kan man ha sportlufilter på vintern?

klimpan
20 december 2007 · 2 600 Inlägg

ja kan man ha det eller ska man ha det orginala på ?

gör som jag kör gubba racer=)
Kia Ceed (2014)
Knerten Metallica or die
20 december 2007 · 108 Inlägg

det drar väl lite mindre sås om man har original nu när det är kallt, men det är rätt mycket damm o skit i luften på vår o hösten som kan sätta igen filtret o komma in i motorn,

Squadron
20 december 2007 · 1 833 Inlägg

Klart man kan köra med öppet, gör jag och många med mig.

Jag är inte dum, jag har bara otur när jag tänker.
www.x40nordic.com - För dig som kör X40/50/30 med eller utan turbo!
klimpan
20 december 2007 · 2 600 Inlägg

ok vad bra smile men det blir inte så att bilen bli svår startad eller nått sånt tongue

gör som jag kör gubba racer=)
Kia Ceed (2014)
Knerten Metallica or die
20 december 2007 · 108 Inlägg

nää det blir den inte, hade de på min 740 förut o det gick bra, fick bara väldig mycke kallluft i sig tongue

klimpan
20 december 2007 · 2 600 Inlägg

hehe är väll bra me lite kall luft tongue

gör som jag kör gubba racer=)
Kia Ceed (2014)
viccoA
20 december 2007 · 3 110 Inlägg

Mitt filter påverkas inte av kyla och fukt så mycket att det är märkbart. Om du får problem behöver du kanske rengöra filtret. smile

klimpan
20 december 2007 · 2 600 Inlägg

ha ju ett filter som inte kostade allt för mycket tongue hadde det i sommars hela tiden och det blev inte så skitigt men lite skillnad på vintern kankse tongue men jag få prova  tack för svaren smile

gör som jag kör gubba racer=)
Kia Ceed (2014)
jiMz Wrench
21 december 2007 · 82 Inlägg

De ultimata är ju att köra med Öppet filter under vintern. Man har ju den för att få in så mykt kall luft som möjligt big_smile

twin_cam Smålänning
21 december 2007 · 7 877 Inlägg

Alla som kör vinterbil kan ju skita i dom dära flaskhalsarna wink Hål rätt in utan filter is the shit!

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang