Kör DU bil bra - tycker du själv ?

Pikey
1 januari 2008 · 2 283 Inlägg

Kör mycket bättre än många andra 17 åringar i Sverige.

R.I.P. Michael Jackson!
Bjork OEM <3
1 januari 2008 · 6 957 Inlägg

Pikey skrev:
Kör mycket bättre än många andra 17 åringar i Sverige.

Å även sämre än många andra?

OEM <3
klinder ...
1 januari 2008 · 227 Inlägg

Jag vet inte om jag kör bra eller inte.. men vi säger väl 50%

Nästa år får bli avgörande på den punkten då jag hade tänkt köra lite bana då .. smile

r-ted skrev:

Dennis-76 skrev:
det är skillnad på å köra fort å köra vårdslöst!

ja verkligen , jag kör oxå för fort men 230km/h på 50väg ................. fy fan det är sjukt

Finns ju även 50 sträckor där det inte är centralt och fullt med folk...

säger inte att det på någotvis är okey att ligga i 230 på 50 väg men visst fan finns det ställen inom stan där det mycket väl kunnat vara både 70 och 90 ...

Mena polisen älskar ju sådana vägar då det knappast är någon som håller farten.

Bilar får gärna vara snyggt stylade, ha massor med ljud och flashig lack.
Men finns det inget under huven så är det ju ingen bil utan en flashig multimedia kontainer på hjul...
TheDeadDorkster Dieselgypsy
1 januari 2008 · 538 Inlägg

Jag anser att jag är en kass förare med för lite självdisciplin och för mycket temperament. Dessutom är jag en White Van Man, vilket gör att jag också är otroligt självisk. Min erfarenhet: Enbart 4 år körkort, tagen i Belgien. Har jobbat 2 år som yrkesförare, har internationell stadstrafik och motorvägsvana, och kör privat 3000 mil per år, yrkesmässigt är det väl enbart 4-5000 per år. dvs: enbart 22000 mil erfarenhet.. Jag har VÄLDIGT MYCKET kvar att lära mig.
Det jag har respekt för: 30-50 zoner, trafikljus och övergångställen, tung trafik och vinterväglag.

Senast redigerat av TheDeadDorkster (1 januari 2008)

Ta gärna en titt på en av mina bilar och kommentera ifall du gillar någon av bilderna
motor_power
1 januari 2008 · 221 Inlägg

Pikey skrev:
Kör mycket bättre än många andra 17 åringar i Sverige.

haha de tror inte ja ska ja säga dig finns  nog som kör mycke bättre än dig!!11

BMW 320i "Mpower" (1989)
peGGy Trött
1 januari 2008 · 48 Inlägg

motor_power skrev:

Pikey skrev:
Kör mycket bättre än många andra 17 åringar i Sverige.

haha de tror inte ja ska ja säga dig finns  nog som kör mycke bättre än dig!!11

Är du full?

Cossie med mos
HyperSonica Amor Patriae Nostra Lex
1 januari 2008 · 2 258 Inlägg

Pikey skrev:
Kör mycket bättre än många andra 17 åringar i Sverige.

Du tror att du är nån jävla superunge eller som vet allt?

Ta du o bygg på din lilla leksak istället... o återkom när du har ett körkort...

Sump Runk Rätt O Slätt!
kicker_simon DJ SiMON "JOREQ"
1 januari 2008 · 61 Inlägg

jag tycker jag är ganska bra på att köra =P
men alla mina vänner säger att jag är bäst i byn här ^^
har aldrig krockat eller kört för snabbt någon stans!!
jag kör lagom snabbt och smidigt!
ALLTID bältat här i rally stolarna ^^
dock brukar jag leka av mig på avstängda skogsvägar (vi äger en stoooooor skog)
så där kör jag så satans in i helvete och tränar varje dag nästan ^^
de e de lekandet som gör att man respecterar trafiken där de finns andra trafikanter och barn
på vägen.

fast ok, nårra nära döden upplevelser har de då vatt ^^ fast efter de har jag tatt
de lurre smile

volvo 740 racing
Tagg3N Konsult
1 januari 2008 · 1 247 Inlägg

HyperSonica skrev:

Pikey skrev:
Kör mycket bättre än många andra 17 åringar i Sverige.

Du tror att du är nån jävla superunge eller som vet allt?

Ta du o bygg på din lilla leksak istället... o återkom när du har ett körkort...

Kanske lite o ta i?

Lardi SQ
1 januari 2008 · 1 343 Inlägg

hmm, haft mitt i 1½ år ungeför, kört bil totalt med övningskörning osv i 4 år lite drygt.. men  på 1-100.. runt 35.. även fast man har kört en hel del så finns de MKT kvar att lära! och till alla er som säger 80+ och är under 25, tänk efter, man är ingen mogen förare i den åldern, erfarenhet kommer med tiden.!

Ljudnörd!
Muttley
1 januari 2008 ·

Lardi skrev:
hmm, haft mitt i 1½ år ungeför, kört bil totalt med övningskörning osv i 4 år lite drygt.. men  på 1-100.. runt 35.. även fast man har kört en hel del så finns de MKT kvar att lära! och till alla er som säger 80+ och är under 25, tänk efter, man är ingen mogen förare i den åldern, erfarenhet kommer med tiden.!

jepp de är sant men har ett sådant jobb som man kör mycket i så man har erfarenhet av de flesta situationerna.

peter_1976 JDM
1 januari 2008 · 2 201 Inlägg

är väl medelmåtta. varken bättre eller sämre. men en del erfarenhet o lugnat ner körningen med åren. jag kör efter "alla andra förare är idioter"
många tror att dom är bättre än vad man är. träning ger färdighet, eller vad man nu brukar säga
som 20 har man nästan ingen erfarenhet, trots att man buskör o tränar på att sladda o ha sig. men vissa har körning i blodet o är duktiga förare. o duktiga förare säger att dom inte är så bra.

Senast redigerat av peter_1976 (1 januari 2008)

HyperSonica Amor Patriae Nostra Lex
1 januari 2008 · 2 258 Inlägg

Tagg3N skrev:

HyperSonica skrev:

Pikey skrev:
Kör mycket bättre än många andra 17 åringar i Sverige.

Du tror att du är nån jävla superunge eller som vet allt?

Ta du o bygg på din lilla leksak istället... o återkom när du har ett körkort...

Kanske lite o ta i?

man får sina ryck ibland... Har inte hört nått annat än klagande från honom...

Sump Runk Rätt O Slätt!
Cruel
1 januari 2008 ·

jag kör nog inte bra i andras tycke.
men jag tycker väl inte att jag kör som en gud men jag duger.

Tagg3N Konsult
1 januari 2008 · 1 247 Inlägg

HyperSonica skrev:

Tagg3N skrev:

HyperSonica skrev:

Du tror att du är nån jävla superunge eller som vet allt?

Ta du o bygg på din lilla leksak istället... o återkom när du har ett körkort...

Kanske lite o ta i?

man får sina ryck ibland... Har inte hört nått annat än klagande från honom...

Det är sant, inte alltid lätt att behärska sig smile

Xaben
1 januari 2008 · 213 Inlägg

40 kanske. har hafr körkort i 1.5 år

när man är runt 40 bast ligger man på sin topp wink

Streammen Kalaskillen
1 januari 2008 · 246 Inlägg

Jag drar till med 40 kanske?

har haft körkort i 2år drygt. Tror nog aldrig man blir fullärd. Inte ens schumacher roll

Varför ska man alltid behöva hålla 5-56burken rakt för att något ska komma!!? CRC uppfinn något bättre!
N0obee Mr:P
1 januari 2008 · 28 Inlägg

Tagg3N skrev:

r-ted skrev:

Tagg3N skrev:
Tycker det är bara korkat att gnälla på folk som skriver på ett forum att de kör fort.
Sålänge du själv inte blir skadad ska man väl f*n inte bry sig?! Eller?

Blir trött på folk som gnäller när någon skrivit att det gått fort, vet du som gnäller hur vägarna ser ut? Om det bor mycket folk runt?

Jag själv kör inte som lagen tycker, men jag kör aldrig fort där det kan skada någon/några andra och jag tror nog många tänker lika. Race och dyl ska hållas på bana det tycker jag men vaf*n låt ungdomarna leka och sen ta konsekvenserna. Det är inte förrän då de lär sig ju!

Håll dig av vägarna om du är rädd istället...


Jag placerar mig själv någonstans mitt i, 50 ungefär eftersom jag fortfarande göra dumma saker men håller f*n på mig själv inne i städer, många gånger fått höra att jag kör som en pensionär men jag vill då inte köra på någon..

Tack för mig


Med (inte så) vänlig hälsning:
Kim

när du får barn så tänder du nog på alla cylindrar oxå när du hör folk som kör i 230km/h på 50väg.

skulle nån komma förbi fort på gatan där jag bor så skulle jag fan bry mig alltså , han skall inte lära sig genom att köra ihjäl folk.

vilket jävla resonemang det finns här inne, vad e det för jävla omogna idioter som sitter här?

Förstår ju att du reagerar på vad jag skrev, men nu var det ju inte så att han körde utanför dig och därför rör det väl inte dig? Eller har jag fel? Klart att 230 blås på 50 sträcka är ren idioti men det kan väl inte du ändra på? Ledsen om du tog det på fel sätt...
Var på rätt dåligt humör igår sad

Jag ser dagligen folk som kör fort, vägen jag bor efter har 30 och vissa håller långt över 100 här ibland, men jag har mina knep.. De som bor efter gatan har lärt sig, för ibland står en gammal saab mitt i vägen tongue


Lite OT: Fått mina första böter idag, parkeringsböter tongue Det säger väl lite om hur jag sköter mig tycker jag smile

För att göra saken klar för alla! Ja det var idiotisk. MEN! Det finns en strecka "utanför skövde" som är 90-70-50 km/h o sen upp igen till 90. Rör sig om en strecka på ca 300m. En korsning. O klockan var 02:00 på natten. O vi var två som racade. O den andre var snuten i en cevil bil. Är dock glad att det var de. Blev av med kortet i rätt lång tid. Dyra böter+kostnader för juridiska tjänster. Så nog fan lärde jag mig på det. Sen jag Tog om kortet har det varit betydligt lugnare på vägarna. Alla kan göra misstag! Men det är inte alla som lär sig på det. Men det finns folk som gör det. Det enda som är viktigt för mig är att ingen blev skadad o den enda som fick lida för detta var ja. Så bespara mig era kaxiga kommentarer, Slår vad om att långt över hälften här har gjort "saker" som varit direkt faliga för andra i omgivningen.

Just Turbo SHIT! And Sushi Power
Norbro
1 januari 2008 · 263 Inlägg

på landsväg och krokiga grusvägar skulle ja nog sätta en 60-70.. inne i "storstan" är det nog sämre, kanske 25.. hatar stadstrafik, en jävla massa regler man ska kunna då tongue

Volvo - Probably the best car in the world
"Ge mig svenskar, wiskey och snus så ska
jag bygga järnväg ända in i helvete"
James J. Hill, Amerikas stora järnvägsbyggare
Pikey
1 januari 2008 · 2 283 Inlägg

Bjork skrev:

Pikey skrev:
Kör mycket bättre än många andra 17 åringar i Sverige.

Å även sämre än många andra?

Japp men om man jämför med min ålder överlag här i Sverige så kör jag nog bättre.

R.I.P. Michael Jackson!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang