richardoo290 skrev:
Mäki skrev:
richardoo290 skrev:
pensionärer är de inget fel på? varför gnäller ni på dem?
ok om dom nu har dålig syn vet dom om det och kör tex: inte där det är mkt trafik, och dem tar det lite lugnare.. dem är inblandade i minst olyckor.. så gnäll inte på dem för att dem har dålig syn! de som orsakar mest olyckor är unga förare som ofta kör för fort och inte hinner reagera när nått händer. och alcoholpåverkade!
jag lägger min röst på att man ska sätta in ett alcohol-lås i varje bil! en riktigt bra en så folk inte kan pilla bort dem.
Om staten betalar alkolås till alla bilar kommer jag vara först att hämta ut det i alla fall.
nej det ska bli lag på att alla ny-tillverkade bilar skall ha ett sådant installerat.
den köper du sj tillsammans med bilen. inget som staten skall betala
Bara ett stort fel med den idén... Om staten inte skall betala det, innebär det att det är JAG som får ta den smällen.
Varför skall vi som INTE dricker alkohol, behöva betala för alkolås i våra bilar?
De som blivit dömda för rattfylla, om de någonsin skall kunna få tillbaka lappen, skall de vara tvingade att installera alkolås i sina bilar resten av livet, det köper jag, då har man gjort nått för att fötjäna den extra utgift ett alkolås är förknippat med.
Men det är inte lika acceptabelt att tvinga pingst pastorn i hörboda att installera ett alkolås i sin bil, när han aldrig smakat en droppe alkohål i hela sitt liv...
Skall han behöva betala upp emot 5000:- för alkolås (Ink mont.)..?
Eller jag, som bara trötnade på att vakna bakis varje lördag och nu inte druckit en droppe på över ett år..?jag har aldrig kört varken full, eller bakis. Men i san komunistisk anda hörs här röster som säger att ALLA skall ha det och alla skall betala vad det kostar!
Ryssarna har redan testat det här med komunism. i över ett halvt sekel, de konstaterade att det inte fungerar och lade ner det. Skall vi nu ge oss på det stora experimentet..? Uppfinna hjulet en gång till..? Kan vi inte bara tro på ryssarna..? Konstatera att komunismen inte fungerar.!