billigaste stället i tyskland på öl,sprit?

Ekbl0m Stövarn
20 december 2007 · 225 Inlägg

tjenare planerar en resa till tyskland inom snar framtid, tänkte höra om det är någon som har ett bra billigt ställe o köpa grejjer där på, ska in mycket tänkte vi.

Jag såg ljuset i tunneln men det var visst tåget
baca Os Difuntos
20 december 2007 · 1 822 Inlägg

säger bara Gent.. ligger dock väldigt långt ner i landet men där snackar vi billigt, tex Jeltsin vodka 3L bag in box för 75 svenska.

Guns dont kill people, Chuck Norris kills people.
Ekbl0m Stövarn
20 december 2007 · 225 Inlägg

okok har du hemsidan dit?

Jag såg ljuset i tunneln men det var visst tåget
Hmm.
20 december 2007 ·

Finns en spritbutik precis på andra sidan parkeringen om Rostock->Gedser hamnen. Där har jag vart 2 gånger innan, kmr inte ihåg priserna riktigt bra, men billigt var det, kommer dock ihåg att ett flak hansa låg på 3.99 euro eller något liknande, eller var det 4,99?, 11 euro för 1 liter absolut(om jag kommer ihåg rätt). jäjä, ett föslag är aldrig fel.

Senast redigerat av Hmm. (20 december 2007)

Ekbl0m Stövarn
20 december 2007 · 225 Inlägg

Hmm. skrev:
Finns en spritbutik precis på andra sidan parkeringen om Rostock->Gedser hamnen. Där har jag vart 2 gånger innan, kmr inte ihåg priserna riktigt bra, men billigt var det, kommer dock ihåg att ett flak hansa låg på 3.99 euro eller något liknande, eller var det 4,99?, 11 euro för 1 liter absolut(om jag kommer ihåg rätt). jäjä, ett föslag är aldrig fel.

okok var det till calle eller vafan det heter alldeles intill puttgarden?

Jag såg ljuset i tunneln men det var visst tåget
TheDeadDorkster Dieselgypsy
20 december 2007 · 538 Inlägg

baca skrev:
säger bara Gent.. ligger dock väldigt långt ner i landet men där snackar vi billigt, tex Jeltsin vodka 3L bag in box för 75 svenska.

Oj, Finns Gent också i Tyskland.. Jag känner enbart till Gent i Belgien (där Volvo har en fabrik)

Ta gärna en titt på en av mina bilar och kommentera ifall du gillar någon av bilderna
Hmm.
20 december 2007 ·

Ekbl0m skrev:

Hmm. skrev:
Finns en spritbutik precis på andra sidan parkeringen om Rostock->Gedser hamnen. Där har jag vart 2 gånger innan, kmr inte ihåg priserna riktigt bra, men billigt var det, kommer dock ihåg att ett flak hansa låg på 3.99 euro eller något liknande, eller var det 4,99?, 11 euro för 1 liter absolut(om jag kommer ihåg rätt). jäjä, ett föslag är aldrig fel.

okok var det till calle eller vafan det heter alldeles intill puttgarden?

Nej nej, inte Puttgarden. vid hamnen i Rostock, gångavstånd från att man parkerat bilen precis när man kör ut från hamnen när man kommer från Gedser.
Ligger precis vid parkeringen i Rostockhamnen(inte i Rostock staden^^). kommer inte ihåg vad skiten heter.. tongue

Edit:
Rostock:
http://www.gedser.net/images/transport/gedser-rostock_203.jpg

Puttgarden:
http://www.aferry.dk/AFerry2/DWmapPUTT.gif

översikt:
http://www.aferry.dk/AFerry2/DWmapSCAN.gif
Rostock och Puttgarden är alltså olika hamnar^^

Senast redigerat av Hmm. (20 december 2007)

Ekbl0m Stövarn
20 december 2007 · 225 Inlägg

fan va nice grabbar, jag och polaren har aldrig varit där, sitter och gnuggar fram flinten nu på om man går + eller ej:P

Jag såg ljuset i tunneln men det var visst tåget
Hmm.
20 december 2007 ·

Ekbl0m skrev:
fan va nice grabbar, jag och polaren har aldrig varit där, sitter och gnuggar fram flinten nu på om man går + eller ej:P

Man får ta med ganska ganska mycket om man ska gå plus. Man vinner mest på att ta hem sprit.. därför man inte får ta så mycket wink... för båten är ganska dyr.. Typ 600 spänn enkel(rätta mig om jag är ute och cyklar, det var längesedan sist).

Senast redigerat av Hmm. (20 december 2007)

Jonni
20 december 2007 · 1 256 Inlägg

Calles i Burg nedanför Puttgarden, går att förbeställa skiten och via nätet så packar dom allt åt dig, bara åka ner o betala och sticka direkt! wink


Gjort det ett par gånger för mkt nu big_smile



www.calle.dk

Senast redigerat av Jonni (20 december 2007)

Ekbl0m Stövarn
20 december 2007 · 225 Inlägg

haha jo tror det gick på 1400 med bil o släp men förbeställa lät rickrigt jävla bra:P har kolla mycket på dersa sida

Jag såg ljuset i tunneln men det var visst tåget
945_turbo
20 december 2007 · 112 Inlägg

någon som vet bra  priser  i kiel

baca Os Difuntos
21 december 2007 · 1 822 Inlägg

TheDeadDorkster skrev:

baca skrev:
säger bara Gent.. ligger dock väldigt långt ner i landet men där snackar vi billigt, tex Jeltsin vodka 3L bag in box för 75 svenska.

Oj, Finns Gent också i Tyskland.. Jag känner enbart till Gent i Belgien (där Volvo har en fabrik)

Ja fan visst mena jag Beligen fick ett större hjärnsläpp där. Men men billigt som fan e det där iallafall.

Guns dont kill people, Chuck Norris kills people.
Kalle_Ponken
21 december 2007 · 1 752 Inlägg

Haha tur att man inte blir så sugen på o åka ner o handla upp alla pengar som ska gå till julklappar då...!big_smile

It´s not the speed that kills you, It´s Chuck Norris!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang