Köpråd, M3 eller Civic Type-R??

Nordh ><((((º>
25 december 2007 · 115 Inlägg

Skulle valt Civicen jag. Röd VTec smile
Inte bara för att den är snygg, men som ny bil får du ju alla garantier och vetskapen att ingen har kört den före dig. Nybilsdoft! tongue

Jag kommer inte på nått skoj att skriva här, så jag skiter i det.
Muttley
25 december 2007 ·

Nordh skrev:
Skulle valt Civicen jag. Röd VTec smile
Inte bara för att den är snygg, men som ny bil får du ju alla garantier och vetskapen att ingen har kört den före dig. Nybilsdoft! tongue

men de är inte värt pengarna att köpa en helt ny bil smile du förlorar ju flera tusen bara genom att ha tagit ut den från bilhallen!

R1kard V-Power
25 december 2007 · 1 186 Inlägg

Nordh skrev:
Skulle valt Civicen jag. Röd VTec smile
Inte bara för att den är snygg, men som ny bil får du ju alla garantier och vetskapen att ingen har kört den före dig. Nybilsdoft! tongue

Ja jag håller med, men som sagt lite osäker på om den är tillräckligt snabb

/ ///______]
.) . /(_)
/__/
R1kard V-Power
25 december 2007 · 1 186 Inlägg

tkd_rille skrev:

Nordh skrev:
Skulle valt Civicen jag. Röd VTec smile
Inte bara för att den är snygg, men som ny bil får du ju alla garantier och vetskapen att ingen har kört den före dig. Nybilsdoft! tongue

men de är inte värt pengarna att köpa en helt ny bil smile du förlorar ju flera tusen bara genom att ha tagit ut den från bilhallen!

Jaja det är helt klart! men de beror mycke på bilen oxå, japarna minskar ju mindre i värde eftersom dem oftast är lite billigare som nya. Men en helt ny Merca förlorar man ju extremt mycke på.

/ ///______]
.) . /(_)
/__/
Muttley
25 december 2007 ·

Konbanan skrev:

Nordh skrev:
Skulle valt Civicen jag. Röd VTec smile
Inte bara för att den är snygg, men som ny bil får du ju alla garantier och vetskapen att ingen har kört den före dig. Nybilsdoft! tongue

Ja jag håller med, men som sagt lite osäker på om den är tillräckligt snabb

vill du ha snabb bil så välj inte hondan då, tycker mest de var bara massa grejer att styla inför vänner med smile du får helt enkelt testa bilarna så fort som möjligt.

_Wallis_
25 december 2007 · 4 506 Inlägg

Beror på  om du gillar att byta Drivaxlar/knutar eller bakaxlar tongue haha

Kan du andas kan du dö.
Aerodynamik ...
25 december 2007 · 7 120 Inlägg

Jag hade valt BMWn utan att tveka. Den är snyggare, har mer effekt och är bakhjulsdriven.

Edit: Gillar inte små-bilar så jätte mkt tongue

Senast redigerat av Aerodynamik (25 december 2007)

R1kard V-Power
25 december 2007 · 1 186 Inlägg

_Wallis_ skrev:
Beror på  om du gillar att byta Drivaxlar/knutar eller bakaxlar tongue haha

Och det måste jag gilla om jag ska välja M3:an eller vad? smile

/ ///______]
.) . /(_)
/__/
R1kard V-Power
25 december 2007 · 1 186 Inlägg

Aerodynamik skrev:
Jag hade valt BMWn utan att tveka. Den är snyggare, har mer effekt och är bakhjulsdriven.

Edit: Gillar inte små-bilar så jätte mkt tongue

Hehe ok tack för din röst smile

/ ///______]
.) . /(_)
/__/
Mortalis VW-nörd?
25 december 2007 · 4 332 Inlägg

E36an är ju den fulaste BMWn genom alla tider =/ Civic, förra generationen isf, de håller också

L.D. Peter Överpedantisk?
25 december 2007 · 411 Inlägg

Skulle råda dej att provköra bägge bilarna först vilket antagligen skulle leda till att du blir ägare till en M3a smile Gäller bara att hitta en välhållen.

Lycka till! MVH Peter

BMW 1602 "Inka Expressen" (1973)
FoXxIe
25 december 2007 · 495 Inlägg

Shamzin skrev:
Mer knuff i civicen? nja där tog du nog i så du sprack=) M3:an är snabbare på bana rakt fram och även den värvar en hel del (7400 rpm) M3 E36 står sig fortfarande väldigt bra i prestanda klassen och det är ju inte för inte som det är den bilen alla jämför med,välservad och bra koll på historiken så är valet självklart BMW M3!
P.S kan inte ens förstå att du funderar D.S

ja men m3.an drar (i min mening) tråkigt och jämt hela vägen vilket visst kan vara jävligt bra men med en type r på höga varv, då bär det undan! men visst m3:an går väldigt bra det gör den men ja tycker endå hondan går bättre

mig <3 vtec = sant
AdamOpel DraMinBil.nu
25 december 2007 · 1 016 Inlägg

NickeJ89 skrev:

camaro67 skrev:
Haha va fan är de en lastbil eller?

http://www.garaget.org/archive/8929/48763/48763-602786.jpg

Man vänjer sig säkert.

Ingen lastbil jag har kört har växelspaken där yikes

mn "lastbil" har wink

mercedes vito tongue

Adam /
SAAB 9-3 2.3 Aero 300hk.
Vectra B CLC Edition ( såld )
Vectra B ST2000 ( såld )
Shamzin Pilot
25 december 2007 · 78 Inlägg

FoXxIe skrev:

Shamzin skrev:
Mer knuff i civicen? nja där tog du nog i så du sprack=) M3:an är snabbare på bana rakt fram och även den värvar en hel del (7400 rpm) M3 E36 står sig fortfarande väldigt bra i prestanda klassen och det är ju inte för inte som det är den bilen alla jämför med,välservad och bra koll på historiken så är valet självklart BMW M3!
P.S kan inte ens förstå att du funderar D.S

ja men m3.an drar (i min mening) tråkigt och jämt hela vägen vilket visst kan vara jävligt bra men med en type r på höga varv, då bär det undan! men visst m3:an går väldigt bra det gör den men ja tycker endå hondan går bättre

Uppenbarligen har du inte kört en M3:a smile efter 5000 RPM skriker motorn att den vill ha MMMMMer därav namnet nej men skämt å sido när vanosen (BMW:s VTEC) kickar in vid det varvtalet så märks en tydlig knuff

Är det en Fågel? Är det ett Flygplan? Nej det är en Röd Riskokare
motor_power
25 december 2007 · 221 Inlägg

helt klart m3an både mer kraft den e snyggare snabbare bättre ljud o bakhuljsdreven!

BMW 320i "Mpower" (1989)
Powerman Japan Quality
25 december 2007 · 670 Inlägg

Mitt tips ta Hondan. smile Gå då med i Hondaklubben också wink

P.Sköld
Honda il potere dei sogni
Honda NSX (1992)
ekkin Skogenracing.com
25 december 2007 · 309 Inlägg

Bmw Bmw Bmw smile

------> www.skogenracing.com <------
BMW 1602 Turbo "1.8L" (1972)
R1kard V-Power
25 december 2007 · 1 186 Inlägg

L.D. Peter skrev:
Skulle råda dej att provköra bägge bilarna först vilket antagligen skulle leda till att du blir ägare till en M3a smile Gäller bara att hitta en välhållen.

Lycka till! MVH Peter

Ja jag ska självklart göra det snart! Hehe kanske du har rätt sen smile snygg din e!

/ ///______]
.) . /(_)
/__/
R1kard V-Power
25 december 2007 · 1 186 Inlägg

Tack för alla svar! smile

/ ///______]
.) . /(_)
/__/
J-Amundson
25 december 2007 · 37 Inlägg

M3 tycker ja men en sån här sak tycker alla olika så.. ingen sak att diskutera.. Köp den du vill ha eller den du kommer över till bra peng..

Turbofemma blire nog :)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang