3239
Sök

Varför blir toppackning dålig

177 Inlägg
12 december 2007
Trådstartare
#1
När toppackning blir dålig vad är de som gör det. Är de att motorn går för varm ett alternativ, för hög motorstyrka ett annat.

När man får en sån där fuelcut, är de nått som kan skadas då?


36 Inlägg
12 december 2007
#2
det som kan skadas är ju toppen om topppackningarna går hela tiden , kan ju vara att toppen är skev eller nått


1 004 Inlägg
12 december 2007
#3
går vattnet ut i oljan så är ett generelras inte långt borta... så svaret från mig på vad som kan skadas: allt:)

"Det är ingen som kommer ihåg en fegis"

945 Inlägg
12 december 2007
#4
dont worry om du får vatten i oljan, bara det inte har gått för lång tid.
Vad du ska göra i så fall är att du gör några snabba oljebyten på raken, med filter å allt, oljan kommer att absorbera upp vattnet som små kulor och vattnet följer med oljan ut när du tappar ut den, viktigt dock att du gör flera oljebyten som sagt var, vet flera polare som har gjort så å ingen av dom har fått broblem, många av dom åker med relativt många hästar åxå, så dont worry.
men om du skjuter packning på packining så är det ju nå fel.
Om du har alu topp så vet du att du måste plana den va, byta bultarna är väl åxå att rekomendera, Var nog mad momenten så att du drar allt helt jämnt och rakt hela tiden åxå smile

blinka blått om du vill rejsa!

246 Inlägg
13 december 2007
#5
Ofta är det åldern..
Packningen vittrar sönder där av läckage..

177 Inlägg
13 december 2007
Trådstartare
#6
jag har nyss bytt packningen så jag tänkte om man typ får en fuelcut, är de nått som kan ta skada på den?

Bytte också hydraliska lyftarna, behöver de köras in eller?



Sök