4984
Sök

Japsdämpare på Mazda 6a

281 Inlägg
22 december 2007
Trådstartare
Vad tror ni om att sätta en japsdämpare på min Mazda6:a ? eller blir det inge snyggt tror ni?
Hur får man fast en sån?(är i stort sett helt okunning) hmm  big_smile
Hur kommer det sig att det heter Japsdämpare?

Ha en trevlig kväll.

Varför flyga med SAS, när du
kan åka med Viggen !

1 723 Inlägg
23 december 2007
jag tror det kommer bli skit. för det blir det oftast. köp hellre en snygg slutdämpare med dubbla polerade utblås, mycket snyggare!

det är ingen som någonsin får japsdämparna att sitta på ett snyggt sätt.

Darth Vader
1 644 Inlägg
23 december 2007
Åsikterna är delade, jag fick till min snyggt på renaulten tycker jag. Det är inge svårt att montera, om du ha rlite mekvana och kan pussla smile Sätt ihop med klämor och avgaspasta

Braaaaap?

1 723 Inlägg
23 december 2007
även om det blir "snyggt" monterat så är japsdämpare så mycket 18åring-med-keps-och-svart-fordonsjacka som det kan bli. Gör det estetiskt snyggt istället.

2 201 Inlägg
23 december 2007
det kan bli snyggt. men det kan oxå bli ful. japs på japs bil, ja. men mazdan är ganska öppen baktill. jag kommer inte ihåg om där är "uttag" för slutrören. annars så om du ska sätta japs, så sätt inte på för stor, 3 el 3,5" räcker.
att det är "18åring-med-keps-och-svart-fordonsjacka", det är det ju faktiskt inte.
att däremot sätta på en simons dämpare med stort slutrör på sin 240 är "18åring-med-keps-och-svart-fordonsjacka"

1 723 Inlägg
23 december 2007
peter_1976 skrev:
det kan bli snyggt. men det kan oxå bli ful. japs på japs bil, ja. men mazdan är ganska öppen baktill. jag kommer inte ihåg om där är "uttag" för slutrören. annars så om du ska sätta japs, så sätt inte på för stor, 3 el 3,5" räcker.
att det är "18åring-med-keps-och-svart-fordonsjacka", det är det ju faktiskt inte.
att däremot sätta på en simons dämpare med stort slutrör på sin 240 är "18åring-med-keps-och-svart-fordonsjacka"

att det är fruktansvärt fult och låter illa, det stämmer däremot.

Sök