så grymma bilder alltså! ingen som har lust att hitta på något med min bil?
Mvh Jesper
Kanske denna? Ganska svårt att göra bilder av sådana som är uppladdade på gorg. Helt klart de bästa vore bilder med olika exponeringar eller en .raw. Fast det budskapet kanske nått ut till de flesta nu
Orkade inte fixa bort loggan. Men denna bild var väldigt svår att göra något med. Fast ptja, mitt försök iaf.
Denna var lite enklare, hade med lite mera redigering kunnat fixa färgerna på bolaget.