5095
Sök

Fukt i vevhusventilationen-Ok? Golf 99, 1.4i

3 235 Inlägg
19 december 2007
Trådstartare
Hej,

det verkar som att mitt förra inlägg har tagits bort...

Jag såg att bildas vattendroppar (kondens?) runt slangen från vevxusventilationen till luftburken.
När jag köpte bilen var det lite geggigt där, men det rensade jag bort. Nu är det små små vattendroppar helt utan färg, inte kylarvätska, verkar vara kondens. Jag kör 4-5 mil en väg dagligen till jobbet, så ev fukt borde väl förångas? Eller ska jag vara orolig nu?

Vattennivån har inte sjunkit på ca två veckor, så jag tror inte det är det...

Tack!

945 Inlägg
19 december 2007
d e lugnt, brukar kunna bli så där på folkor, var likadant på min passat. Oljepåfyllningslocket var allseles "gräädigt ibalnd på vintern när man lättade på d smile, e bara å köra smile

blinka blått om du vill rejsa!

3 235 Inlägg
19 december 2007
Trådstartare
Oki, nu kan jag sova lugnt:)

Tack!

4 586 Inlägg
15 januari 2008
jag har aldrig haft någon fukt innanför locket på min golf iv men har hört att det är vanligt. kör man med longlifeservice så bör man sluta med det då motorn blod inte ska köras med än 1500 mil annars så kan motorn bli tät

3 235 Inlägg
15 januari 2008
Trådstartare
jorre83 skrev:
jag har aldrig haft någon fukt innanför locket på min golf iv men har hört att det är vanligt. kör man med longlifeservice så bör man sluta med det då motorn blod inte ska köras med än 1500 mil annars så kan motorn bli tät

Det var fukt, men inte på oljelocket, utan i slangen (vevhusvent som går till luftburken).
Det är snack om några droppar. Har hört att man ska rengöra oljeavskiljaren...

Sök