Hallå ja som rubriken säger så undrar jag om det är möjligt att chippa en icke turbo motor, jag har en 850 GL med 140hk motorn (vet inte den riktiga beteckningen) men jag undrar om det är möjligt att chippa den? någon som vet?
Klart det går, men precis som Christian sa så är det ganska lönlöst på en bil med sugmotor. Chippningen ger bäst resultat på en turbobil.
För dig som har sugmotor tycker jag att du skall satsa på vassare kammar, porting och planing av toppen, samt ett riktigt fint avgassystem, helst utan katalysator eller med en racekatalysator. Dessa saker kommer få din bil att andas lite bättre
ok tackar för svaren, hade mina föraningar om att det inte skulle ge så mycket med chippning. Det lutar mot att jag antingen går på kevlar_soul's ideér eftrsom man kan få tag på billiga saker genom polare eller om man ska sälja denna och leta turbo ^^. Fattig student än så länge
""850 SE med 10 ventiler är mycket tacksam att chiptrimma. Den får mycket bra vridmoment och genom dett avsevärt förbättrad dragvillighet - speciellt på högre växlar där det annars brukar vara en svacka. "Tveket" vid omkörningar är helt borta! Kombinera med sportluftfilter och sportavgassystem 2.5" för ytterligare ca 15HK""