4345
Sök

Tips för effektökning på Golf gti?

151 Inlägg
13 december 2007
Trådstartare
En kompis har en saab 93 2,0t på 220hk. Jag skulle vara hemskt tacksam ifall jag kunde få tips på så pass mycket effektökning min golf gti turbo som är på 150hk orginal att kunna dra hans saab.  han köpte den för 35tkr och den går bra! snälla hjälp!

/vicke

338 Inlägg
13 december 2007
Chippa, billigaste sättet att öka hästkrafter... Iaf på en turbo-bil. Be att få chippet optimerat för v-power/99-oktan också wink
Senast redigerat av chilibyte (13 december 2007)

945 Inlägg
13 december 2007
tveksamt om man kan mosa ut 70 hästar till med bara ett chip.......vilket chip skulle d vara? dom flesta chippare säger ju 35-40 hästar på en vag;s 1,8 T motor. Sen så får man byta andra sylar, turbo,laddkyl mm mm.
Men jag kan ju ha fel. Den infon jag fick när jag hörde runt innan jag chippade min iaf smile

blinka blått om du vill rejsa!

338 Inlägg
13 december 2007
TTTTT skrev:
tveksamt om man kan mosa ut 70 hästar till med bara ett chip.......vilket chip skulle d vara? dom flesta chippare säger ju 35-40 hästar på en vag;s 1,8 T motor. Sen så får man byta andra sylar, turbo,laddkyl mm mm.
Men jag kan ju ha fel. Den infon jag fick när jag hörde runt innan jag chippade min iaf smile

Vikten gör nog rätt mycket mellan en 9-3 och en liten Golf wink Han får väl runt 190hk med v-power i tanken och kör man då bra så drar han nog Saaben tongue

945 Inlägg
13 december 2007
chilibyte skrev:
TTTTT skrev:

Vikten gör nog rätt mycket mellan en 9-3 och en liten Golf wink Han får väl runt 190hk med v-power i tanken och kör man då bra så drar han nog Saaben tongue

ja d har du ju helt rätt i smile.Sen så handlar det ju mycket om förare åxå, åtminstone dom första metrarna smile

blinka blått om du vill rejsa!

111 Inlägg
14 december 2007
Jag säger dom som andra, Chippa är klart billigast..
Annars så finns det ju alltid möjlighet o byta turbo smile

Vet inte hur mycket effekt du skulle kunna få med 3steg men de lär nog räcka o bli över

Jag hade bara KCR box i min golf och den fick 185hk~ och 385nm
Då vare inte många som hängde på
Det var ju en diesel dock

Well baby I've been here before, I know this room and I've walked this floor

EVOLUTION GARAGE
1 837 Inlägg
14 december 2007
Kan säga som så, min Gti är chippad (steg 3) och jag har enligt chiptillverkaren 214hk, tillsammans med avgassystem och filter.
Men när turbon blir "för" varm eller går på övervarv som många uttrycker sig så levererar den inte mer än kanske 180-190hk, och detta skall då bero på att k03an är för liten och inte orkar hålla uppe turbotrycket, vilket jag ser på min turbotrycksmätare.
Om jag uppfattat det hela rätt så är spridarna för klena och klarar inte mer än 215hk.
Så vill man ha mer effekt, så får man byta turbo/intercooler och spridare, och då tillsammans med ny optimerad programvara.

//Edge

Stolt Volvoägare
4 913 Inlägg
14 december 2007
Edge83 skrev:
Så vill man ha mer effekt, så får man byta turbo/intercooler och spridare, och då tillsammans med ny optimerad programvara.

Och det är ungefär här det börjar bli dyrt.

Pojkar kör turbo. Män kör V8.

510 Inlägg
14 december 2007
vickeH skrev:
En kompis har en saab 93 2,0t på 220hk. Jag skulle vara hemskt tacksam ifall jag kunde få tips på så pass mycket effektökning min golf gti turbo som är på 150hk orginal att kunna dra hans saab.  han köpte den för 35tkr och den går bra! snälla hjälp!

/vicke

Sen köper en annan polare en ännu snabbare bil .. Och ni båda blir dragna -.. Det finns alltid dom som har värre saker .. Dyrare bilar mm ..

Men, ska inte gnälla .. Börja med det vanliga, chipp, avgas och filter .. Det kommer man långt på smile

EVOLUTION GARAGE
1 837 Inlägg
15 december 2007
Det ända problemet är att man vänjer sig så fort!... allt för fort! Man kommer alltid att sträva efter mer effekt. tongue
Ett tips är att köra lagligt/lugnt en längre tid och sedan gasa på lite, då känner man vad bilen går för igen och blir en smula glad. hehe tongue

//Edge

Sök