Bilder på tjejer

__Marcus Whitetrash
24 december 2007 · 589 Inlägg

maliin skrev:

__Marcus skrev:
Avklätt ska det vara isåfall.

Hehe, nja den biten hör inte hit hos mig. Tyvärr!!!!! roll

Nej, men är ju inte jag som skriver reglerna heller så det är lugnt.

Hon sa: Det är ju bara en bil.
Jag sa: Du är bara en brud.
1 st Lanzar DC-12 köpes.
PlumCrazy
24 december 2007 · 881 Inlägg

Redbull skrev:
Jag stör mig inte direkt på det, men dock kan jag förstå folk som stör sig på att dom själva med jättefräcka bilar fått ett fåtal kommentarer och nån lättklädd tjej fått 200+ kommenterare på sin "bruksbil" som kan vara såväl en Volvo 740 (eller en Saab 900) i halvtaskigt orignalskick smile

Men men, det bevisar väl bara hur lättflörtade vi killar är wink

Såå sant, i alla fall den första delen ovanför "Men men, det bevisar väl bara hur lättflörtade vi killar är wink"

big_smile

Volvo S70 R "019 Black Stone" (1997)
PG Avstängd
24 december 2007 · 298 Inlägg

absolut inga problem

jag brukar rösta efter pattarna
ju större pattar ju högre betyg!

planade toppar brukar få 2or


*ta det med lite ironi* wink

God Jul ! smile

OverBoosted AUTOBAHNRASER
24 december 2007 · 3 804 Inlägg

Ja tycker det är trevligt. Lol smile


Bmw osv..
S-Larsson
24 december 2007 · 514 Inlägg

Säger som många andra, förstår inte vad det är att gnälla om riktigt smile Men som på alla forum så måste det ju även såklart finnas gnällspikar tongue

old volkswagens never die they just get lower
Volkswagen Passat 3BG Highline Variant "Das Stance Wagon" (2002)
Foffis
24 december 2007 · 676 Inlägg

enligt mig blir de bara ett problem om tjejen knappt har några kläder eller något.

en helt vanlig bild när hon sitter i garaget o mekar eller bara softar i soffan eller något annat med vettigt me kläder på sig så är de ingen fara

Alecci
24 december 2007 · 2 014 Inlägg

Sajten har över 68 000 medlemmar. Vissa ser det som något positivt, andra som något negativt, och åter andra ställer sig neutrala till det. Att anta att alla har samma åsikt i frågan skulle vara bra naivt.

Åtminstone de två första grupperna lär vilja ventilera sina åsikter om det, om än på olika sätt. De som tycker det är positivt kommenterar tjejerna (eller deras bilder), de som anser det vara negativt lägger upp klagomålstrådar.

Jag tycker bägge parter har en poäng.

Sajten är till för bilar och att främja intresset för dessa, inte för att ragga eller pocka på uppmärksamhet med metoder som inte finns tillgängliga för alla eller ens för en majoritet. Att tjejer på grund av sin exotiska natur i dessa sammanhang drar intresse, kommentarer och betyg till sig på grunder som andra inte kan mäta sig med blir naturligtvis ett irritationsmoment, i synnerhet om man tillhör dem som bryr sig betygen. Det råder alltså en obalans i fördelning av uppmärksamhet som inte kan, eller åtminstone inte lätt kan, justeras i relation till de bedömningsbaser som borde vara gemensamma för alla här.

Å andra sidan så uppskattar jag och många med mig att få ett ansikte att lägga till den text varigenom man kommunicerar. Därtill hör att bilintresserade tjejer troligtvis är högprioriterade raggningsobjekt för bilintresserade killar, vare sig vederbörande har en realistisk chans att dra till sig damens ärliga uppmärksamhet eller inte. Till yttermera visso så har många, mig själv inräknat, kommit att se tjejer som ett positivt och kryddigt inslag i bilhobbyn, vare sig de är monterbrudar eller bilbyggare. Med reservation för att olika individer sätter olika gränser när det gäller om en specifik bild är smaklös/överdriven eller inte, så kan man nog i trygghet påstå att det är självklart att majoriteten av normalt funtade killar med heterosexuell läggning uppskattar bilder på tjejer.

Slutsatsen här ligger i att det är upp till de tjejer som lägger upp bilder på sig själva om de står ut med att bli objektifierade i viss mån, och det är upp till de killar som hänger på sajten att spana in dessa bilder eller inte. Det är upp till bägge parter om man ska låta dylika bilder påverka balansen av rättvisa som, utopiskt sett, bör råda vid fördelning av uppmärkamhet och därav följande konsekvenser.

Den enda vettiga åtgärd som egentligen finns, enligt min mening, är att begränsa tillåtandet av bilder på användarna, möjligtvis till max 2 per person (en som avatar och en i galleriet) och att dessa i så fall endast borde tillåtas omfatta ansiktet.

Tråkig och krass åtgärd, men troligtvis den som enligt min bedömning skulle skapa flest antal nöjda medlemmar på sajten.

Just my 2 cents...

00-02: BMW/Alpina B7 Turbo '80 - 05-06: Nissan Skyline R33 GTR '95 - 06-XX: Nissan Skyline R34 GTR '99
09-09: Ford Sierra Cosworth 4x4 '92 - 09-11: BMW/Alpina B10 V8 '97 - 11-xx: Maserati 3200 GT '99
Commodum Habitus Ex
jimmy-124 Svartlistad
24 december 2007 · 446 Inlägg

Det gör mig absolut ingenting wink

God Hjul på er alla ! tongue

Mercedes 190e "Dieselmeken" (1990)
HoKkee
24 december 2007 · 845 Inlägg

jag ser inte vad problemet är. finns som sagt ett galleri där man får lägga t istortsätt vilka bilder man vill..
om de är en modell som lagt ut bilder där så där de juh hennes bild och hon har själv valt att lägga ut den och vet att folk kan rösta på den..

De är alltid trevligt med bild på folk som är medlem..

och vad är de för negativt med att tjejer lägger ut bilder. de är juh somsagt dom själva som väljer om dom ska var halv nakna eller ej..

men de finns juh dom som inte tycker om att tjejer lägger ut modell bilder.

Men men.. HA en God jul allesammans smile

Senast redigerat av HoKkee (24 december 2007)

Thaien
24 december 2007 · 933 Inlägg

Children-Of-Bodom skrev:
Bilar & tjejer ihop på 1 o samma sida ( Finns ingen bättre blandning ) wink

Kunde inte sagt det bättre själv wink tongue

Senast redigerat av martincool (24 december 2007)

BMW M5 (1999)
wrcjohn
24 december 2007 · 71 Inlägg

Det är sämre av dom killarna som lägger in bilder på tjejer bara för att få fler besökare, klart att man som kille går in & kollar... Jag tycker iaf det är kul att tjejer är med & har ett bil intresse....

ha en bra jul

Squadron
24 december 2007 · 1 833 Inlägg

Lite så kanske!

Jag är inte dum, jag har bara otur när jag tänker.
www.x40nordic.com - För dig som kör X40/50/30 med eller utan turbo!
JesperGustafsson CNC operatör
24 december 2007 · 31 Inlägg

Haha , det roliga är att jag laddade upp en avatar på en tjej. jag får 50-60 besökare varje dag troligt vis för att jag har den avataren inte för att jag är gullig och söt smile

Volvo s70 2.5t "Sleepern" (1998)
Super_Micke Bildrulle
24 december 2007 · 499 Inlägg

Aldrig fel att se hur folk ser ut som man pratar med här. Och som Alecci sa, bilintresserade tjejer är ju aldrig fel.

Men visst vill man ju även se bilar.

Who needs brakes when you got a horn!?
www.gunroad.se
Johnson
24 december 2007 · 613 Inlägg

Det gör ju asolut ingenting.
Klart de finns dom som "drar nytta" av det men då är det ju bara vi som är "lättlurade" och dras dit tongue

God jul!

Ford Mondeo (2010)
Rover Mini (1991)
Austin Mini 1000 "Fars bil" (1972)
Markolainen
24 december 2007 ·

Ingen fara med lite bilder.
Men när det börjar bli riktigt poserade bilder eller när man viker ut sig lite halvt så har det gått till överdrift.
Det är snyggast.se till för.

kaptenpadda Spawn of Satan
24 december 2007 · 56 Inlägg

Honken_ skrev:
Jag stör mig mer på dom som är här och inte laddar upp nån bild på sin bil. vill jag se bilder på folk så finns det andra ställen.

WORD!!

good_year
24 december 2007 · 755 Inlägg

kul att se hur folk ser ut

Rushman Evolution Garage
24 december 2007 · 1 299 Inlägg

Tycker det e kul att så många kan vara med här på garaget.
Men det finns folk här inne som faktiskt är helt ointresserade av bilar,
och bara bloggar om sitt liv, å lägger upp bilder på sig själva å allt möjligt förutom nån bil.
Det finns dom som uppenbarligen är på denna sida av fel anledningar.

Sen om man stör sig på det eller inte är ju upp till var och en wink

Sky´s the limit...
Jensus
24 december 2007 · 151 Inlägg

pippaaN skrev:

maliin skrev:
Måste bara ställa en fråga. Hur många här inne stör sig på att tjejer laddar upp bilder på sig? Har nämligen sett många som fått klagomål för att laddat öpp bilder på sig.

Enligt mig är det bara en kul grej om alla har en bild på sig. Skadar inte att veta hur vi ser ut här inne. Bara för att bilder laddas öpp betyder inte d att garaget gått o blivit lunarstorm, efterfesten? *hmm*



Ha en riktigt GO JUL allesammans! *muah* tongue

Håller med dig , inget problem i det, tycker jag iaf.. (A) God jul på dig tjejen! = )

Jag ser absolut inget problem med det så länge det hålls inom rimliga gränser så man typ inte har 10 bilder på sig själv och sen 1 på bilen ..tycker jag iaf.
Annars ser jag inga problem med det..

God ju på er alla

Play It Loud
BMW E46 328 sedan "Bakaxelras som heter duga" (1999)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang