avgassystems val (till 850 glt 97)

volvo-854
17 december 2007 · 32 Inlägg

hej jag tänkte köpa ett sportavgassystem te min 850 glt 97, väljer på ett simons 2,5" eller ett bsr 2,5" vad ska ja välja tycker ni? för och nackdelar med dem båda om sådana finnes vore utmäkrt att få veta ska nämligen ner o kika imorn wink

MVH david

Senast redigerat av volvo-854 (17 december 2007)

Bamse940Ltt
17 december 2007 ·

jag skulle kolla på bsr eller jt avgassystem.. skulle inte kolla på simons om det inte är rostfritt... för simons "vanliga" rör rostar som f*n

volvo-854
18 december 2007 · 32 Inlägg

hmm okej är de sånna som man beställer på micro, vet du det? ska iaf ha ett helt färdigt system... men bsr rostar inte då? de var hyfsat billiga med ju smile

Bamse940Ltt
18 december 2007 ·

ja det är sådana från micro.. vet ej hur bsr är i kvalitet.. har aldrig provat deras system.. men hade helt klart valt bort simons.

hade lite av simons rör på ett avgassystemsbygge, det tog inte lång tid innan det var sopor av dom rören.

alla avgassystem rostar vissa rostar inte lika fort bara.. inte rostfria system dock.

på min bil kör jag jt o är väldigt nöjd.

mvh richard

volvo-854
18 december 2007 · 32 Inlägg

hmm men ska man ha rostfritt så gåre de väl på flera tusen till? JT´s är väl inte rostfria?

hade gärna köpt ett jt o ch hade planer på det fram till sja fikc höra massa skit om att systemet inte alls har så bra passform som de säger och att de rör på sig väldigt mycket vilket gör att man får efterfärsta det med mera... typ bara negativt om det ju sad

du har inte haft nårra problems med ditt än så länge då bamse?

Bamse940Ltt
18 december 2007 ·

det jt har gjort är att dom har ett aluminium överdrag på sina rör. det verkar öka livslängden på deras system. det ända som har rostat på mitt system är svetsskarvarna. men dom har jag målat på med värmebeständig färg så var det löst. jag har aldrig varit med om att det har rört på sig. man får dra åt klämmorna ordentligt så är det inga problem wink

det ända med passformen jag hade problem med är när jag sänkte min så blev det lite lågt, så jag fick platta till röret lite där det går över bakaxeln. har flera kompisar som kör med jt o dom har varit nöjda dom med...

har hört om folk som har haft problem med passformen också, men det passa fint för min del..

mvh richard

Senast redigerat av Bamse940Ltt (18 december 2007)

volvo-854
18 december 2007 · 32 Inlägg

hehe ja detta är ett svårt val ska man skaffa rostfritt så får man väl typ köpa ferrita för 6-7000 eller så ju sad de är ja inte sugen på lägga ut ju. Men har för mig att simons-systemen är dyrare än bsr iaf.


och din kärra låter grymt gött för övrigt bamse;D

Senast redigerat av volvo-854 (18 december 2007)

Bamse940Ltt
18 december 2007 ·

jag hade valt bsr i valet mellan bsr o simons iaf. bsr grejerna såg bra ut på bilden dom hade på hemsidan.  materialet på bsr rören var rostfritt o kromstål så det ska hålla ett tag det systemet.

hehe jasså? har du hört min bil tongue

volvo-854
18 december 2007 · 32 Inlägg

hmm japp de lutar åt bsr, både billigare och verkar bättre;D hoppas de låter som fan nu med dåbig_smile hehe vad tror du/ ni?


japp har sett den flera ggr i stan och självklart på blackracen men även de andra racen ett antal ggr;D den är snygg som fan:D och låter underbart wink

Bamse940Ltt
18 december 2007 ·

det kommer bli en del skillnad i ljud faktiskt. kommer lita gott sen.. ett öppet filter också om du inte redan har det så kommer det låta ännu bättre när du får lite insugsljud med;)

hehe tackar så mycket.. ska nog kunna gå o låta lite annorlunda nu till våren, det finns lite små planer.

hehe o mer race ska det bli:D

volvo-854
18 december 2007 · 32 Inlägg

heheh mmm men alltså stor skillnad från orginal ska de ju vara de ska döna endel ju därför man vill dra på ett sånt system ju:)

jasså de låter intressant och kan ju bara hoppas på ännu mer race nästa år;D speciellt blackracen dem var trevliga som fan o massa folk smile

Bamse940Ltt
18 december 2007 ·

hehe. det kommer det nog att göra. du får visa bilen sen när du ser mig på stan ngn gång när du fått på systemet.

ja det var riktigt kul sommar.. synd bara att dom illegala racen dog ut.. det var bra drag på dom i början.. nu får vi sikta på sommaren -08 istället.

nu är det dags att sova.. hoppas det blir bra med avgassystemet.. du kan la lägga ett gb inlägg när det är fixat..

mvh richard

volvo-854
18 december 2007 · 32 Inlägg

heheh japp minns när alla först var på viared uppradade för o köra o sen kom snuten så drog alla tillsammans i en stoooor karavan till mc donalds de var fan mäktigt alltså wink och japp ser ja dig så hehe men de händer inte så ofta;) oftast äre ju på racen;) men japp ska skicka ett gb när de är fixat ska ju ner imorn o snacka med bsr sen gäller de o hitta nån som har tid o sätta på det med hehe;D ha de gött natti

volvo-854
18 december 2007 · 32 Inlägg

hej igen.. har vart nere i stan och kikat runt idag, de tre alternativ jag har att välja mellan (har dessa tre pga att ja vill ha ett färdigt system) äro:

- BSR, http://sv.bsrab.se/products/4002012/

- SIMONS, http://www.simons.se/Katalog/VOLVO/VOLV … 70_2.4.htm

- JT-tuning, finnes ingen direktlänk till detta system men det är ganska uteslutet just nu iaf ändå.

Dessa tre har jag att välja på, tar bort JT och har då kvar Simons och bsr.

För ett BSR-system får jag lägga 2990:-, ingen frakt tillkommer och för ett Simons som dock inte är rostfritt får man lägga lite mindre vad jag minns. La inte priser på minnet eftersom många säger att just detta system rostar mycket och ganska snabbt. Det fanns på simons länken 2 olika system att välja på, det andra, H2 systemet kostade 3500 men var rostfritt längst ut bara vad jag fattade det som. Nu är min fråga till er, ska jag välja alternativet simons H2 eller BSR? Är mest inne på BSR då de både är billigare och verkar vara mer kvalité, men de är ju bara vad jag tror. Vad säger ni? Verkar som om BSR-systemet är rostfritt eller?

MVH

Senast redigerat av volvo-854 (18 december 2007)

Oxygen
18 december 2007 · 629 Inlägg

Tror det är Simons som gör BSRs avgassystem...

BMW 330e xDrive Touring LCI "Skyscraper Grey" (2024)
volvo-854
18 december 2007 · 32 Inlägg

volvo-854 skrev:
hej igen.. har vart nere i stan och kikat runt idag, de tre alternativ jag har att välja mellan (har dessa tre pga att ja vill ha ett färdigt system) äro:

- BSR, http://sv.bsrab.se/products/4002012/

- SIMONS, http://www.simons.se/Katalog/VOLVO/VOLV … 70_2.4.htm

- JT-tuning, finnes ingen direktlänk till detta system men det är ganska uteslutet just nu iaf ändå.

Dessa tre har jag att välja på, tar bort JT och har då kvar Simons och bsr.

För ett BSR-system får jag lägga 2990:-, ingen frakt tillkommer och för ett Simons som dock inte är rostfritt får man lägga lite mindre vad jag minns. La inte priser på minnet eftersom många säger att just detta system rostar mycket och ganska snabbt. Det fanns på simons länken 2 olika system att välja på, det andra, H2 systemet kostade 3500 men var rostfritt längst ut bara vad jag fattade det som. Nu är min fråga till er, ska jag välja alternativet simons H2 eller BSR? Är mest inne på BSR då de både är billigare och verkar vara mer kvalité, men de är ju bara vad jag tror. Vad säger ni? Verkar som om BSR-systemet är rostfritt eller?

MVH

ingen som har nåt tips? ska nog ner o köpa imorn tänkte jag ju wink kom igen wink

Bamse940Ltt
18 december 2007 ·

det ser faktiskt ut som simons o bsr systemet är samma. det är samma sorts material iaf.

volvo-854
18 december 2007 · 32 Inlägg

hmm haha men de kostar olika wink står ju att bsr-systemet är rostskyddat material allting iaf, är simons precis samma material då och bsr rostar isåfall lika lätt?

fan ja har fått för mig att de kommer låta för mesigt med 2 dämpare som är till dessa vad tror du?

speedshop
18 december 2007 · 246 Inlägg

Ferrita .. rostfritt life time for ever..
Snål kan man va men inte dum...

Bamse940Ltt
18 december 2007 ·

vet ej faktiskt.. har inget erfarenhet av det systemet.. men har en dämpare på min. det är ett svårt val då

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang