jag har sett oljetillsatser som säger sig kunna stoppa mindre läckage i motorn och förnya gamla packningar och o-ringar.
Själv är jag väldigt skeptisk, men det är kanske nån som har testat det med någorlunda positivt resultat?
Sådana tillsatser kostar kanske en hundrings, men om det har nån positiv inverkan, så kanske det lönar sig att testa?
Nu tänker ni säkert: en dumskalle som köpt dåliga lögner i fin förpackning... Jag tänkte bara: det finns ju kylarcement, så varför skulle det inte kunna finnas nåt motsvarande för att stoppa oljeläckage?...
Det funkar men som sagt. Små läckor! Dessa tillsattser mjukar upp gummit som normalt sett blir stelt efter många år. Lika dant gäller dyrare oljor, de har addetiv som mjukar upp packningar.
Ja allså allt är rellativt.. De är ju inget mirakelmedel. Gäller ju vad som helst. En olja lagar inte direkt en skadad motor häller. Men är det en lite läcka så kan de vara värt ett försök. Sen finns de en uppsjö med medel på marknaden och pris. Testa en tjockare olja vilket kan hjälpa.
På min motor var det rena mirakelmedicinen, jag blev kvitt alla vidriga droppspår som förföljde mig vart jag än for. Dessvärre kostar det ju därefter också.
Man köper int nå nytt, man köper nå gammart som racklar så man lär sig nå