![http://fredrikmedia.se/bilen/saab_9000_bild/saab_9000_bilder_003.jpg]()
Bilen står i garage för att byta koppling, men när jag ändå är igång hoppas jag kunna fixa lite annat också, som att demontera lite AC-grejjer vilka inte fungerar, vita blinkers och en nedlackning kanske... vi får se var vi hamnar, det är svårt att inte tänka på råsänkning, twin pipe-system, ett bra ljudsystem, dvd etc
![http://fredrikmedia.se/bilen/saab_9000_projekt/saab_9000_projekt_005.jpg]()
Parkerad och nerriven.
![http://fredrikmedia.se/bilen/saab_9000_projekt/saab_9000_projekt_006.jpg]()
Monterade bort huvisoleringen för att den inte gav så mycket. Lite mer cleant utan, trots att SAAB är lite fattiga och inte vill måla hela bilen. :S
![http://fredrikmedia.se/bilen/saab_9000_projekt/saab_9000_projekt_007.jpg]()
Kondensorn åkte, den är det hål i och efter att ha kört ett "öppet system" i ett år så tror jag inte att det är kostnadseffektivt att laga det...
![http://fredrikmedia.se/bilen/saab_9000_projekt/saab_9000_projekt_008.jpg]()
Ser ju inte så bra ut med kompressorn oansluten, ska kolla hur det ser ut på de icke AC-utrustade 9000 och se om det går att montera bort helt och fullt.
![http://fredrikmedia.se/bilen/saab_9000_projekt/saab_9000_projekt_009.jpg]()
Kablarna gjorde mig lite osäker, om systemet är någorlunda smart kanske jag får äckliga felmeddelanden hela tiden nu men en snabb check verkade inte ge några. Tyvärr fick jag "check engine" för att jag inte tänkte på att montera tillbaka alla anslutningar till insuget innan jag slog på tändningen. :s
![http://fredrikmedia.se/bilen/saab_9000_projekt/saab_9000_projekt_010.jpg]()
Bonusbild! Här ser man dessutom att jag plockat bort kofångaren, om det undgått någon.
Guide:Som en del vet (och andra inte) så gillar jag att skriva lite kort om hur sakerna trillar av saaben, senaste är demontering av främre kofångaren:
![http://fredrikmedia.se/artiklar/saab_demontera_stotfangare/thumb.jpg]()
/Caffe