Lampor som blinkar ?!

NattvarelseN HEJ
10 december 2007 · 12 Inlägg

Hej min mor har en Passat 1,8t - 98,99 vet ej vilken

men nu till detta problem att man kan inte larma den för då hoppar larmet på hela tiden, och när man kör och har knappen som vissar att lampan ska lyssa när man öppnar dörren så börjar den blinka helt plöstsligt och även en lampa som sitter under dörren ?! och sen när man vrider på stereon så knastrar det ur högtalarna, nej dom e inte sönder allt började skumma sig efter att alla lampor började fu.cka sig :S snäälla nån som vet vad det e för prob ??



// Jacob !

paran0id
10 december 2007 · 86 Inlägg

att dörrlampan lyser kan ju bero på en defekt brytare som sitter i dörren, det skulle vara det mest självklara åtminstone..

MrCalle Team Autohifi!
10 december 2007 · 865 Inlägg

Har precis haft ett liknade fel på min passat! dock -02:a men följande var fel!

-Dörr kontakterna var trasiga!

lätt bytt tänkte jag och for iväg till närmaste VW handlare för att köpa dem.
hade kostaterat att det var 3 av dörrarna som var trasiga så det skulle bli 3st.

Väll där så säger jag till på reservdelar - 3st dörr kontakter till min passat reg.--- ---

Iväg fare mäniskan ut på lagret för att hitta dessa, tar en 5min sen kommer hon tillbacka men 3stora lådor ???????
-Fan är detta tänker jag och frågar.

Jo dörr kontakterna sitter i dörrlåsen och de kostar bara 1550kr /st !!!!!

VA!!!!!!!!!!!!!!!!!!

så det är ingen billig affär det där!

tips kolla skroten!

Cheva_power The Gunner
10 december 2007 · 182 Inlägg

Lampor som blinkar ?!

Kan det va blinkersen du menar ??
big_smile big_smile big_smile smile

(SKÄMT)

Keyboard Not Found - Press [F1] to Continue.
NattvarelseN HEJ
10 december 2007 · 12 Inlägg

okej om det nu är dett i dörren som ni skriver varför händer det då massa annat inuti bilen och att larmen blir helt mongo ? kan det inte va nå jord fel eller nått sånt då ?

MrCalle Team Autohifi!
10 december 2007 · 865 Inlägg

enligt den larm kille jag konsultera så blev det så att när jag stänger av larmet så får den in inikation om att  larmet ska vara av stängt genom att man öppnar en dörr eller likande.
när kontakterna är trasiga så får den inte den inikationen som den borde och slår då på larmet efter en stund.
Sätter man i  nycket eller slår på ljus så blir det fel!
Men som du säger kan det vara ett jord fel men fysatan för att hitta det!

Säger bara lycka till!

NattvarelseN HEJ
11 december 2007 · 12 Inlägg

Hittade felet i dag, det va nått chipp som hade fuckat hur kommer inte ihåg vad det var för ´chip men tack för all hjälp boys smile


//jacob !

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang