4216
Sök

Skrota eller åtgärda?

3 Inlägg
23 november 2005
Trådstartare
Har en Ford Sierra 2,0 DOHC från -90 undrar vad jag skall göra med den,
dess högra framlykta är sne, efter att plåten bakom blev tillknycklad, sedan har den en stor buckla bakom höger bakdörr, den har gått ca 15000 mil och motorn och inredningen är i perfekt skick. Den skall snart besiktigas, men tror inte den går igenom de klagade förra gången på rost under dörrkarmen i höger och vänster framdörr.

Så nu är frågan, är det bara att köra iväg den till skroten eller vad ska jag göra, är det värt att besiktiga den? Eller ska jag ställa av den så länge?

Moderator+
1 081 Inlägg
23 november 2005
Kör in och besiktiga, se vad du får för anmärkningar. Ta det du kan själv, hör med någon om vad du får betala för att få övrigt fixat, sedan överväg om det är ekonomiskt försvarbart att göra det och om du vill ha bilen ett år till. En besiktning kostar ju inte allt för mycket.

Dom frågorna är ju svårt för någon annan att svara på.

Mvh

Vem jag?

671 Inlägg
23 november 2005
Köp en seven ram och bygg en kul bil.

3 Inlägg
23 november 2005
Trådstartare
Frågan är om det är värt det, det är väl svårt att sälja en skadad bil? För jag har redan en ny ford focus, bor i lägenhet, har alltså ingenstans att ställa bilen...
Tycker bara det är synd att skrota bilen...

409 Inlägg
23 november 2005
men hmm testa att köpa en likadan bil men som har en kass motor (gör att bilen blir billigare) och byt så sätter du i din! en idé!!

GÖr Som Ford KÖp Volvo!

321 Inlägg
23 november 2005
r0bban skrev:
Frågan är om det är värt det, det är väl svårt att sälja en skadad bil? För jag har redan en ny ford focus, bor i lägenhet, har alltså ingenstans att ställa bilen...
Tycker bara det är synd att skrota bilen...

Om motor + inredning är i fint skicka kan du väl banta bilen på dom schyssta delarna å sälja separat å skrota resten. Tänkte mest på att du redan hade en fin bil och känns lite onödigt med 2. Men överväg innan du gör nåt som du sen kan tänkas ångra...

/ Ncs

Tough ain´t...ENOUGH!

12 086 Inlägg
23 november 2005
Sierror är kända för rosten.. lite strålkastar pill är väl inget, men är hela bilen upprostad är de inget att jobba på. Om du ska skrota den skicka ett PM till mig då kan va intresserad av vissa saker.

3 Inlägg
23 november 2005
Trådstartare
När jag bestämt mig för att skrota bilen tänker jag plocka bort allting som är av värde, så länge bilen går at köra.

Sök