Räkna upp de absolut meningslösaste utrustningen i din bil

Goffen Administratör
24 februari 2007 · 2 974 Inlägg

Lite roligt för det mesta som skrivs här med comming home belysning och värme i bakstolarna  skisack osv osv är sånt jag valde till min bil när jag köpte den i höstas........ Ja jag är väl en prylbög helt enkelt.......smile

En kopp av den svarta såsen...
Audi A4 TDI quattro "Smurfen" (2021)
Volkswagen Polo R-Line "Edition 40" (2017)
zortep
24 februari 2007 · 911 Inlägg

follow me home skiten, AC - tycker verkligen inte om ac hmm !  farthållare, bakrutetorkaren, Armstödet som är på förarstolen :S är i vägen för handbromsen och man får växla som en idiot " bara röra handleden och hålla spaken med fingrarna"  Displayen jag har, den kan man lika gärna ta bort ! finns nog fler grejer !

pic up the phone, wazzzaaa
Hakan_J
24 februari 2007 · 380 Inlägg

Tycker att ac:n är ganska meningslös,är det riktigt varmt så är det ju skönare att köra ner rutan än å dra på isfläkten smile

viccoA
24 februari 2007 · 3 110 Inlägg

Tycker bakrutetorkaren är onödig på M:en, men jag har ju ingen kvar heller ;0)

Scorren
24 februari 2007 · 186 Inlägg

Hur kan man tycka att farthållaren är onödig?? har ni aldrig åkt långsträckor eller??? Nä på min bil är det nog radioantennen som är onödig... den teleskopantennen lät som f-n när man startade och stängde av bilen p.g.a. all skit som fastnade på den så kugghjulen rundades av... men nu är den bortkopplad eftersom jag ändå aldrig lyssnar på radio!!

Catch me if you can!
Magnus9-3 Fukttekniker
24 februari 2007 · 100 Inlägg

Det måste vara att när man har vindrutetorkarna på o lägger i backen så drar bakrutetorkaren igång. Använder aldrig den annars, så varför ska den köra igång?

Volvo V70 D5 "BSR" (2005)
Hurricane DRIVER @ HWR.se
24 februari 2007 · 621 Inlägg

Jag har farthållare, fungerande AC och automat i Driftingbilen hehehe

Det känns lite overkill!!!

Sen är det elhissar och elbackspeglar
men det är rätt skönt att ha,
när man sitter fast i 4 punkts bälte.

och så känns ju 3 punktsbältena som sitter kvar onödiga,
men dom vill ju besiktningen dra lite i en gång om året. . .

- V8 - 4 ever . . .
_________________
Aerodynamik ...
24 februari 2007 · 7 120 Inlägg

Fordofilen skrev:
Osthyveln på bakluckan, den är både ful och gör ingen nytta.

Osthyveln är jättesnygg och ger väl lite downforce tongue Men snygg framför allt ^^

dusty Living in the fastlane
24 februari 2007 · 2 616 Inlägg

telefon tycker jag är hur bra som helst älskar volvos speciellt smile

Kanelbullen
24 februari 2007 · 1 722 Inlägg

rieppo skrev:
jag har nån liten "acoustic zoom"(stavning) som satt i bilen i original, en liten högtalare precis nedanför stereon som ska va bra för nånting. Ska ge lite djup i ljudet från stereon eller nåt...?   smile

vad är det för bil ? ,, har du bild på det tongue

<----- Gå o kolla på en av Sveriges finaste w123 o lägg en röst o några kommentarer
Volvo XC70 (2015)
Mercedes 200 "Bettan" (1985)
Tengu1969
24 februari 2007 · 1 396 Inlägg

STC:n

Motorer till salu, se www.garaget.org/NiclasT
kohler
24 februari 2007 · 671 Inlägg

bromsen eller cigguttaget... har nog aldrig använt dem

Second is the first loser
BBR
24 februari 2007 · 348 Inlägg

skidfacket, har aldrig använt det.

Belysning i skuffen är ju pefekt, eller lastar ni aldrig ur och i några saker efter mörkrets inbrott?

loudness
24 februari 2007 · 4 554 Inlägg

framlampsinställningen som man ändrar när man har släp... jag har ju inte ens drag.. annars är nog allt bra å ha.. kanske rätt onödigt med frusen handbromsvire med

__JoCCe__
24 februari 2007 · 357 Inlägg

loudness skrev:
framlampsinställningen som man ändrar när man har släp... jag har ju inte ens drag.. annars är nog allt bra å ha.. kanske rätt onödigt med frusen handbromsvire med

samma här har inte heller nått drag..kanske bra om man lastar bagagen full i bråte tongue

Heter de Lövena eller Löven??
loudness
24 februari 2007 · 4 554 Inlägg

__JoCCe__ skrev:

loudness skrev:
framlampsinställningen som man ändrar när man har släp... jag har ju inte ens drag.. annars är nog allt bra å ha.. kanske rätt onödigt med frusen handbromsvire med

samma här har inte heller nått drag..kanske bra om man lastar bagagen full i bråte tongue

kommer inte ske i mitt bagage.. isåfall om mitt bygge väger röv.. men de lär de inte heller göra:D

Volvo_Mannen Volvoskadad
24 februari 2007 · 6 017 Inlägg

dimm bakljus, aldrig använt mitt

Jonas
Tompa_Vax Skogs Arbetare
24 februari 2007 · 413 Inlägg

Askkopparna och dimljusen bak använder ju aldrig dom.

Go For It!!
TRYIT Teddan
24 februari 2007 · 2 495 Inlägg

volvo__mannen skrev:
dimm bakljus, aldrig använt mitt

det är ganska bra med dimmbakljus ..... det kan vara en livräddare i riktigt tät dimma !



tycker inte någon utrustning är onödig .. men jag bor ju nästan i bilen (10 000mil/året)
så jag är glad för varje liten knapp som finns.


att ac är onödigt har några skrivit... har ni blivit ståendes i några timmar lång kö en varm sommardag??

www.byebyepolizei.se, för dig som gillar snabba bilar
Subaru Impreza Wrx "Isbilen" (2001)
BMW 118d "miljöbilen" (2009)
MrLex76
24 februari 2007 · 3 Inlägg

Elektriskt infällbara backspeglar...

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang